فروش تبلت در بازار چین طی سال 2021 به بالاترین سطح طی 7 سال گذشته رسید

گزارش جدید موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که تعداد تبلت‌های فروخته شده در بازار چین طی 3 ماهه چهارم سال 2021 تقریبا معادل با 7.42 میلیون دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 20.9 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد کل تبلت‌های فروخته شده در چین طی سال 2021 برابر با 28.46 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که از رشد 21.8 درصدی نسبت به سال 2020 حکایت داشته و بالاترین نرخ رشد طی مدت 7 سال گذشته به‌شمار می‌رود. این در حالیست که به‌دلیل کاهش سطح تقاضا، میزان فروش جهانی تبلت‌ها طی سال 2021 نسبت به سال پیش از آن 11.9 درصد کمتر شده است.

وضعیت بازار تبلت در چین مشابه با سایر مناطق جهان است؛ زیرا به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا، تقاضا برای خرید تبلت با اهداف یادگیری، استفاده اداری و سرگرمی تا مدت زمانی طولانی ادامه خواهد داشت. با این‌حال بازار جهانی تبلت با رسیدن به نقطه اوج خود اکنون روند کاهش تقاضا را در پیش گرفته است؛ اما بازار تبلت چین بر خلاف سایر کشورهای جهان کماکان به روند رشد مداوم خود ادامه خواهد داد. دلیل چنین پدیده‌ای این است که حتی با ظهور بازیگران جدید در بازار تبلت، کمپانی‌های فعلی کماکان به روند رشد سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهند.

با این‌حال بازار تجاری با برخی چالش‌ها دست‌به‌گریبان است. محدودیت‌های بودجه‌ای و انتخاب مجدد دولت‌های محلی در کلیه سطوح موجب شده تا تدارکات دولتی و آموزشی به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند. محدودیت‌های بودجه‌ای موجب شده تا سطح تدارکات آموزشی به تجهیزاتی مانند تخته سیاه الکترونیکی و کارت‌های کلاس الکترونیکی محدود شود. در نتیجه به‌نظر می‌رسد که فروش تبلت‌ها عمدتا به سمت بازار مصرف گرایش پیدا کرده است.

از جنبه سهم بازار سیستم‌عامل نیز کاهش موجودی آی‌پدهای اپل در بازار موجب کاهش سهم iOS طی 3 ماهه چهارم سال 2021 شد. از سوی دیگر مشکلات عرضه برای تولیدکنندگان داخلی تا حدی کاهش یافت و در نتیجه این موضوع موجب افزایش نسبی سهم سیستم‌عامل اندروید شد. عرضه محصولات جدید از سوی شرکت‌های هواوی و مایکروسافت نیز موجب شد تا سهم سیستم‌عامل ویندوز از بازار نیز رشد مشابهی را تجربه نماید.

توزیع سیستم‌عامل‌های تبلتی در بازار چین طی 3 ماهه چهارم سال 2021

از جنبه سهم بازار پردازنده نیز تراشه‌های بومی اپل کماکان موفق به حفظ سیطره خود بر بازار شدند. اما کوالکام برنده واقعی این رقابت محسوب می‌شود. این برند در سال 2021 شاهد افزایش قابل توجه سهم خود از بازار جهانی بود و رتبه دوم را تصاحب کرد. تراشه‌های تولیدی واحد های‌سیلیکون هواوی تسلط خود بر بخش قابل توجهی از بازار را حفظ نموده و فشار شدید تحمیل شده از سوی جهان خارج را به چالش کشیدند.

توزیع پردازنده‌های تبلت در بازار چین طی سال 2021

به‌طور کلی موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که به لطف پیشرفت‌های صنعت نمایشگر و فناوری‌های اکوسیستم، بازار تبلت چین کماکان به روند رشد خود طی چند سال آینده ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH