فولکس واگن به‌دنبال خریداری واحد اتومبیل‌های خودران شرکت هواوی است

بر اساس یک گزارش جدید، کمپانی خودروساز آلمانی با نام فولکس واگن به منظور خریداری احتمالی واحد اتومبیل‌های خودران شرکت هواوی سرگرم مذاکره با غول فناوری چینی است. واحد اتومبیل‌های خودران هواوی، شرکتی با سرعت توسعه بالا به‌شمار رفته و به منظور تکامل فناوری رانندگی خودکار عمدتا از سابقه درخشان هواوی در حوزه تکنولوژی و تولید محصولات اختصاصی الهام می‌گیرد. بر اساس اعلام برخی منابع خبری، این معامله احتمالا از ارزش چند میلیارد یورویی برخوردار خواهد بود.

اگرچه هواوی از ارائه هرگونه توضیح پیرامون این معامله امتناع نموده است؛ اما انعقاد چنین قراردادی می‌تواند برای هر 2 شرکت مفید واقع شود. هواوی کماکان با تبعات ناشی از تحریم‌های شدید ایالات‌متحده دست و پنجه نرم می‌کند و این پدیده موجب محدودیت شدید ظرفیت‌های هواوی به‌عنوان یک بازیگر بزرگ در عرصه جهانی شده است. تحریم‌های شدید آمریکا موجب شده تا هواوی به سوی تنوع بخشیدن به فعالیت‌های تجاری خود گرایش پیدا کرده و مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای جدید مرتبط با محصولات متنوع را راه‌اندازی نماید. نمایندگی فولکس واگن در چین نیز هنوز در رابطه با این خبر هیچ بیانیه رسمی صادر نکرده است.

از زمان آغاز به کار واحد اتومبیل‌های خودران شرکت هواوی در سال 2019، این کسب‌وکار با بهره‌گیری از منابع غنی فناوری در کمپانی چینی روند رشد پرسرعتی را تجربه کرد. در این میان برخی گمانه‌زنی‌ها از تصمیم هواوی برای برای توسعه اتومبیل خودران اختصاصی خود حکایت داشتند. با این‌حال هدف هواوی تامین قطعات مورد نیاز برای برندهای مختلف خودروساز بود.

از سوی دیگر فولکس واگن نیز از طریق همکاری با شرکای جدید در صدد افزایش تسلط خود بر صنعت تولید خودروهای برقی بوده است. به‌نظر می‌رسد که جهت‌گیری جدید برای تسلط بر عرصه اتومبیل‌های خودران بخشی از اهداف استراتژیک این خودروساز آلمانی به‌شمار می‌رود.

چین کماکان یک بستر تجاری مناسب برای فولکس واگن قلمداد می‌شود. در واقع چین بزرگترین بازار برای این برند آلمانی طی سال 2020 به‌شمار می‌رود و چشم‌انداز پیش روی فولکس واگن کماکان روشن و رو به پیشرفت است. سرعت توسعه فناوری‌های مربوط به اتومبیل‌های خودران بسیار چشمگیر بوده و فناوری خودران AutoX اخیرا روی هزار ربات تاکسی در سراسر چین به‌کارگیری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH