اپل پتنت مربوط به کامپیوتر مک یکپارچه با صفحه‌کلید جادویی خود را ثبت کرد

پتنت جدیدی که اخیرا توسط دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که شرکت اپل در آگوست سال 2020 نسبت به ثبت آن اقدام نموده است. پتنت مذکور متعلق به یک دستگاه صفحه‌کلید اپل است که در اصل یک کامپیوتر مک قابل حمل به‌شمار می‌رود.

در سند پتنت خاطرنشان شده که این محصول، کامپیوتری در کالبد یک دستگاه ورودی است. چنان‌چه این دستگاه در محفظه یک مجیک کیبورد قرار گرفته باشد؛ در این‌صورت اساسا مک مینی قلمداد می‌شود. همچنین سند مربوط به پتنت مورد اشاره ادعا می‌کند که تقاضای بالا برای دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل با عملکرد پیشرفته موجب کاهش اندازه اجزای محاسباتی شده است؛ قطعاتی که در مقطعی از زمان برای راه‌اندازی و تامین توان محاسباتی مورد نیاز دستگاه‌ها به‌کار گرفته شده و از اندازه بزرگی برخوردار بودند.

محفظه صفحه‌کلید شامل تمامی اجزا نظیر پردازنده‌ها، باتری‌ها، حافظه و مدارات مجتمع است. بنابراین کاربر صرفا بایستی آن‌را به یک نمایشگر متصل نماید. بعلاوه این پتنت به استفاده از مواد رسانای گرما برای دفع حرارت تولید شده توسط دستگاه اشاره می‌کند. بعلاوه ظاهرا کامپیوتر قابل حمل درون صفحه‌کلید از امکان خم شدن برخوردار بوده و می‌تواند به یک محصول حتی جمع‌وجورتر نیز تبدیل شود. حتی صفحه‌کلید احتمالا مجهز به یک ترک‌پد یکپارچه بوده وبدین‌‌ترتیب کاربر حتی به دستگاه اشاره‌گر نیز هیچ نیازی نخواهد داشت.

پتنت مورد اشاره واقعا دستگاه خاصی را به معرض نمایش نمی‌گذارد؛ بلکه بخش قابل‌توجهی از پیکره‌بندی‌ها و روش‌های سخت‌افزاری ممکن و منطقی برای یک صفحه‌کلید و کامپیوتر قابل‌ حمل را نمایش می‌دهد. این پتنت تائید نمی‌کند که اپل در صدد تولید چنین محصولی است. با این‌حال تصور وقوع چنین سناریویی جالب به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH