بهترین بازی های PS4 و PS5 | لیست 100 بازی برتر پلی‌ استیشن

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 100 بازی پلی استیشن برتر با توجه به نمره متاکریتیک آن‌ها بپردازیم و مروری بر بهترین بازی های PS4 و PS5 داشته باشیم.

بی‌شک یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ و البته یکی از پرفروش‌ترین‌های آن‌ها پلی‌استیشن 4 بوده است. حال با اتمام نسل هشتم و عرضه کنسول PS5 قصد داریم مروری داشته باشیم بر برترین بازی‌های تاریخ PS4 و بهترین بازی‌های فعلی PS5 از نگاه متاکریتیک که همگی بر روی کنسول جدید سونی نیز قابل تجربه هستند.

توجه داشته باشید که در سایت متاکریتیک برخی رتبه‌ها به بسته‌های الحاقی اختصاص داده شده که ما در این لیست آن‌ها را حذف کردیم و صرفا به معرفی یک نسخه از هر بازی بسنده کردیم. هم‌چنین لازم به ذکر است که این لیست متمرکز بر بازی‌هایی که حداقل بر روی PS5 قابل بازی باشند. برخی بازی‌ها فقط برای PS5 عرضه شدند و برخی دیگر برای PS4 عرضه شدند، اما تجربه آن‌ها روی پلی‌استیشن 5 ممکن است.

همچنین توجه داشته باشید که این لیست بر اساس نمره متاکریتیک رتبه‌بندی شده، اما بسیاری از بازی‌ها نمرات مشابهی را کسب کردند. ترتیب چینش این بازی‌ها در رتبه‌های مختلف، الگوی خاصی ندارد.

شما می‌توانید لیست بهترین بازی‌های ایکس باکس را نیز مطالعه کنید. به مقالات بدترین بازی های پلی استیشن و بدترین بازی های ایکس باکس نیز سر بزنید.

لیست بهترین بازی های PS4 و PS5 سونی

100. Final Fantasy XVI

سری فاینال فانتزی در طول تاریخ میزبان انواع مختلفی از ژانرهای بازی‌ها بوده است. در نسخه شانزدهم شرکت سانزده یعنی Square Enix تصمیم گرفت تا برای اولین بار سری را تماماً به سمت ژانر اکشن نقش‌آفرینی ببرد.

این بازی به خاطر گرافیک، آهنگ و مخصوصا داستان مورد ستایش قرار گرفت، اما گیم‌پلی آن در دیدگاه برخی عمق کافی را ندارد و المنت‌های نقش‌آفرینی بسیار کمی را در خود جا داده است. با این حال فاینال فانتزی 16 توانسته با اتکا به نقاط قوتش، راه خود را به سمت لیست بهترین بازی های پلی استیشن پیدا کند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Square Enix
  • پابلیشر: Square Enix

99. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

از همان روز اول انتشار اولین نسخه سایبرپانک مشخص بود که در کنار باگ‌ها و مشکلات فنی بسیار زیاد بازی، سایبرپانک پتانسیل بسیار بالایی دارد. بعد از عرضه ناامیدانه بازی، استودیو سازنده یعنی CD Projekt Red به طرفداران خود قول داد تا سایبرپانک را رها نکرده و آن را به شرایط ایده‌آل برساند.

مسیر درست کردن مشکلات بازی و بهبود آن، سه سال زمان برد. در سال 2023، نه تنها CD Projekt Red تمام مشکلات بازی را در نسخه 2.0 برطرف کرد، بلکه در کنار آن، بسته الحاقی Phantom Liberty را نیز عرضه کرد. این بسته الحاقی، داستان و بخش‌های کاملا جدیدی را به بازی اضافه می‌کند که توانسته رضایت هم منتقدان و هم طرفداران را جلب کند. علاوه بر بخش‌های اضافه شده، در بخش‌های قبلی نیز تغییرات بسیار زیاد اعمال شده که عملا آن را به یک بازی جدید تبدیل می‌کند.

اگر مقداری جذب این بازی شده‌اید، با در نظر گرفتن تغییرات جدید، الان بهترین زمان تجربه آن است. نکته جالب این بازی در لیست بهترین بازی های پلی استیشن این است که هنگام عرضه آن، به قدری مشکلات فنی بازی زیاد بود که پلی‌استیشن تصمیم به توقف فروش آن روی کنسول‌ خود گرفت.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: CD Projekt Red
  • پابلیشر: CD Projekt Red

98. Monster Hunter Rise

نسخه ششم اصلی از این مجموعه اکشن نقش‌آفرینی، Monster Hunter Rise نام دارد. این نسخه، مکانیک‌ها و ویژگی‌های جدید بسیاری را به فرمول مجموعه اضافه کرده و با این کار توانسته با فروش 13 میلیون نسخه، مقام دوم در مجموعه را به خود اختصاص دهد.

در این بازی، بازیکن در نقش یک Hunter قرار می‌گیرد که وظیفه کشتن یا دست‌گیر کردن انواع مختلفی از هیولاها را بر عهده دارد. بازیکن برای انجام این کار می‌تواند بر اساس نیاز خود از اسلحه‌ها و ابزارهای بسیار متنوع و همچنین شرایط محیطی استفاده کند.

بعد از انجام ماموریت‌ها، بازیکن غنیمت‌های مختلفی به‌دست خواهد آورد که می‌تواند از آن‌ها برای ارتقا اسلحه‌ها و ابزارهای خود یا خرید و ساخت موارد جدید استفاده کند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

97. Frostpunk

بازی Frostpunk در ژانر شهرسازی تلاش برای بقا (City-Building Survival) و در اواخر قرن 19 میلادی قرار می‌گیرد. در دنیای این بازی، کره زمین وارد یک بحران دمایی شده که باعث شده زمین سرمای بسیار شدیدی را داشته باشد.

بازیکن باید با مدیریت منابع و انتخاب یک استراتژی برای بقا، یک شهر بسازد و از آن مراقبت کند. علاوه بر شهرسازی، بازیکن می‌تواند محوطه خارج از شهر را برای پیدا کردن منابع جدید یا بازماندگان بیشتر، جست‌وجو کند. در بازی Frostpunk سناریوهای مختلفی وجود دارد که هر کدام، داستان‌ها و چالش‌های جدیدی را به بازیکن ارائه می‌دهند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: 11Bit Studios
  • پابلیشر: 11Bit Studios

96. Mass Effect Legendary Edition

سری Mass Effect همواره توسط منتقدین و طرفداران خود، به عنوان یکی از بهترین سری‌ها در ژانر علمی تخیلی و نقش‌آفرینی معرفی می‌شود.

بعد از سه‌گانه بسیار موفق، BioWare نسخه چهارم را با نام Mass Effect: Andromeda را عرضه کرد که نتوانست به موفقیت بازی‌های قبلی برسد.

در سال 2021 استودیو BioWare و EA تصمیم گرفتند که سه‌گانه اول سری را که بسیار موفق‌تر بودند، ریمستر کرده و در قالب Mass Effect Legendary Edition عرضه کنند. این نسخه، بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای زیادی را برای سه بازی اول به همراه تمام بسته‌های الحاقی آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: BioWare
  • پابلیشر: EA

95. Sonic Mania Plus

روند ساخت بازی از آنجایی شروع شد که آقای Christian Whitehead یک پروتوتایپ (نسخه اولیه ساده) از یک بازی جدید سونیک به سگا ارائه کرد. شرکت سگا با تایید آن، چند تیم مختلف را در اختیار آقای Whitehead قرار داد تا بازی را به اتمام برساند.

هنگام عرضه بازی در سال 2018، Sonic Mania Plus توانست با کسب نمره 87، لقب بالاترین نمره بازی‌های سونیک در چند سال اخیر را به خود اختصاص دهد. بازی‌های سونیک با وجود داشتن طرفداران بسیار زیاد، معمولا نمرات بسیار بالایی را از منتقدین دریافت نمی‌کنند.

بازی Sonic Mania Plus مانند بازی‌های اولیه مجموعه، در ژانر دو بعدی پلفترمر قرار می‌گیرد. بازیکنان میان کاراکترهای مختلف حق انتخاب دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را ارائه می‌کنند.

علاوه بر 13 مرحله اصلی بازی که سونیک مانیا آن‌ها را Zone می‌نامد، 8 مرحله دیگر نیز در بازی وجود دارند که Remixed Zones نام دارند. این 8 مرحله، المنت‌های جدید بازی و ایده‌های بازی‌های قبلی را برای ساخت تجارب جدید ترکیب می‌کند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Christian Whitehead, Headcannon, PagodaWest Games و Hyperkinetic Studios
  • پابلیشر: Sega

94. Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima در ابتدا در سال 2020 عرضه شد و به سرعت جای خود را در قلب طرفداران خود پیدا کرد. این بازی نظر منتقدین را نیز به خود جلب کرد، اما طرفداران علاقه بیشتری به آن نشان دادند. کاربران نمره بسیار بالای 9.1 را به بازی جدید اتسودیو ساکر پانچ دادند.

در اوایل نسل Ps5 سونی بازی‌های مختلفی را برای کنسول جدید دوباره عرضه کرد. یکی از این بازی‌ها Ghost of Tsushima: Director’s Cut بود که در کنار بهینه‌سازی‌های نسل جدید، محتوای جدیدی را نیز در خود جا داده است.

در این بازی اکشن ماجراجویی، بازیکن کنترل یک سامورایی به نام جین ساکای را کنترل می‌کند. مأموریت ساکای محافظت از جزیره Tsushima در طول اولین جنگ میان مغول‌ و ژاپن است.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Sucker Punch Productions
  • پابلیشر: Sony

93. Psychonauts 2

نسخه دوم سایکوناتز از نظر زمانی دقیقا بعد از نسخه اول شروع می‌شود، اما کاربران برای تجربه نسخه دوم این سری حدود 16 سال صبر کردند.

در این بازی پلتفرمر، بازیکن به همراه شخصیت اصلی بازی، توانایی سفر به ذهن شخصیت‌های مختلف دارند. ذهن هر نفر با توجه به شخصیت آن فرد با دیگز ذهن‌ها تفاوت دارد و شما این تفاوت‌ها در جای‌جای مراحل خواهید دید. استودیو دابل فاین، در کوچک‌ترین بخش‌های بازی نیز خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارد.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Double Fine
  • پابلیشر: Xbox

92. Wolfenstein II: The New Colossus

استودیو MachineGames خیلی زود توانست با ساخت چند بازی باکیفیت از سری بازی‌های بتصدا جای خود را در این خانواده پیدا کند. این استودیو تا کنون بازی‌های زیادی از سری Wolfenstein را ساخته و در انجام این کار بسیار ماهر شده است.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus با کسب نمره 87 توانسته وارد لیست بهترین بازی های پلی استیشن شود. دنیای بازی Wolfenstein، کمی با دنیای واقعی تفاوت دارد، چرا که در این دنیا، نازی‌ها جنگ جهانی دوم را پیروز شده‌اند و الان رژیم حکمران هستند. هدف و وظیفه بازیکن، مبارزه با این رژیم در کشور آمریکاست.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: MachineGames
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

91. Splunky 2

بازی Splunky 2 در ژانر روگ‌لایک پلتفرمر قرار می‌گیرد که مراحل و چالش‌های مختلف آن به صورت رندم تولید می‌شوند، تا هربار تجربه بازی خاص و جدید بماند.

هدف بازی این است که بازیکن با گذر کردن از بخش‌های مختلف مراحل که به صورت رندم تولید شدند، به آخر هر غار برسد. هر مرحله یک در خروجی دارد که بازیکن باید محتاطانه آن را پیدا کند. نسخه دوم بازی، تقریبا در هر بخش نسبت به بازی اول، بهتر شده تا به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن تبدیل شود.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Mossmouth و BlitWorks
  • پابلیشر: Mossmouth

90. Dead Cells

این بازی دو بعدی، آرت پیکسلی زیبا و گیم‌پلی اکشن پلتفرمر چالش‌برانگیز را برای خود انتخاب کرده است. شخصیت اصلی بازی، Prisoner نام دارد که باید راه فرار از یک جزیره را پیدا کند و شاه آن جزیره را بکشد.

تیم سازنده بازی با ساخت یک تکنولوژی انیمیشن‌سازی برای خود، توانسته بود روند ساخت بازی را با سرعت بالا دنبال کند و آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی زیادی را برای بازی عرضه کند.

اگر به دنبال یک بازی دوبعدی چالش‌برانگیز هستید، بازی دد سلز که در ژانر Roguelike و Metroidvania قرار می‌گیرد، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Motion Twin
  • پابلیشر: Motion Twin

89. DRAGON BALL FIGHTERZ

نمی‌شود گیمر باشید و سری DRAGON BALL FIGHTERZ را نشناسید. این سری قدیمی تا کنون در عناوین مختلف به بازار آمده و یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها در سبک مبارزه است.

شخصیت‌های متنوع و امکانات فانتزی از جمله وجه تمایز این بازی با دیگر عناوین سبک مبارزه است و باعث شده تا این بازی در جمع بهترین بازی های PS4 باشد.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Arc System Works
  • پابلیشر: Bandai Namco Entertainment

88. QUAKE REMASTERED

اگر به دنبال یک بازی تیراندازی اول شخص پرهیجان و دیوارنه‌بار در عین حال جذاب و کلاسیک هستید، می‌توانید به سراغ مجموع QUAKE بروید. تولید سری QUAKE از سال 1996 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. دلیل این تداوم کیفیت بالای بازی و رضایت گیمرها از این مجموعه است.

البته شاید گرافیک قدیمی بازی برای بعضی‌ها مانع بزرگی باشد، اما اگر مشکلی با آن نداشته باشید، یکی از بهترین بازی‌های شوتر در انتظار شما خواهد بود.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: id Software و NightDive Studios
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

87.BATMAN: ARKHAM KNIGHT

نمی‌توان گفت داستان نبرد بتمن و آخرین تهدید برای شهری که قسم خورده تا از آن محافظت کند، برای طرفداران بازی‌های گیمینگ جذاب نیست.

این بازی در سبک اکشن ماجراجویی و جهان باز ساخته شده و به دلیل روایت داستان جذاب و صحنه‌های اکشن جذابش توانست به یکی از بهترین عناوین کنسول‌های نسل هشتمی تبدیل شود.

تا حدی می‌توان زیاد شدن بازی‌های ابرقهرمانی امروزه را به خاطر استودیو راک‌استدی و سری بتمن دانست، چرا که این دو باهم اثبات کردند که می‌توان بازی‌های بسیار باکیفیتی را برای قهرمانان ساخت.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Rocksteady Studios
  • پابلیشر: Warner Bros

86. XCOM 2

بازی XCOM را می‌توان یکی از بهترین عناوین در سبک فرازمانی و موجودات فضایی دانست. این بازی در هر دو نسخه روایت جذابی از تقابل با موجودات فرا انسانی دارد و فضای‌سازی فوق‌العاده‌ای برای ایجاد هیجان بقا در دنیای تسخیر شده توسط موجودات فضایی دارد.

نسخه دوم این بازی در سال 2016 معرفی شد که توانست نظر گیمرها و کارشناسان را به خود جلب کند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Firaxis Games
  • پابلیشر: 2K

85. Marvel’s Spider Man

از همان سال‌های آغازین صنعت بازی تاکنون، بارها و بارها شاهد استودیوهای مختلفی بودیم که یک بازی از روی این شخصیت ساخته‌اند. این اتفاق باعث شد تا ده‌ها بازی بی‌کیفیت از اسپایدرمن داشته باشیم. استودیو Insomniac برای اولین بار توانست یک بازی در دنیای اسپایدرمن بسازد که نه‌تنها کیفیت بالایی دارد، بلکه جزو بهترین بازی های پلی استیشن نیز هست.

بهترین بازی پلی استیشن

این بازی جهان‌باز در شهر نیویورک شکل می‌گیرد و یک بازسازی از آن شهر است. گیم‌پلی بازی بسیار جذاب، درگیر کننده و هرآنچه که از بازی اسپایدرمن انتظار دارید است. داستان خوب و گرافیک زیبا از دیگر ویژگی‌های این بازی هستند که ترکیب آن‌ها با گیم‌پلی جذاب باعث شده‌ تا شاهد یک بازی بسیار خوب باشیم.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Insomniac Games
  • پابلیشر: Sony

84. Doom Eternal

اولین بازی اول شخص تاریخ باری دیگر به میادین بازگشته تا با غول‌های ژانر اول شخص به رقابت بپردازد. استودیو id خالق این سبک است و قطعا بیشتر از هر استودیویی در ساخت این بازی‌ها مهارت دارند.

بهترین بازی پلی استیشن

این مهارت سازندگان در بازی دووم ایترنال به خوبی حس می‌شود. گیم‌پلی بازی در نگاه اول مشابه دیگر بازی‌هاست اما حس و حال آن با هر بازی اول شخصی که دیده‌اید متفاوت است. در این بازی سرعت و هیجان گیم‌پلی بسیار بالاست و با وجود مکانیک‌های مختلف باید وقت بگذارید و مهارت خود را در بازی بهتر کنید. از نظر بسیاری، بخش فنی دووم ایترنال در رده بهترین‌های تاریخ است. بهترین بخش بازی گیم‌پلی آن است اما داستان و دیگر بخش‌های بازی نیز از کیفیت تقریبا خوبی برخوردار هستند.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: id Software
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

83. Fallout 4

به عنوان یکی از بازماندگان جنگ هسته‌ای که کل دنیا را نابود کرد در دنیا قدم خواهید برداشت و باید با تصمیم‌گیری در انتخاب‌های زیادی که بازی به شما می‌دهد، سعی کنید Wasteland را نجات دهید.

بهترین بازی پلی استیشن

این بازی توسط بتصدا ساخته شده یعنی سه عنصر اصلی بازی‌های این شرکت را خواهد داشت: بازی نقش آفرینی با حق انتخاب‌های زیاد، داستان درگیرکننده و باگ‌های بسیار زیاد! فال‌اوت یک بازی شوتر اول شخص بوده که در آن با سلاح‌های بسیار متنوعی به سمت دشمنان حمله‌ور خواهید شد.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

82. Chained Echoes

بازی نقش‌آفرینی Chained Echoes الهام خود را از بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی دهه 90 میلادی می‌گیرد و سعی دارد داستان زیبایی را از طریق چند شخصیت مختلف با گرافیک پیکسلی 16 بیتی زیبا روایت کند.

اکثر منتقدین معقتدند که این بازی کاملا موفق شده که هم کیفیت مشابه با منبع الهام را داشته باشد و هم استانداردهای امروزی را رعایت کند.

کامبت بازی به صورت نوبتی (Turn-Based) بوده و داستان آن در قاره‌ای به نام Valandis جریان دارد که نسل‌هاست درگیر جنگی میان سه قلمرو است.

  • نمره 87 در متاکریتیک
  • سازنده: Matthias Linda
  • پابلیشر: DECK13 Spotlight

81. Keep Talking and Nobody Explodes

در این بازی چند نفره، بازیکنان باید با کمک به یک‌دیگر پازل‌های متنوع را حل کنند و بمبی را خنثی کنند. هر بار تجربه بازی به لطف تولید رندم مراحل با بکدیگر فرق دارند و تجربه تقریبا جدیدی را ارائه می‌کند.

در این بازی، یکی از بازیکنان به عنوان خنثی کننده انتخاب می‌شود و دیگر بازیکنان به عنوان کارشناس، هر یک از کارشناس‌ها مجموعه‌ای از دستورعمل‌ها را در اختیار دارند که به آن‌ها راه خنثی کردن بمب‌های مختلف را گفته است.

کارشناسان باید با صحبت با خنثی کننده، نوع بمب را شناسایی کنند و راه خنثی کردن بمب را به او بگویند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Steel Crate Games
  • پابلیشر: Steel Crate Games

80. Diablo 4

سری بازی‌های دیابلو یکی از بهترین سری‌های این صنعت به‌حساب می‌‌آید. وقتی که بلیزارد با بودجه بالا، نهایت تلاش خود را برای بازی جدید در این سری به‌کار ببرد، آن‌وقت باید از نبود دیابلو 4 در این لیست تعجب می‌کردیم!

بازی Diablo 4 یک بازی آنلاین و اکشن نقش‌آفرینی است که علاوه بر تکیه بر المنت‌های گذشته، ایده‌های جدیدی را نیز ارائه می‌دهد.

زاویه دوربین بازی نما بالا بوده و بازیکنان می‌توانند با ساخت و پیشرفت شخصیت دلخواه خود، ساعت‌های زیادی را از جهان باز دیابلو لذت ببرند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • پابلیشر: Activision Blizzard

79. Alan Wake 2

13 سال از انتشار نسخه اول این بازی می‌گذرد، اما با وجود علاقه طرفداران و استودیو سازنده، شرایط برای ساخت دنباله آن در این چند سال فراهم نشد. استودیو رمدی با عرضه یک بسته الحاقی برای یکی دیگر از بازی‌های خود یعنی Control خبر از وجود جهان مشترک میان دو بازی خود داد.

بعد از این بسته الحاقی، دنباله بازی Alan Wake معرفی و عرضه شد. الن ویک 2 توانسته با ترکیب اشکال مختلف رسانه، یک شاهکار هنری را در قالب یک بازی تحویل طرفداران خود دهد.

در این بازی سوم شخص ترسناک، دو شخصیت اصلی وجود دارد که هرکدام داستان را از زاویه دید خود تجربه می‌کنند. بازیکن می‌تواند در هر لحظه از بازی سراغ شخصیت دیگر برود.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Remedy Entertainment
  • پابلیشر: Epic Games

78. Ratchet & Clank: Rift Apart

با توجه به موفقیت‌های بسیار زیاد بازی‌های اسپایدرمن، استودیو Insomniac امروزه بیشتر به عنوان سازنده اسپایدرمن شناخته می‌شود، اما این استودیو تاریخچه بسیار بلندی دارد و روی بازی‌ها و سری بازی‌های زیادی کار کرده است.

یکی از سری‌های این استودیو که عمر زیادی دارد، Ratchet & Clank نام داشته که آخرین نسخه آن در سال 2021 عرضه شد. یکی از بخش‌های Ratchet & Clank: Rift Apart چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی، توانایی سفر لحظه‌ای میان بعدهای مختلف است.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Insomniac
  • پابلیشر: Sony

77. Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West نسخه دوم از مجموعه خود است که تقریبا در تمام بخش‌ها نسبت به بازی اول پیشرفت داشته، اما نتوانست نمره بالاتر از نسخه اول را از منتقدین دریافت کند.

این مجموعه داستان بسیار خوبی را از دنیایی روایت می‌کند که در آن، ربات‌ها باعث به پایان رسیدن دنیای امروزی و آغاز نسل جدید انسان‌ها شدند.

شخصیت بازی یعنی Aloy در این بازی به سمت منطقه‌ای به نام Forbidden West می‌رود که ظاهرا محل شروع یک بیماری جدید است. این منطقه جدید با داشتن ربات‌های ناشناخته و طوفان‌های شدید، خطرهای جدیدی را سد راه ایلوی می‌کند.

گیم‌پلی بازی بر روی استفاده از تیر و کمان تمرکز دارد، اما ایلوی سلاح‌ها و گجت‌های بیشتری نیز در اختیار دارد. ربات‌های مختلف، نقاط ضعف مختلفی دارند که بازیکن باید با شناسایی آن‌ها و انتخاب تیر و استراتژی مناسب، از آن‌ها برای برتری خود استفاده کند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Guerrilla Games
  • پابلیشر: Sony

76. Mortal Kombat 11 Ultimate

مورتال کمبت یکی از شناخته‌ شده‌ترین و قدیمی‌ترین سری بازی‌های این صنعت حساب می‌شود. این سری همواره بهترین بازی‌های فایتینگ را در خود جا داده که اکثرا به خاطر خشونت‌ بسیار زیاد، در جوامع غیرگیمینگ نیز شناخته می‌شود.

نسخه Ultimate از یازدهمین بازی سری، تمام مبارزها، ویژگی‌ها و داستان‌های نسخه یازدهم را در قالب یک بسته کامل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: NetherRealm Studios
  • پابلیشر: Warner Bros

75. Deathloop

استودیو بازی‌سازی Arkane بعد از ساخت دو نسخه از سری بسیار محبوب Dishonored سراغ یک آی‌پی جدید رفته تا بتواند ایده‌های جدید خود را پیاده کند.

در این بازی شخصیت بازی یعنی Colt، در یک حلقه زمانی (Time Loop) گیر افتاده و وظیفه به قتل رساندن 8 هدف مختلف را برعهده دارد. بازیکن باید تمام 8 هدف را در یک حلقه به قتل برساند، اگر حتی یک هدف زنده بماند، حلقه زمانی شکسته نخواهد شد و بازیکن باید دوباره از اول تلاش کند.

با هربار تلاش، بازیکن اطلاعات جدیدی را درمورد محیط و اهداف خود به‌دست می‌آورد تا بتواند برنامه قتل خود را بهتر و سریع‌تر کند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Arkane
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

74. Kentucky Route Zero: TV Edition

ایالت کنتاکی، راه صفر؛ جایی که یک داستان ماجراجویی آغاز می‌شود. این بازی چالش خاصی ندارد و صرفا داستان‌سرایی است که در چند پرده نمایش داده می‌شود.

بهترین بازی داستانی PS4 در متاکریتیک

راننده کامیونی که در تصویر می‌بینید، شروع کننده ماجراجویی اسرارآمیزی است که شما نظاره‌گر آن خواهید بود و نقش کمی در آن ایفا خواهید کرد. اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که از داستان قوی یک بازی لذت می‌برید، Kentucky Route Zero برای شما جذاب خواهد بود.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Cardboard Computer
  • پابلیشر: Annapurna Interactive

73. Slay the Spire

در لیست بهترین بازی های PS4 طبق نمرات متاکریتیک، جای یک بازی کارتی خالی نخواهد بود؛ اما آیا تابه‌حال به ترکیب یک بازی کارتی با سبک روگ‌لایک فکر کرده بودید؟!

بهترین بازی کارتی PS4 Slay the Spire

یک ترکیب هیجان‌انگیز از روگ‌لایک با یک کارت‌بازی که باید دست خود را متشکل از ترکیب موثر کارت‌های مختلف بسازید، Slay the Spire خواهد شد. این بازی نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و حتی کسانی که نه طرفدار سبک روگ‌لایک بودند، نه طرفدار سبک deck-building (کارت‌بازی)، بازهم دید مثبتی به این بازی پیدا کردند و ساعت‌ها پای آن سرگرم شدند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Mega Crit
  • پابلیشر: Humble Bundle

72. Owlboy

از مرد عنکبوتی و خفاشی در لیست گذشتیم و حالا به پسر جغدی می‌رسیم! از اسم و تصویر این بازی، احتمالا ایده‌هایی به ذهنتان خواهد آمد که با چه اثری طرف هستیم.

پوستر بازی owlboy از بهترین بازی های پلی استیشن

Owlboy یک ماجراجویی پلتفرمر است که در آسمان رخ می‌دهد، آن هم در شرایطی که جزیره دنیا طی یک فاجعه بزرگ تکه تکه شده است. سبک ایندی دو بعدی، موسیقی زیبا و المان‌های ماجراجویی، Owlboy را به یک عنوان ایده‌آل برای طرفداران سبک پلتفرمر تبدیل کرده است.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: D-Pad Studio
  • پابلیشر: D-Pad Studio (نسخه دیجیتالی) و Soedesco (نسخه فیزیکی)

71. The Talos Principle: Deluxe Edition

عکس زیر را که نگاه کنید، متوجه خاص بودن این بازی که احتمالا نام آن را هم نشنیده‌اید، خواهید شد. نام Talos در افسانه‌های یونانی متعلق به غولی آهنین بود که در جزایر یونان، از اروپا در برابر حمله دزدان دریایی و سایر مهاجمین دفاع می‌کرد.

بهتری بازی مستقل PS4 The Talos Principle Deluxe Edition

در The Talos Principle هم شما نقش یک هوش مصنوعی را دارید و با اشارات دیگری به افسانه‌های یونان باستان، داستانی فلسفی را تجربه خواهید کرد. گیم‌پلی این بازی به صورت داستان‌سرایی با معماهای متفاوت در محیط‌های متنوع است.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Croteam
  • پابلیشر: Devolver Digital

70. Nex Machina: Death Machine

آیا می‌توانید در میان آشوب و طغیان ماشین‌ها، از یورش صدها ربات شرور جان سالم به در ببرید؟

پوستر بازی شوتر از بالا Nex Machina Death Machine از بهترین بازی های PS4

عنوان Nex Machina یک شوتر ازبالا با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و سلاح‌های انفجاری است که در آن می‌توانید همه چیز را تخریب کنید! Nex Machina به خوبی نشان می‌دهد که یک بازی آرکید مدرن برای نسل هشتم کنسول‌های گیمینگ چگونه باید باشد و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا تمام عقده‌های خود را در یک محیط بی‌رحم، بر سر دشمنان خود خالی کنید!

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Housemarque
  • پابلیشر: Sony

69. Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

لارا کرافت لیست ما را تنها نخواهد گذاشت. فرنچایز بسیار محبوب و قدیمی Tomb Raider، با یادآوری 20 سالگی خود، در سال 2016 نسخه Rise of the Tomb Raider را برای PS4 عرضه کرد.

پوستر بازی توم ریدر rise of the tomb raider

در این نسخه با لارا کرافت به مناطق دورافتاده سیبری خواهید رفت و مانند تمام نسخه‌های این فرنچایز، یک ماجراجویی پرفراز و نشیب و هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Crystal Dynamics
  • پابلیشر: Square Enix

68. Divinity: Original Sin Enhanced Edition

به یکی از شاهکارهای PS4 می‌رسیم: اولین نسخه سری Divinity: Original Sin از فرنچایز Divinity که شاید بتوان گفت بین گیمرهای ایرانی، آن‌قدر که باید و شاید معروف نشده است.

بهترین بازی PS4 Divinity Original Sin Enhanced Edition

این فرنچایز از سال 2002 و با بازی Divine Divinity آغاز شد و سری Divinity: Original Sin آن که دارای دو نسخه 1 و 2 بود، برای PS4 عرضه شد. این عنوان، یک RPG تمام‌عیار با قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار است و نبردهای آن به سبک استراتژی‌های turn-based (نوبتی) پیش می‌رود.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Larian Studios
  • پابلیشر: Focus Home Interactive

67. Nioh

این بازی در روند ساخت خود مشکلات بسیار زیادی را تحمل کرد و با عرضه بتاهایی که نطرات بدی را به دنبال داشت، مواجه شد. نظرات اولیه بازی به قدری بد بودند که عرضه بازی یک سال تاخیر خورد، با این حال بعد از روز عرضه همه این‌ها عوض شده بود و سازندگان بازی با گوش کردن به حرف‌های طرفداران، بازی را به اتمام رساندند و Nioh را عرضه کردند که هم نمرات خوبی گرفت و هم خوب به فروش رسید.

بهترین بازی پلی استیشن

این بازی که در سال‌های 1600 ژاپن جریان دارد، درمورد یک سامورایی ایرلندی به اسم William Adams است که صاحب ابر قدرت‌های مختلف نیز هست. بازی Nioh از نظر درجه و نوع سختی، شباهت‌های زیادی به سری محبوب دارک سولز دارد. البته تیم ننیجا سعی کرده با افزودن مکانیک‌های مختلف بازی را از سولزبورن بودن خارج کند. گیم‌پلی بازی بسیار سرعتی و چالش‌انگیز، داستان آن زیبا و گرافیک آن تقریبا خوب است.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Team Ninja
  • پابلیشر: Koei Tecmo (در ژاپن) و Sony (بقیه کشورها)

66. What Remains of Edith Finch

یک طلسمی خانواده Finch را در برگرفته که باعث می‌شود تمام اعضای خانواده به جز یک نفر، به راه‌های مختلف و عجیبی بمیرند. شما در قالب آخرین بازمانده این خانواده بازی خواهید کرد.

شما به عنوان آخرین بازمانده به خانه خانواده خود می‌روید و در آن جا جسد اعضای خانواده خود را می‌بینید. با هر جسدی که می‌بینید، نحوه مردن آن‌ها را در سکانس‌های کوچکی تماشا خواهید کرد. تجربه بازی به همین مینی‌گیم‌های کوچک و خلاقانه خلاصه می‌شود که با دیگر تجربه‌های شما، کاملا متفاوت خواهد بود.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Giant Sparrow
  • پابلیشر: Annapurna Interactive

65. NBA 2K17

بازی‌های ورزشی زیادی به صورت سالیانه عرضه می‌شوند که تقریبا تمام طرفداران آن‌ها از روند پیشرفت بازی‌ها گله دارند و تغییرات بین هر نسخه را حداقلی می‌نامند. تنها بازی که در میان عناوین ورزشی به موفقیت بالایی از نظر منتقدین رسید، نسخه 2017 از بازی NBA است.

کاور بازی NBA 2K17 بسکتبال پلی استیشن کوبی براینت

این بازی توانست با حل تقریبا تمام مشکلات نسخه قبلی خود، بهترین تجربه ممکن را از شبیه‌سازهای بسکتبال ارائه کند. تقریبا تنها ایرادی که بازی وارد بود، گرافیک کمی قدیمی آن بود.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Visual Concepts
  • پابلیشر: 2K Sports

64. Injustice 2: Legendary Edition

یکی دیگر از بهترین بازی های PS4 از ژانر فایتینگ است که بازهم توسط استودیو Nether Realms ساخته شده است. این بار بازی شخصیت‌ها و مکان‌های کمیکی از DC را در خود جا داده است.

بهترین بازی پلی استیشن

ترکیب ژانر فایتینگ با ابرقدرت‌های هر شخصیت مختلف باعث شده تا جذابیت‌ها و پتانسیل‌های جدیدی به این سبک از بازی‌ها اضافه شود. مانند مورتال کمبت این بازی نیز بخش داستانی دارد تا به یک پکیج کامل تبدیل شود. در کل شباهت‌های بین دو بازی بالا بوده و تنها در بخش شخصیت‌ها تفاوت دارند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: NetherRealm Studios
  • پابلیشر: WB Interactive

63. The Binding of Isaac: Rebirth

در اولین نگاهی که به این بازی بیاندازید، به احتمال زیاد، حصور آن را در این لیست زیر سوال خواهید برد. مراحل بازی با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند که شما باید با قدرت‌های ابر انسانی آن‌ها را پشت سر بگذارید.

داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که ایزاک، شخصیت اصلی بازی، به زیرزمین خانه می‌رود و آنجا خواهران و برادران خود را می‌یابد که توسط مادرشان برای اثبات ایمان به موجودات اهریمنی قربانی شده‌اند! در طول بازی موجودات عجیب زیادی را مشاهده خواهید کرد که باید آن‌ها را از بین ببرید.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Nicalis
  • پابلیشر: Nicalis

62. Dishonored 2

یک بازی شوتر اول شخص که آزادی عمل در آن، معنا پیدا می‌کند! شما در بازی‌های سری Dishonored قدرت‌ها و توانایی‌های زیادی دارید که می‌توانید با ترکیب و استفاده از این توانایی‌ها، مراحل بازی را هرگونه که دوست دارید به اتمام برسانید.

افزوده شدن این توانایی‌ها باعث شده تا بازی تجربه کاملا متفاوتی نسبت به دیگر بازی‌های اول شخص برای شما رقم بزند و حس و حال خودش را داشته باشد. تا چند سال بعد از عرضه بازی، هر روز شاهد فیلم‌های مختلف از طرفداران بازی بودیم که با ابتکار جدیدی توانسته‌اند با استفاده از قدرت‌های بازی، کارهای عجیبی انجام دهند و یا بازی را در عرض چند دقیقه تمام کنند.

  • نمره 88 در متاکریتیک
  • سازنده: Arkane Studios
  • پابلیشر: Bethesda Softworks

61. Devil May Cry 5: Special Edition

نسخه پنجم این سری قطعا یک بازگشت باشکوه برای سری DMC به حساب می‌آید و به همین دلیل در لیست بهترین بازی های PS4 جای می‌گیرد. چندین سال از آخرین نسخه محبوب این مجموعه می‌گذشت و طرفداران این مجموعه همواره تقاضای بازگشت این سری را داشتند.

سرانجام کپکام نسخه پنجم بازی را در سال 2019 عرضه کرد. بازی یک اکشن به تمام معناست که گیم‌پلی و داستان بسیار جذابی دارد. در طول بازی شما شاهد چند کاراکتر آشنا از نسخه‌های قبلی نیز خواهید بود.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

60. The Talos Principle 2

نسخه اول بازی، به قدر کافی خوب بود تا بتواند در این لیست حضور داشته باشد. پس وقتی نسخه دوم آن، تقریبا در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های زیادی را به مجموعه می‌آورد، باید آن را هم به لیست اضافه کنیم.

مشابه بازی اول، بازیکن در نمای اول شخص باید مشغول به حل پازل‌های مختلف بازی شود. 12 منطقه مختلف در بازی قرار دارند که هرکدام 8 پازل مختلف را در خود جا داده‌اند.

علاوه‌بر مکانیک‌های معرفی شده در بازی اول، این نسخه از مکانیک‌های جدیدی مانند کنترل جاذبه برای معماهای جدید خود استفاده می‌کند.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Croteam
  • پابلیشر: Devolver Digital

59. Dead Space Remake

با شروع عصری جدید از ریمستر و ریمیک کردن بازی‌ها، شاهد بازگشت باشکوه برخی از سری بازی‌ها هستیم. یکی از این سری‌ها Dead Space است که سال‌هاست توسط EA رها شده بود.

استودیو Motive تنها به یک باز‌سازی ساده راضی نشده و تمام تلاش خود را برای رساندن این مجموعه به روزهای اوج خودش انجام داده است. این ریمیک، موفق شده تا تمام نقاط قوت بازی اصلی را حفظ کند و در عین حال تجربه آن را به یک تجربه نسل جدید تبدیل کند.

یکی از ویژگی‌های اضافه شده در این ریمیک، یک هوش مصنوعی (به نام Intensity Director) است که در پس زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نقش کارگردان را بازی می‌کند. این کارگردان به مرور بازیکن را می‌شناسد و سعی می‌کند تا تنش و ترسناکی بازی را در طول بازی حفظ کند.
استودیو سازنده صدها حالت مختلف را در اختیار این کارگردان قرار داده تا این هوش مصنوعی با توجه به شرایط بازی و بازیکن، لحظه و سناریو مناسب را برای ترساندن بازیکن انتخاب کند.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Motive Studios
  • پابلیشر: EA

58. Disco Elysium: The Final Cut

در بازی نقش‌آفرینی Disco Elysium توجه خاصی به کامبت و مبارزه نشده و در عوض این بازی، جذابیت‌های خودش را در قالب دیالوگ‌ها نمایان می‌کند.

داستان زیبا و دیالوگ‌های معنادار و فکر شده تقریبا تمام شخصیت‌های بازی، باعث شد تا این بازی جایزه بهترین بازی مستقل سال 2019 را دریافت کند.

این استودیو به‌دلیل مستقل بودن و نبود سرمایه کافی، نتوانسته بود صداگذارهای کافی را استخدام کند و به دیالوگ‌های متنی راضی شده بود.
حالا و با فروش فوق‌العاده بازی، این استودیو باری دیگر سراغ بازی خود رفته و این بار با عرضه نسخه The Final Cut علاوه‌بر محتواهای جدید، صداگذاری کامل را به شخصیت‌های بازی آورده است.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: ZA//UM
  • پابلیشر: ZA/UM

57. Red Matter 2

به اولین بازی واقعیت مجازی می‌رسیم که با کیفیت بالای خود توانسته نمره بالایی کسب کند و وارد لیست بهترین بازی پلی استیشن شود.

این بازی در ژانر ماجراجویی sci-fi قرار می‌گیرد و توانسته گرافیک خیره‌کننده را به دنیای واقعیت‌های مجازی بیآورد. این بازی همان طور که از دنباله بازی‌ها انتظار داریم، در هر بخش توانسته نسبت به نسخه اول پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Vertical Robot
  • پابلیشر: Vertical Robot

56. Final Fantasy VII Remake Intergrade

یکی از مهمترین دلایل موفقیت و محبوبیت Square Enix، مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی است. به همین دلیل، قابل درک است که چرا اسکوئر قصد دارد به صورت همزمان بازی‌های جدیدی در این سری بسازد و هم بازی‌های قدیمی مجموعه را با پورت، ریمستر و ریمیک کردن به بازیکنان جدید بیآورد.

مدت زمان زیادی است که اسکوئر رابطه نزدیکی با سونی دارد و به همین دلیل بیشتر بازی‌های فاینال فانتزی به صورت انحصاری یا انحصاری زمانی برای پلی‌استیشن عرضه شده‌اند. به همین دلیل وجود یک بازی از این سری در لیست ما جای تعجبی ندارد.

بهترین بازی پلی استیشن

نسخه هفتم بازی که داستان بسیار جذابی دارد توسط اسکوئر انیکس برای ریمیک کردن انتخاب شده است. البته نسخه اصلی، یک بازی بسیار طولانی بوده و به همین دلیل اسکوئر تصمیم گرفته تا این ریمیک را در سه مرحله عرضه کند. نسخه اول این بازی تاکنون عرضه شده است و نسخه دوم آن در سال بعد عرضه خواهد شد. این ریمیک یک بازی اکشن نقش آفرینی است که تجربه آن به شما پیشنهاد می‌شود.

نسخه Intergrade، ریمیک بازی هفتم مجموعه را به‌همراه محتوای داستانی جدید به نسل جدید کنسول پلی‌استیشن می‌آورد.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Square Enix
  • پابلیشر: Square Enix

55. Minecraft: PlayStation 4 Edition

سری ماینکرفت را بر روی اکثر پلتفرم‌ها مانند گوشی همراه می‌توان تجربه کرد. بازی گرافیک و یا داستان خاصی ندارد اما آزادی عمل برای ساخت هر آنچه که تمایل دارید را در اختیارتان می‌گذارد تا در لیست بهترین بازی های PS4 ما قرار بگیرد.

این آزادی تا حدی زیاد است که سازه‌های بسیار عظیم و سرسام آوری را در این بازی می‌بینیم که همگی توسط مردم ساخته شده‌اند. همین موارد این بازی را به پرفروش‌ترین عنوان تاریخ صنعت بازی‌ها تبدیل کرده است.

این بازی یکی از اعضای لیست 30 بازی برتر تاریخ نیز هست که می‌توانید مطالعه کنید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Mojang
  • پابلیشر: Xbox

54. Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn یکی از بهترین بازی های PS4 و انحصاری اکشن نقش‌آفرینی بوده که توسط Guerrilla Games، سازنده فرنچایز Killzone ساخته شده است. به عنوان قهرمان اصلی Aloy، یک شکارچی ماهر، دنیایی پر‌جنب و جوش و سرسبز را که در آن موجودات مکانیزه اسرارآمیز ساکن هستند، کاوش کنید.

برای کشف اسرار قبیله‌ها، سازه‌های باستانی و فن‌آوری‌های پیشرفته که سرنوشت این سیاره و خود زندگی را تعیین می‌کند، سفری احساسی را آغاز کنید. هورایزن چه از لحاظ داستانی و چه از نظر بصری یک اثر زیباست که بر روی PS4، PS5 و PC قابل تجربه است.

شما همچنین می‌توانید مطلب داستان کامل سری هورایزن را مطالعه کنید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Guerrilla Games
  • پابلیشر: Sony

53. Battlefield 1

تخریب بصری و آب و هوای پویا تضمین می‌کند که هیچ نبردی یکسان نیست. برای سناریو‌های گیم‌پلی بیشتر، مسیری را از میان دیوارها و ساختمان‌ها حفر کنید، دشمنان خود را با روش‌های خلاقانه از بین ببرید و با تخریب شهودی، اثر خود را بر روی زمین اطرافتان تماشا کنید. از طریق اعمال شما، دنیای بکر اطرافتان به منظره‌ای زخم خورده از جنگ تبدیل می‌شود و جهان را برای همیشه تغییر می‌دهد. با آب و هوای پویا، باید تاکتیک‌های خود را با تغییرات آن تطبیق دهید زیرا این عناصر در نبرد نقش دارند.

این تغییرات نقشه در یک روز روشن، در مه شدید یا باران بر آنچه می‌بینید و می‌شنوید تأثیر می‌گذارد و شما را مجبور می‌کند که سبک بازی خود را در یک میدان جنگ در حال تغییر، تطبیق دهید. Operations راه جدیدی را برای بازی چند نفره معرفی کرده است. در Battlefield 1 شما یک سری نبردهای به هم پیوسته را در چندین جبهه انجام می‌دهید. در میدان نبرد پرسه بزنید و آتش بر روی دشمن خود ببارید تا دفاع آن‌ها را بشکنید. کنترل قطار زرهی، کشتی هوایی یا کشتی جنگی را در دست بگیرید تا بر میدان نبرد در زمین، هوا و دریا تسلط داشته باشید. به راستی که با یکی از بهترین بازی های PS4 طرف هستید.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: DICE
  • پابلیشر: EA

52. Dragon Age: Inquisition

تیمی از شخصیت‌ها را انتخاب کنید و در نبردهای خشن با انواع دشمنان – از اژدهایان زمین لرزان گرفته تا نیروهای اهریمنی از دنیای دیگر، آن‌ها را رهبری کنید و از یکی از بهترین بازی های PS4 لذت ببرید. در نبردهای قهرمانانه در حالی که پیروان شما در شش نقطه می‌جنگند، برای هماهنگ کردن حملات مرگبار با استفاده از قدرت ترکیبی همراهان خود، به روش‌های تاکتیکی روی آورید.

گروهی را رهبری کنید که از بین نه شخصیت منحصربه‌فرد انتخاب شده است و هر یک به اعمال و انتخاب‌های شما واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و روابط پیچیده‌ای هم با شما و هم با یکدیگر ایجاد می‌کنند. کاراکتر خود را از چندین نژاد بسازید، ظاهر آن‌ها را شخصی‌سازی کنید و قدرت‌ها و توانایی‌های آن‌ها را با پیشرفت بازی ارتقا دهید. عامل تغییر در زمان عدم اطمینان و تحول شوید. مسیر امپراتوری‌ها را شکل دهید، جنگ یا صلح را به جناح‌های درگیر بیاورید و سرنوشت نهایی را هدایت کنید. آیا آنارشی فاجعه‌باری که عصر اژدها را فرا گرفته است، متوقف خواهید کرد؟

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: BioWare
  • پابلیشر: EA

51. Dreams

بازی پلی استیشن Dreams فضایی است که به آنجا می‌روید تا بازی کنید و رویاهای Media Molecule و جامعه آن را تجربه نمایید. همچنین فضایی است که در آن می‌توانید رویاهای خود را خلق کنید، بازی، هنر، فیلم، موسیقی یا هر چیز دیگری که باشد.

دریمز یا رویا‌ها درواقع یک‌ پلتفرم با امکانات بسیار زیادی برای ساخت بازی‌هایی است که همیشه علاقه داشتید تا بسازید. در این پلتفرم شما درواقع قادر خواهید بود تا موسیقی مورد نظر خود را با تمام شخصیت‌ها و مکانیک‌های بازی از ابتدا طراحی کنید و آن را در اختیار دیگر بازیکن‌ها بگذارید و یا به تجربه بازی‌های آن‌ها بپردازید.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Media Molecule
  • پابلیشر: Sony

50. Synth Riders

بازی Synth Riders که توسط استودیو Kluge ساخته شده یک بازی VR در لیست بهترین بازی های PS4 است. شما در این بازی باید توپ‌هایی که به سمت شما می‌آیند را با دست‌های خود بزنید. بعضی اوقات یک توپ دنباله‌دار به سمت شما می‌آید که باید مسیر پشت سر آن را با دست خود دنبال کنید.

بازی بسیار ساده اما با این حال، بسیار جذاب است. صداگذاری‌ بسیار خوب، سرعت و هیجان بالای بازی باعث شده تا تجربه آن بسیار اعتیادآور باشد.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Kluge Interactive
  • پابلیشر: Kluge Interactive

49. Apex Legends

با یک شخصیت در Apex Legends، یک بازی تیراندازی رایگان بتل‌رویال که در آن شخصیت‌های افسانه‌ای با توانایی‌های قدرتمند با هم متحد می‌شوند تا برای شهرت و ثروت در حاشیه‌های مرزی بجنگند، شرکت کنید.

در فهرستی از اسطوره‌های متنوع، بازی‌های تاکتیکی عمیق و نوآوری‌های جدید جسورانه تسلط داشته باشید که تجربه بتل رویال را ارتقا می‌دهند. همه در دنیایی ناهموار که هر چیزی در آن ممکن است اتفاق افتد. به تکامل بعدی Battle Royale خوش آمدید.

ایپکس یکی از اعضای لیست برترین بازی‌های رایگان است که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Respawn Entertainment
  • پابلیشر: EA

48. Bastion

هدف بازی ساختن یک پناهگاه امن در پی مصیبت است، یک رویداد فاجعه بار که جهان را به مجموعه‌ای از جزایر شناور متلاشی کرده است.

همانطور که بازیکنان در جستجوی بازماندگان و منابع به دنیای ناشناخته وحشی سفر می‌کنند، با جانوران عجیب و غریب روبرو می‌شوند، مجموعه‌ای از سلاح‌های قابل تنظیم را می‌سازند و قدرت‌های جدیدی را از ارواح مخصوص به دست می‌آورند. کل تجربه بازی Bastion به صورت پویا روایت می‌شود و به تدریج یک پس‌زمینه غنی را آشکار می‌کند، زیرا راوی به اقدامات بازیکن به صورت Real-Time واکنش نشان می‌دهد.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Supergiant Games
  • پابلیشر: WB Interactive

47. It Takes Two

یکی دیگر از بهترین بازی های PS4 یعنی It Takes Two، ساخته­ استودیو Hazelight و یک بازی اکشن-ماجراجویی و دونفره است و زیبایی کار نیز همین­ جاست! این بازی را حتما باید دو نفره تجربه کنید. بازی در مورد یک پدر و مادر در آستانه طلاق است که دخترشان برای جلوگیری از این اتفاق، ناخواسته باعث تبدیل شدن آن‌‌ها به عروسک‌ می‌‌شود. حال این پدر و مادر برای بازگشت به حالت عادی باید یک مسیر طولانی را طی کنند. داستان این بازی چند نفره پر از حال خوب، هیجان و درس­‌های مهم بوده که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

در کنار داستان جذاب، بازی دارای گیم پلی‌ بسیار سرگرم کننده‌ای است. بازی در هر مقطع شما را با چالشی کاملا جدید و ابزاری متنوع رو‌به‌رو می‌‌کند. تنوع در گیم پلی بازی واقعا مثال‌زدنی است. از تنوع محیط‌ها تا مینی گیم­‌های پر از کل‌‌کل و پازل‌‌هایی که با همکاری و هماهنگ بودن قابل حل هستند، بازی هیچوقت خسته کننده نمی‌‌شود. It Takes Two به ویژه مناسب برای وارد کردن یک نفر به دنیای پر هیجان بازی‌های ویدئویی است چرا که در تمامی مراحل وی را همراهی خواهید کرد و بسیاری از سبک‌‌های بازی‌ها به او معرفی خواهد شد.

این بازی همچنین یکی از اعضای لیست 13 بازی آفلاین چند نفره که نباید از دست بدهید است که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Hazelight
  • پابلیشر: EA

46. Tetris Effect

یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن تتریس است. این بازی را تقریبا همه می‌شناسند، چه گیمر باشند و به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند و چه اشخاصی که علاقه زیادی به بازی ندارند. دلیل این موضوع نیز گیم‌پلی پازل محور ساده و در عین حال درگیر کننده آن است.

این بازی یکی از قدیمی‌ترین عنوان‌های صنعت بازی بوده و پدربزرگ‌هایمان نیز ممکن است با آن خاطره داشته باشند. یکی دیگر از دلایل موفقیت آن هم البته همین است. چراکه این بازی قشر جوان و پیر نمی‌شناسد و هر کسی را به تجربه خود دعوت می‌نماید.

از اعماق اقیانوس تا دورترین نقاط فضای بیرونی، 30 مرحله تتریس افکت بیش از یک پس‌زمینه است. همراه با موسیقی، شخصیت‌ها و انیمیشن‌هایی که برای هر سطح ساخته شده‌اند و با اعمال شما ایجاد می‌شوند، برای ایجاد حسی در شما و انتقال یک حالت یا حتی تحریک یک واکنش احساسی هستند.

تتریس همچنین یکی از اعضای لیست ۵ تا از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است که می‌توانید مطالعه کنید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده:  Resonair و Monstars
  • پابلیشر: Enhance

45. Dark Souls III

DARK SOULS III که توسط توسعه‌دهنده ژاپنی FromSoftware توسعه داده شده، آخرین عنوان از سری DARK SOULS و یکی از بهترین بازی های PS4 است، یک بازی در سبک سولزبورن که با مبارزه با شمشیر و جادوگری و گیم‌پلی اکشن RPG پاداش‌دهنده شناخته می‌شود.

بازیکنان با جست‌وجو، راهی برای زنده ماندن از آخرالزمان آینده، در مکان‌های مختلف از دنیایی به هم پیوسته و با چالش‌های بی‌امان و گیم‌پلی عمیق RPG سفر می‌کنند.

شما می‌توانید مقاله معرفی سبک سولز یا سولزبورن را نیز مطالعه کنید.
  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: FromSoftware
  • پابلیشر: Bandai Namco

44. Titanfall 2

در حالت تک‌نفره، Titanfall 2 تجربه‌ای را ارائه می‌کند که پیوند منحصربه‌فرد بین انسان و ماشین را نمایش می‌دهد. کمپین تک‌نفره در Titanfall 2 که به‌صورت آفلاین قابل بازی است، به طرفداران اجازه می‌دهد تا به عنوان یک تفنگدار شبه‌نظامی با آرزوی تبدیل شدن به یک خلبان نخبه، وارد The Frontier شوند.

بازیکنانی که در پشت خطوط دشمن گیر افتاده‌اند و با شانس‌های زیادی روبرو هستند، باید با یک تایتان کهنه‌کار متحد شوند تا ماموریتی را به سرانجام برسانند که هرگز قرار نبود آن را انجام دهند. در حالت چندنفره، Respawn به تکامل گیم‌پلی خود ادامه می‌دهد تا تجربه‌ای قوی‌تر ارائه دهد و عمق و تنوع گسترده‌تری را که شامل شش تایتان جدید، توانایی‌های خلبان عمیق‌تر، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر و یک سیستم پیشرفت قوی است را عرضه کرده که مطمئناً طرفداران را راضی می‌کند.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Respawn Entertainment
  • پابلیشر: EA

43. Rez Infinite

برای حل افزایش نرخ جرم و جنایت در جهان، سیستم جدیدی به نام Project-K ایجاد شد. با این حال، Eden، هسته Project-K، مشکل پیدا کرده است.

اکنون این شما، یک هکر، هستید که باید در فضای مجازی مملو از فایروال‌ها، ویروس‌ها و سایر موانع سفر کنید و هوش مصنوعی سیستم را راه اندازی کنید. در سراسر سطوح، کره‌های تکاملی پراکنده هستند که به شما امکان می‌دهند به اشکال انسان‌نمای قدرتمندتر تبدیل شوید. این بازی دارای موسیقی متن تپنده و جهان‌های برداری منحصر به فرد است.

  • نمره 89 در متاکریتیک
  • سازنده: Monsters inc, Resonair
  • پابلیشر: Enhance

42. Moss: Book II

به یکی دیگر از بازی‌های واقعیت مجازی لیست بهترین بازی پلی استیشن رسیدیم. این بازی توسط استودیو Polyarc ساخته و منتشر شده است.

در این بازی واقعیت مجازی، شما و شخصیت بازی که کویل (Quill) نام دارد، با یکدیگر در حل معماها و شکست دشمنان همکاری خواهید کرد. کویل از حضور شما آگاه است و با زبان اشاره با شما صحبت می‌کند. شما در نقش راوی بازی خواهید کرد که به کویل در ماجراجویی‌هایش برای نجات سرزمین Moss کمک می‌کند.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Polyarc
  • پابلیشر: Polyarc

41. Cocoon

طراح بازی‌های لیمبو و اینساید، با خارج از شدن از تیم سازنده، تصمیم به تاسیس استودیو مجزای خود با نام Geometric Interactive گرفت. اولین بازی این استودیو Cocoon نام دارد که در نیمه دوم سال 2023 عرضه شد.

این بازی درمورد سوسکی است که می‌تواند بین دنیاهای مختلف سفر کند تا معماهای مختلف را حل کند و درنهایت راز عالم هستی را کشف کند.

توپ‌های کوچک مختلفی در بازی وجود دارند که درون هر کدام از آن‌ها دنیای جدیدی قرار دارد. برای حل بعضی از معماها لازم است از خود این دنیاهای کوچک استفاده کنید که عمق جدیدی به معماهای بازی می‌دهد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Geometric Interactive
  • پابلیشر: Annapurna Interactive

40. Rogue Legacy 2

توضیحات اولیه بازی Rogue Legacy 2 بسیار آشنا و عادی به نظر می‌رسد. یک بازی در ژانر Roguelike درباره یک قهرمان که سعی دارد در یک قلعه بزرگ که به صورت رندم تولید شده، دشمنان مختلف را شکست دهد.

در ابتدای این بازی نام، ویژگی‌ها و کلاس شخصیت اصلی بازی به صورت رندم انتخاب می‌شود و شما به مرور زمان شخصیت خود را ارتقا می‌دهید. هنگام مرگ، تمام اسلحه‌ها و پیشرفت‌های خود به جز موارد خاص را از دست می‌دهید.

جذابیت Rogue Legacy 2 در ساخت بی‌نقص بازی و تغییرات ریز بسیار زیادی است که استودیو Cellar Door Games در این فرمول ساده اعمال کرده تا آن را تبدیل به یک بازی شایسته این لیست کند.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Cellar Door Games
  • پابلیشر: Cellar Door Games

39. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

با به یاد ماندنی‌ترین و بهترین بازی های PS4 در سبک اسکیت‌بورد که تا به حال ساخته شده است، شروع به اسکیت سواری کنید. Tony Hawk’s Pro Skater & Tony Hawk’s Pro Skater 2 را در یک مجموعه بازی کنید که به‌طور کامل با‌کیفیت HD بازسازی شده‌اند.

همه اسکیت‌بازان حرفه‌ای، مراحل و ترفندها بازگشته‌اند و به طور کامل بازسازی شده‌اند، به علاوه موارد دیگر که همگی تجربه دوباره یک بازی سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان قدیمی و جدید بگذارد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Vicarious Visions
  • پابلیشر: Activision Blizzard

38. Marvel’s Spider-Man 2

استودیو Insomniac از تمام تجارب خود را در ساخت دو بازی اسپایدرمن استفاده کرده تا نسخه اصلی دوم مجموعه را بهترین شکل ممکن عرضه کند. در این نسخه که 10 ماه بعد از بازی Miles Morales قرار دارد، بازیکن کنترل هر دو مرد عنکبوتی یعنی پیتر پارکر و مایلز مورالز را در اختیار دارد.

دوتا از بزرگترین جذابیت‌های بازی‌های اسپایدرمن، سیستم‌های مبارزه و حرکتی آن‌هاست. این استودیو تمرکز و توجه به مراتب بیشتری را به این سیستم‌ها اختصاص داده تا لذت گیم‌پلی بازی به حداکثر خود برسد.

با اضاقه شدن مناطق Brooklyn و Queens از شهر نیویوک، نقشه بازی نزدیک به دو برابر بازی اول شده تا بازیکن بتواند تمام شهر نیویورک را در نقش مرد عنکبوتی تجربه کند.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Insomniac
  • پابلیشر: Sony

37. Pistol Whip

اگر به هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن دسترسی دارید، به هیچ وجه نباید تجربه بازی Pistol Whip را از دست بدهید. این بازی با کسب نمره 90، بالاترین رتبه یک بازی VR را در لیست بهترین بازی پلی استیشن کسب کرده است.

بازی Pistol Whip، یک شوتر اکشن اول شخص بوده که تمرکز زیادی روی ریتم دارد. در این بازی شما باید در مراحل مختلف دشمنان را بکشید و به‌صورت همزمان تیرهای آن‌ها را جاخالی دهید.

نبض و سرعت بسیار بالای بازی باعث شده تا هیجان تجربه آن بسیار بالا باشد. در این بازی سرعت عمل حرف اول را می‌زند و باید برای پیروزی تصمیمات لحظه‌ای زیادی را بگیرید.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Cloudhead Games
  • پابلیشر: Cloudhead Games

36. Diablo III: Ultimate Evil Edition

2 سال پس از عرضه دیابلو 3 روی رایانه‌های شخصی، بلیزارد تصمیم گرفت این بازی به‌همراه بسته الحاقی Reaper of Souls و تمام آپدیت‌های دو سال اخیر را در قالب نسخه Ultimate Evil Edition به کنسول‌ها بیآورد.

با تجربه بازی روی کنسول‌ها متوجه دقت و توجه بالای بلیزارد برای این پورت خواهید شد که چه قدر برای تجربه بازی با کنترلر فکر شده است.

این بازی مانند دیگر نسخه‌های مجموعه، نما بالا بوده و توجه ویژه‌ای به المنت‌های نقش‌آفرینی و گیم‌پلی جذاب و درگیرکننده دارد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • پابلیشر: Activision Blizzard

35. Astro Bot: Rescue Mission

Astro Bot Rescue Mission یک پلتفرمر و از دیگر بهترین بازی های PS4 است که منحصراً برای استفاده با PSVR توسعه یافته است.

کنترل Astro کاپیتان ربات را در دست بگیرید و به یک ماموریت حماسی و بامزه نجات بروید تا ربات‌های همکار خود را که در سراسر فضا پراکنده شده‌اند نجات دهید. این بازی تجربه خوب و سرگرم‌کننده‌ای از یک ماجراجویی VR را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Team ASOBI, Japan Studio
  • پابلیشر: Sony

34. Sekiro: Shadows Die Twice

مرگ شما به راحتی فرا نخواهد رسید. وارد دنیای اواخر دهه 1500 Sengoku ژاپن شوید. دوره‌ای که به وحشیانه بودن و حضور درگیری دائمی مرگ و زندگی معروف است. با افزایش تنش‌ها، یک داستان جدید در میان هرج و مرج آشکار می‌شود.

بازی پلی استیشن Sekiro: Shadows Die Twice، یک گیم پلی جدید تاریک و پیچیده دارد که توسط تیم مشهور FromSoftware توسعه یافته و توسط Activision منتشر شده است.

Sekiro: Shadows Die Twice به کارگردانی Hidetaka Miyazaki یک بازی سوم شخص اکشن ماجراجویی با عناصر RPG است. این بازی تک نفره، بازیکنان را در نقش قهرمان جنگجوی سنگدل قرار می‌دهد که ماموریتش نجات اربابش و انتقام گیری از دشمن بزرگش است. بازیکنان به عنوان «Sekiro» یا «گرگ یک‌دست» راه‌های زیادی را برای نزدیک شدن استراتژیک به مبارزه و درگیری با دشمنان کشف می‌کنند.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: FromSoftware
  • پابلیشر: Activision Blizzard

33. Monster Hunter: World

در Monster Hunter: World شما نقش یک شکارچی را به عهده می‌گیرید که به قاره جدیدی می‌رود، جایی که جانوران وحشی را در نبردهای دلخراش ردیابی کرده و می‌کشید.

بهترین بازی PS4

این سرزمین جدید و ساکنان متنوع آن نقش مهمی در هر تلاش ایفا می‌کنند، زیرا شما به طور استراتژیک از محیط اطراف از جمله زمین، پوشش گیاهی و حیات وحش به نفع خود در نبرد استفاده می‌کنید یا با خطراتی که آن‌ها ایجاد می‌کنند مواجه می‌شوید. به عنوان یک شکارچی، باید از حیله‌گری و تخصص خود برای ردیابی و مانور دادن در اهداف خود در طول نبردهای بزرگ و در حال تکامل استفاده کنید.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

32. Fez

گومز مردی دو بعدی است که در سفری برای اکتشاف به بعد مرموز سوم است. دیدگاه خود را تغییر دهید و به جهان به گونه‌ای متفاوت نگاه کنید.

Fez یک موفقیت چشمگیر است که یک گیم‌پلی خلاقانه و جلوه‌های بصری زرق و برق‌دار را در یک بسته کامل در هم آمیخته است. سفر گومز کوچولو یک سفر اکتشافی و شگفت انگیز است.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Polytron Corporation
  • پابلیشر: Trapdoor

31. Rayman Legends

ریمن یک بازی ساید‌اسکرولر بوده که به دستان استودیو یوبیسافت ساخته شده است. در این بازی شما در نقش یک الی چهار شخصیت بامزه این بازی قرار می‌گیرید و برای آزادی موجوداتی بامزه با انواع هیولا‌ها خواهید جنگید. تنوع مراحل و محیط‌ها بالاست و موسیقی بازی بسیار زیبا و گاها خنده‌دار است. همچنین بازی همواره دارای محیطی بامزه است و شما را به خنده می‌اندازد.

بهترین بازی PS4

باس فایت‌های متعدد بازی بسیار جذاب هستند و تبدیل به بهترین مراحل بازی می‌شدند اگر مراحل هماهنگ با موسیقی وجود نداشتند. در این مراحل شما هماهنگ با آهنگ بازی باید از موانع رد شوید. جدا از سختی نسبتا زیاد، این مراحل بسیار سرگرم کننده هستند و از شنیدن موسیقی شلوغ و تمام اتفاقات بی‌منطقی که در حال رخ دادن است، لذت خواهید برد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Ubisoft Montpellier
  • پابلیشر: Ubisoft

30. Shovel Knight

Shovel Knight یک بازی پلی استیشن اکشن ماجراجویی کلاسیک گسترده با گیم‌پلی عالی، شخصیت‌های به یاد ماندنی و زیبای 8 بیتی است. این یک ترکیب داغ از جدید و قدیمی بوده و جز بهترین بازی های PS4 به شمار می‌رود! شما به‌عنوان شوالیه بیل، شوالیه‌ای کوچک با تلاشی عظیم بازی می‌کنید. شاول نایت با دو هدف به این سرزمین آمده است: شکست دادن افسون شیطانی و جستجوی معشوق گمشده‌اش. اما بین شاول نایت و معشوقش گروهی از شوالیه‌های شرور ایستاده‌اند.

این دشمنان وحشتناک که به عنوان The Order of No Quarter شناخته می‌شوند، برای جلوگیری از رسیدن Shovel Knight به Enchantress اعزام شده‌اند و به هر قیمتی شده ماموریت خود را دنبال خواهند کرد. اگر عاشق بازی‌هایی با طراحی مراحل عالی، آرت زیبا، موسیقی گوش‌نواز، باس‌های دیوانه، شوخ‌طبعی و خوش‌خلقی هستید، Shovel Knight برای شما ساخته شده است!

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Yacht Club Games
  • پابلیشر: Yacht Club Games

29. Overwatch

اورواچ یک شوتر اول‌شخص است که در جهانی فانتزی روایت می‌شود. در این بازی شما در نقش شخصیت‌های متفاوت و جذاب آن قرار می‌گیرید تا با رقبای خود در حالت آنلاین روبه‌رو شوید.

بهترین بازی PS4

وجود گزینه‌های مختلف و تنوع بالای شخصیت‌ها با یکدیگر باعث شد تا بازی پس از مدت‌ها نیز تکراری نشود. این بازی همچنین عنوان بهترین بازی سال 2016 را نیز دریافت کرد.

  • نمره 90 در متاکریتیک
  • سازنده: Blizzard Entertainment
  • پابلیشر: Activision Blizzard

28. Flower

پیشگامانی که عنوان FLOW را برای شما به ارمغان آوردند با ایده دیگری بازگشته‌اند که قانون‌های نانوشته سنتی بازی‌ها را به چالش می‌کشد. بازی Flower تجربه‌ای کامل متفاوت به شما ارائه می‌کند که گیم پلی ساده و اما جذاب را به همراه گرافیک چشم‌نوازی باهم در خود جا داده است.

بهترین بازی PS4

در این بازی، محیط اطراف، که اغلب در بازی‌ها به پس‌زمینه تبدیل می‌شود، به خط مقدم کشیده می‌شود و به «شخصیت» اصلی تبدیل می‌شود. بازیکن در افتتاحیه این بازی تازه و اصیل از دنیای بیرونی و استرس‌زا جدا می‌شود و در مناظر بسیار زنده سفر می‌کند، محیط اطراف خود را تغییر می‌دهد و در طول مسیر به کاوش در طبیعت می‌پردازد.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: thatgamecompany
  • پابلیشر: Annapurna Interactive

27. Resident Evil 2 Remake

در Resident Evil 2، گیم‌پلی اکشن کلاسیک، کاوش پرتنش، و حل پازل که مجموعه Resident Evil را تعریف کرده بود، بازمی‌گردند. بازیکنان به افسر پلیس تازه کار، لئون کندی و دانشجوی کالج کلر ردفیلد ملحق می‌شوند که در اثر شیوع فاجعه بار در شهر راکون که جمعیت آن را به زامبی‌های مرگبار تبدیل کرده است، به هم می‌پیوندند.

بهترین بازی PS4

لئون و کلر هر دو کمپین‌های قابل بازی جداگانه خود را دارند که به بازیکنان امکان می‌دهد داستان را از منظر هر دو شخصیت ببینند. سرنوشت این دو شخصیت مورد‌علاقه طرفداران در دستان بازیکنان است زیرا آن‌ها با هم کار می‌کنند تا زنده بمانند و به آنچه در پس حمله وحشتناک به شهر نهفته است برسند. البته لازم به ذکر است که این نسخه ریمیکی از بازی سال 1998 است که به عنوان یکی از بهترین ریمیک‌های تاریخ از آن نام برده می‌شود.

مقاله تفاوت ریمستر، ریمیک و ریبوت را نیز مطالعه کنید.
  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

26. Celeste

به Madeline کمک کنید از سفر خود به بالای کوه Celeste با این پلتفرمر فوق‌العاده سخت و دست‌ساز از سازندگان TowerFall جان سالم به در ببرد.

گیم‌پلی این بازی، تماما بر بخش پلتفرمر تمرکز کرده و به‌قدری تجربه آن لذت‌بخش و روان است که استانداردهای جدیدی را برای سازندگان بازی‌های پلتفرمر تعیین کرده است.

بهترین بازی PS4

این بازی به کسانی پیشنهاد می‌شود که یک چالش درست و حسابی می‌خواهند چرا که هنگام تجربه این بازی، بار‌ها خواهید باخت. برای عبور از هر مرحله باید زمان بگذارید و مهارت کافی به دست آورید. این بازی از معدود عناوین مستقل است که بین بهترین بازی های پلی استیشن قرار گرفته است.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Extremely OK Games
  • پابلیشر: Matt Makes Games

25. Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition

Echoes of an Elusive Age داستانی جذاب از یک قهرمان را روایت می‌کند و بازی نقش‌آفرینی مورد انتظار یوجی هوری، خالق سریال، طراح شخصیت آکیرا توریاما و آهنگساز کویچی سوگیاما است. DRAGON QUEST XI در حالی که یازدهمین ورودی اصلی در سری تحسین‌شده منتقدان بوده، یک تجربه کاملاً مستقل است که دارای شخصیت‌های کاملاً جدید، دنیایی با جزئیات زیبا، مبارزات نوبتی تنظیم‌شده دقیق و داستانی فراگیر است که نوید می‌دهد طرفداران دیرینه را جذب کند.

این نسخه شامل تمام محتوای نسخه اصلی DRAGON QUEST XI می‌شود و سناریوهای ویژه شخصیت‌ها، انتخاب پخش با موسیقی متن اصلی یا نسخه ارکسترال بزرگ موسیقی، امکان جابجایی بین دو بعدی و حالت‌های گرافیکی سه‌بعدی، یک گزینه صوتی ژاپنی، و بسیاری موارد دیگر در این نسخه لحاظ شده است.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Square Enix
  • پابلیشر: Square Enix

24. NieR: Automata – Game of the YoRHa Edition

بازی NeiR: Automata دنباله مستقیم نسخه اول خودش است که هر دوی آن‌ها اسپین‌آفی از مجموعه قدیمی Drakengard هستند. این محصول از استودیو PlatinumGames تمرکز ویژه‌ای بر گیم‌پلی اکشن Hack and Slash داشته و با کیفیت بالای خود، یکی از بهترین بازی‌ها برای علاقه‌مندان این ژانر به‌حساب می‌آید.

بهترین بازی PS4

داستان این بازی اکشن درباره جنگ میان انسان‌ها و فضایی‌هاست که از طریق ربات‌های ساخته شده توسط هر دو طرف صورت می‌گیرد. بازیکنان برای تجربه کامل داستان بازی، باید چند بار بازی را تجربه کنند، چرا که در هر تجربه جدید، بازی بخش‌های داستانی جدیدی را برای بازیکن روایت می‌کند.

نسخه Game of the YoRHa Edition، تمام محتواهای خود بازی به همراه یک بسته الحاقی و چند آیتم درون‌بازی را یکجا تقدیم طرفداران مجموعه می‌کند.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Platinum Games, Square Enix
  • پابلیشر: Square Enix

23. INSIDE

پسری که شکار شده و تنهاست، خود را در مرکز یک پروژه تاریک می‌بیند. دومین بازی از سازنده Limbo یعنی Playdead که شاهکاری دیگر آفریده است و سعی دارد داستانی تاثیرگذار را بدون یک کلام روایت کند.

فضای بازی باز هم تاریک و استرس‌زا است و شما را بار‌ها با تهدید‌های فراوان روبه‌رو خواهد کرد. در اینساید گیم‌پلی بهبود یافته و فضای بازی به نیمه سه‌بعدی تغییر داده شده است.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Playdead
  • پابلیشر: Playdead

22. Shadow of the Colossus Remake

داستان‌ها از قلمروی باستانی صحبت می‌کنند که در آن کولوسوس‌ها در مناظر باشکوه پرسه می‌زنند. این موجودات متصل به زمین، کلید قدرت عرفانی احیا را در دست دارند – قدرتی که باید برای بازگرداندن یک عزیز به زندگی به دست آورید.

بهترین بازی PS4

یکی از عنوان‌های خاطره‌انگیز PS2 است که طی آن با موجوداتی بسیار عظیم روبه‌رو خواهید شد و با پیدا کردن راه مناسب، آن‌ها را از پا در خواهید آورد. حال این بازی توانسته با ریمیک شدن، در لیست بهترین بازی های یکی دیگر از کنسول‌های سونی یعنی PS4 نیز قرار بگیرد.

  • نمره 91 در متاکریتیک
  • سازنده: Bluepoint Games, Japan Studio
  • پابلیشر: Sony

21. Street Fighter 6

نسخه ششم از مجموعه بسیار محبوب Street Fighter 6 در سال 2023 عرضه شد. کپکام قصد نداشته صرفا یک نسخه دیگر از این مجموعه بسازد و در اصل تمام سعی خود را کرده تا با اعمال تغییرات مختلف در فرمول همیشگی Street Fighter آن را به تکامل برساند.

یکی از مهم‌ترین مکانیک‌های اضافه شده به بازی، Drive Gauge نام دارد. این مکانیک قصد دارد تا بازیکنان را وادار به استفاده از خلاقیت‌ خود کند. این مکانیک با تمام مکانیک‌های سابق مجموعه ترکیب شده تا حالت‌های زیادی را برای انتخاب بازیکن در اختیار او قرار دهد.

کپکام علاوه‌بر اضافه کردن ویژگی‌های جدید، به بخش‌های دیگر بازی نیز توجه ویژه‌ای داشته است. برای مثال در دورانی که هر بازی آنلاین جدید، با مشکلات متعدد سرور و ناپایداری عرضه می‌شود، استریت فایتر 6 را می‌توان یک نمونه بازی آنلاین بی‌نقص معرفی کرد.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

20. Bloodborne

Bloodborne یک بازی RPG اکشن است که در آن، شما در شهر باستانی Yharnam، که اکنون با یک بیماری بومی عجیب و غریب نفرین شده، به دنبال پاسخ می‌گردید. خطر، مرگ و جنون به این دنیای تاریک هجوم می‌آورد و شما وظیفه دارید تا تاریک‌ترین اسرار آن را که برای زنده ماندن شما ضروری است، کشف کنید.

مسلح به یک انبار اسلحه کامل و منحصر به فرد از تسلیحات، از جمله تفنگ و اره، برای مبارزه با دشمنان چابک و باهوشی که از زیر شهر محافظت می‌کنند، به هوش، استراتژی و سرعت‌عمل نیاز دارید. شما از جام‌های مقدس برای دسترسی به مجموعه‌ای از خرابه‌های زیرزمینی وسیع، انبوهی از تله‌ها، جانوران و جوایز استفاده خواهید کرد.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: FromSoftware
  • پابلیشر: Sony

19. Demon’s Souls Remake

استودیو FromSoftware یکی از بهترین سازنده بازی‌ها و استودیو Bluepoint یکی از بهترین استودیوها در ساخت ریمیک بازی‌هاست. وقتی یک بازی توسط FromSoftware ساخته شود و سال‌ها بعد توسط Bluepoint ریمیک شود، باید یک جای خالی در لیست بهترین بازی های پلی استیشن را به آن بازی اختصاص دهیم.

این بازی ریمیک Demon’s Souls است که با همکاری سونی، در سال 2020 به عنوان یکی از اولین انحصاری‌های پلی‌استیشن 5 عرضه شد. این ریمیک یک بازسازی کامل به‌حساب می‌آید، چرا که تمام انیمیشن‌ها و صداگذاری‌ها نیز از اول انجام شده تا بازی را به استانداردهای امروزی برساند.

بازی Demon’s Souls در قلمرویی به نام Boletaria جریان دارد که توسط موجودی به نام Old One تسخیر شده است. بازیکن در نقش قهرمانی بازی می‌کند که برای نجات این قلمرو آمده است.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: Bluepoint Games
  • پابلیشر: Sony

18. Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

بازی Divinity: Original Sin II که در هزار سال پس از اولین بازی می‌گذرد، روایتی تیره‌تر و پایه‌دارتر را ارائه می‌کند و سیستم مبارزه تاکتیکی نسخه‌ اول را گسترش می‌دهد.

بهترین بازی PS4

در Divinity: Original Sin 1، شما در جستجوی جادوی منبع ممنوعه بودید. حالا، شما خودتان یک Sourcerer (جادوگر) هستید: یک فرد خطرناک و قدرتمند که با توانایی‌هایش، موجودات را از Void احضار می‌کند.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: Larian Studios
  • پابلیشر: Larian Studios

17. Undertale

به UNDERTALE خوش آمدید. در این RPG شما کنترل انسانی را دارید که در زیر زمین و داخل دنیای هیولاها می‌افتد. حالا باید راه خود را پیدا کنید یا برای همیشه در دام بمانید.

بهترین بازی PS4

کشتن غیرضروری است، خارج از خطر با استفاده از سیستم نبرد منحصر به فرد، می‌توانید مذاکره کنید. حملات خود را برای آسیب بیشتر زمان‌بندی کنید، سپس حملات دشمن را به سبکی که یادآور تیراندازی از بالا به پایین است دور بزنید.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: Tobyfox
  • پابلیشر: Tobyfox

16. Journey

سازندگانی که عناوین برنده جوایز پلی‌استیشن نتورک (PSN) یعنی Flow و Flower را برای شما به ارمغان آوردند با عنوان دیگری بازگشته‌اند که باری دیگر، ساختار‌های بازی‌های سنتی را به چالش می‌کشد و در لیست بهترین بازی های پلی استیشن قرار می‌گیرد. با Journey، به سنت خود در ارائه گیم‌پلی ساده و کنترل‌های قابل دسترس در یک محیط تعاملی غنی ادامه می‌دهد که بازیکنان را به کشف و تجربه لحظات احساسی که هنوز در بازی‌های ویدیویی غیرمعمول هستند، دعوت می‌کند. با یک ماجراجویی عجیب و غریب با لحن جدی‌تر، Journey چشم انداز منحصر به فرد از یک تجربه ماجراجویی آنلاین را ارائه می‌دهد.

بهترین بازی PS4

بازیکن که در دنیایی ناشناخته از خواب بیدار می شود، قدم می‌زند، سر می‌خورد و در منظره‌ای عظیم و الهام‌بخش پرواز می‌کند، در حالی که در طول مسیر، تاریخ یک تمدن باستانی و مرموز را کشف می‌کند. رویکرد نوآورانه Journeys برای بازی آنلاین، بازیکنان را تشویق می‌کند تا در این محیط با غریبه‌هایی که هر از گاهی از مسیرشان عبور می‌کنند، کاوش کنند.

  • نمره 92 در متاکریتیک
  • سازنده: thatgamecompany
  • پابلیشر: Annapurna Interactive

15. The Last of Us Part II

پنج سال پس از سفر خطرناک خود در سراسر ایالات متحده پس از شیوع بیماری، الی و جوئل در جکسون، وایومینگ ساکن شده‌اند. زندگی در میان جامعه‌ای پر رونق از بازماندگان، به‌رغم تهدید همیشگی افراد آلوده و سایر بازماندگان ناامیدتر، به آن‌ها اجازه صلح و ثبات داده است.

بهترین بازی PS4

هنگامی که یک رویداد خشونت آمیز آن صلح را به هم می‌زند، الی برای اجرای عدالت، سفری بی‌امان را آغاز می‌کند. در حالی که او مسئولین را یکی یکی شکار می‌کند، با عواقب مخرب فیزیکی و روحی اعمال خود مواجه می‌شود.

پرداختی که به روابط بین شخصیت‌ها در جهان آخرالزمانی بازی شده، مثال‌زدنی است. همچنین گرافیک بسیار زیبا و واقع‌گرایانه بازی در کنار گیم‌پلی درگیر کننده آن این سری را بسیار ارزشمند کرده است. نسخه دوم این فرنچایز بیشترین جوایز تاریخ را برنده شد اما در متاکریتیک بالاترین نمره در سری را نسخه اول آن یدک می‌کشد. با این حال میزان فروش این بازی ناامید کننده بوده و توانسته در دو سال تنها 10 میلیون نسخه بفروشد.

  • نمره 93 در متاکریتیک
  • سازنده: Naughty Dog
  • پابلیشر: Sony

14. Tetris Effect: Connected

بازی Tetris Effect: Connected سعی می‌کند تا ابعاد تقریبا جدیدی را به بازی فوق‌العاده موفق Tetris اضافه کند. همانطور که از نام Connected مشخص است، تمرکز اصلی این بازی روی بخش آنلاین بازی قرار داده شده است.

در Tetris Effect: Connected چهار نوع بازی مختلف برای بخش آنلاین طراحی شده که در سه تای آن‌ها بازیکنان با قوانین و شرایط مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نوع آخر، سه بازیکن در کنار هم سعی در شکست هوش مصنوعی بازی دارند.

  • نمره 93 در متاکریتیک
  • سازنده: Monstars و Resonair
  • پابلیشر: Enhance Games

13. Resident Evil 4 Remake

اگر بخواهیم یک ناشر را انتخاب کنیم که فرنچایز خود را به بهترین شکل مدیریت می‌کند، قطعا کپکام یکی از مهم‌ترین نامزدها خواهد بود. چند سالی است که کپکام علاوه بر ساخت بازی‌های جدید بسیار خوب، شروع به بازسازی نسخه‌های قدیمی‌تر مجموعه کرده است.

تمام ریمیک‌های عرضه شده رزیدنت اویل به قدری از کیفیت بالا برخوردار بودند که استانداردهای جدیدی برای ریمیک‌سازی تعریف کردند. آخرین ریمیک عرضه شده، نسخه چهارم رزیدنت اویل هست که با وجود حضور بازی‌های فوق‌العاده متعدد، توانست وارد لیست نامزدهای بهترین بازی سال شود.

این بازسازی که در ژانر شوتر سوم شخص است، سعی کرده ویژگی‌های مهم نسخه اصلی بازی را حفظ کند ولی در عین حال از برخی ریمیک‌های اخیر مجموعه نیز الهام گرفته است. با این کار، کپکام توانسته تمام بخش‌های بازی اعم از گرافیک، کنترل و داستان را مدرن کند.

  • نمره 93 در متاکریتیک
  • سازنده: Capcom
  • پابلیشر: Capcom

12. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

9 سال بعد از آخرین وقایع، این بازی با ادامه دادن داستان قهرمان بازی یعنی Big Boss، داستان نسخه پنجم متال گیر به پایان می‌رسد.

بهترین بازی PS4

در METAL GEAR SOLID V خالق و کارگردان، هیدئو کوجیما، گیم‌پلی جهان باز را با مجموعه پیشگامانه METAL GEAR ترکیب می‌کند که پتانسیل‌های بیشتری را به مجموعه اضافه می‌کند.

  • نمره 93 در متاکریتیک
  • سازنده: Kojima Productions
  • پابلیشر: Konami

11. Hades

شاید انتظار حضور یک بازی مستقل با چنین نمره بالایی در لیست بهترین بازی های پلی استیشن را نداشتید اما باید بدانید که Hades همه‌جوره لایق این عنوان است!

بهترین بازی پلی استیشن

هیدیس یک بازی نمابالا اکشن است که با گرافیک بسیار دیدنی، گیم‌پلی بسیار جذابی را در اختیار شما می‌گذارد. این بازی روگ‌لایک بوده و با هر بار مردن به اول مرحله برمی‌گردید، البته لازم به ذکر است که هر بار که به مراحل مختلف باز می‌گردید دشمنان و اسلحه‌های کاملا متفاوتی منتظر شماست. همچنین صداگذاری و روایت داستان بازی نیز به خوبی انجام شده تا شاهد یک بازی کامل باشیم.

  • نمره 93 در متاکریتیک برای PS5
  • سازنده: Supergiant Games
  • پابلیشر: Supergiant Games

10. Uncharted 4: A Thief’s End

از دیگر بازی‌هایی است که می‌توان در لیست بهترین بازی های پلی استیشن قرار داد. 3 سال پس از وقایع Uncharted 3، نیتن دریک ظاهراً دنیای شکار ثروت را پشت سر گذاشته است. با این حال، زمانی که برادر دریک، سم، دوباره ظاهر می‌شود و از او کمک می‌خواهد تا جان خود را نجات دهد و ماجرایی را پیشنهاد می‌کند که دریک نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

در شکار گنج گمشده کاپیتان هنری اوری، سم و دریک سفری را برای یافتن لیبرتالیا، آرمان‌شهر دزدان دریایی در اعماق جنگل‌های ماداگاسکار آغاز می‌کنند. Uncharted 4: A Thief’s End بازیکنان را در سراسر جهان، در جزایر جنگلی، شهرها و قله‌های پوشیده از برف در جستجوی ثروت اوری می‌برد. این بازی همچنین یکی از بهترین گرافیک‌های بصری را میان بهترین بازی های پلی استیشن دارد.

  • نمره 93 در متاکریتیک
  • سازنده: Naughty Dog
  • پابلیشر: Sony

9. God of War: Ragnarok

جدیدترین شاهکار استودیو سانتا مانیکا از همان ابتدا یکی از گزینه‌های اصلی برای ورود به لیست برترین‌های متاکریتیک بود. نسخه جدید گاد اف وار در رویداد The Game Awards هم درخشش فراوانی داشت و در یازده بخش نامزد دریافت جایزه شد که در شش بخش از جمله بهترین روایت، بهترین بازی اکشن ماجراجویی، بهترین موسیقی موفق به کسب جایزه شد.

چه از نظر دنیا و نقشه بازی و چه از نظر عمق مکانیک‌ها، این بازی به مراتب از نسخه قبلی بزرگ‌تر است. بخش‌های بسیار بزرگی درون نقشه بازی قرار گرفتند که نقش خاصی در داستان اصلی بازی ندارند، اما محتواها، داستان‌ها، مأموریت‌ها و باس‌های منحصر به فرد زیادی را در خود جا داده‌اند که می‌توانند ساعت‌های بسیاری بازیکن را سرگرم خود کنند.

البته تعدادی از طرفداران این سری معتقدند که کارگردان این نسخه، اصلا نتوانسته در حد و اندازه‌های کارگردان نسخه قبلی یعنی کوروی بارلوگ ظاهر شود.

  • نمره 94 در متاکریتیک برای PS5
  • سازنده: Santa Monica Studio
  • پابلیشر: Sony

8. The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

با حمله امپراتوری به پادشاهی‌های شمال و شکار وحشیانه، تنها راه برای زنده ماندن این است که به عقب برگردید. به عنوان Geralt of Rivia، یک شمشیرزن چیره دست و شکارچی هیولا، به هیچ یک از دشمنان خود رحم نکنید.

جهان‌بزرگ و غول پیکر را کاوش کنید، جانوران را بکشید و با اقدامات خود در مورد سرنوشت کل جوامع تصمیم بگیرید. بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی های پلی استیشن و حتی تاریخ، همین عنوان است.

  • نمره 94 در متاکریتیک
  • سازنده: CD Project Red
  • پابلیشر: CD Project Red

7. God of War 2018

داستان مجموعه بسیار جذاب، گرافیک آن بسیار مثال‌زدنی و گیم‌پلی آن همواره هیجان‌انگیز و درگیر کننده بوده‌اند. در سه‌گانه اول، سبک کلی بازی هک‌ اند‌ اسلش بوده اما در عنوان چهارم، بازی ریبوت شد و به زاویه سوم شخص تغییر کرد و تمامی نقاط قوت بازی بهبود یافت. بسیاری باور دارند که یکی از بهترین بازی های PS4 و بهترین بازی انحصاری سونی در نسل هشتم برای این کنسول بازی خدای جنگ است.

یکی از بهترین عنوان‌های سری، God of War 2018 بوده که در واقع نسخه چهارم از بازی‌های اصلی مجموعه حساب می‌شود. این بازی با گرفتن جایزه بهترین بازی سال از Red Dead Redemption 2 نشان داد که چه بازی ارزشمندی در تاریخ بازی های پلی استیشن است.

شما می‌توانید داستان کامل سری خدای جنگ را در این مطلب مطالعه کنید.
  • نمره 94 در متاکریتیک
  • سازنده: Santa Monica Studio
  • پابلیشر: Sony

6. The Last of Us Remastered

بازی The Last of Us برای سیستم پلی استیشن 4 بازسازی شده است. اکنون دارای رزولوشن کامل فول‌اچ‌دی، مدل‌های کاراکتر با وضوح بالاتر، سایه‌ها و روشنایی بهبود یافته و چندین بهبود گیم‌پلی دیگر است. 20 سال پس از یک بیماری همه گیر که تمدن شناخته شده را به شدت تغییر داده است، انسان‌های آلوده وحشی می‌شوند و بازماندگان، همدیگر را برای غذا و سلاح می‌کشند.

بهترین بازی PS4

جوئل، یک بازمانده خشن، استخدام می‌شود تا دختر ۱۴ ساله‌ای به نام الی را از یک منطقه قرنطینه نظامی خارج کند، اما چیزی که به عنوان یک شغل کوچک شروع می‌شود به زودی به سفری وحشیانه در سراسر ایالات متحده تبدیل می‌شود. این بازی که از بهترین‌های PS3 بوده است برای کنسول PS4 ریمستر شده است.

  • نمره 95 در متاکریتیک
  • سازنده: Naughty Dog
  • پابلیشر: Sony

5. Persona 5 Royal

برای یک تجربه RPG کاملاً جدید در Persona 5 Royal مستقر در دنیای سری برنده جایزه، Persona، آماده شوید! ماسک جوکر را بزنید و به فانتوم Thieves of Hearts بپیوندید. از زنجیر جامعه مدرن رها شوید و دزدی‌های بزرگ انجام دهید تا در ذهن فاسدها نفوذ کنید و آن‌ها را مجبور کنید راه خود را تغییر دهند!

Persona 5 Royal مملو از شخصیت‌های جدید، افراد معتمد، عمق داستان، مکان‌های جدید برای کاوش و یک مکانیک جدید برای دسترسی مخفیانه به مناطق جدید است.

  • نمره 95 در متاکریتیک
  • سازنده: Atlus
  • پابلیشر: Sega

4. Baldur’s Gate 3

هیچکس حتی استودیو سازنده یعنی Larian و بزرگترین طرفداران مجموعه هم انتظار این حجم از موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 را نداشتند. این بازی توانست نمره 96 را از منتقدین کسب کند، با ثبت 875 هزار بازیکن فعال در جایگاه هفتم تاریخ قرار بگیرد و در سال 2023 جایزه بهترین بازی سال را دریافت کند.

نسخه سوم مجموعه اولین بازی از سری بوده که به دست استودیو Larian ساخته شده است. این استودیو بیشتر به خاطر مهارت بالا در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی و سری بازی‌‌های Divinity شناخته می‌شود.

دلیل این که کسی انتظار موفقیت بازی را نداشت، ژانر خاصی است که Larian انتخاب کرده است. معمولا بازی‌هایی که در ژانر نقش‌آفرینی با سیستم مبارزه نوبتی (Turn Based) و با الهام از Dungeons & Dragons ساخته می‌شوند، مخاطبین خاص و کمی دارند.

یکی از دلایل تفاوت Baldur’s Gate 3 با دیگر بازی‌های این دسته، عظمت بازی و حجم بالای المنت‌های نقش‌آفرینی است که استودیو سازنده توانسته به آن دست یابد. این بازی بیش از 17 هزار حالت مختلف برای پایان بازی دارد که بر اساس تصمیمات شما در طول بازی شکل می‌گیرند. 1.5 میلیون کلمه برای دیالوگ‌های بازی نوشته شده که همه آن‌ها صداگذاری نیز شده‌اند.

  • نمره 96 در متاکریتیک
  • سازنده: Larian Studios
  • پابلیشر: Larian Studios

3. Elden Ring

این بازی محصول استودیو FromSoftware بوده که از نظر متاکریتیک جزو بهترین بازی های قابل تجربه بر روی PS4 و PS5 است. استودیویی با سابقه‌ درخشان و خالق ژانر Soulsborne که به گفته‌ خود جاه‌طلبانه‌ترین ساخته‌ این استودیو، Elden Ring بوده است.

بهترین بازی PS4

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی، نام‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد.

استودیو FromSoftware بازی‌های شاهکار زیادی را ساخته، اما با ساخت الدن رینگ سراغ ژانر جدیدی رفته است. الدن رینگ اولین تجربه ساخت بازی جهان‌باز برای این استودیو است، اما باید بگوییم که در نهایت به یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ تبدیل شده است.

این بازی جزو بهترین بازی های PS4 بوده و همچون دیگر بازی‌های این استودیو سختی‌ طاقت‌فرسا و دنیاسازی‌ بی‌‌نظیری خواهد داشت. همچنین قابل ذکر است که الدن رینگ جایزه بهترین بازی سال 2022 را نیز برنده شد.

شما می‌توانید مقاله بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۲ را نیز مطالعه کنید
  • نمره 96 در متاکریتیک برای PS5
  • سازنده: FromSoftware
  • پابلیشر: Bandai Namco

2. Grand Theft Auto V

کلان شهر غرق در آفتاب لوس سانتوس مملو از مربیان خودیاری، ستاره‌ و سلبریتی است، که زمانی در صدر دنیای رسانه قرار داشتند و اکنون در تلاش برای زنده ماندن در زمان ضعف اقتصادی‌اند. قطعا یکی از بهترین بازی های پلی استیشن و یا حتی بهترین بازی‌های دنیا همین سری محبوب GTA است.

بهترین بازی PS4

در میان این جنون، سه جنایتکار منحصربه‌فرد شانس بقا و موفقیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند: فرانکلین، یک مزاحم در سطح خیابان در جستجوی فرصت‌هایی برای پول واقعی، مایکل، یک تبهکار سابق که “بازنشستگی” او کمتر از آن چیزی است که او امیدوار بود. و تروور، یک شخص خشن که شانسی برای یک درآمد سریع پیدا کرده است.

  • نمره 97 در متاکریتیک
  • سازنده: Rockstar
  • پابلیشر: Take Two

1. Red Dead Redemption 2

بله! جدا از مقام دوم، مقام اول نیز به استودیو محبوب Rockstar می‌رسد! یکی دیگر از شاهکار‌های راک‌استار را می‌توان فرنچایز Red Dead خواند که از نظر بسیاری جز بهترین بازی های PS4 و یا قطعا بهترین آن‌هاست. این محموعه شما را به دل غرب وحشی خواهد برد تا یک زندگی خلافکارانه و گاوچرانی را تجربه کنید. این سری نیز همچون GTA دنیاسازی محشر و پرجزئیاتی دارد.

به طوری که در آخرین عنوان این مجموعه این موضوع به بالاترین حد خود می‌رسد و با یک بازی بسیار زیبا از لحاظ گرافیک فنی و هنری طرف هستیم که در رده بهترین‌ها قرار دارد و همچنین جزئیات شهر‌ها و رفتار مردم و هر آنچه که فکرش را بکنید، دیوانه کننده است. در کنار تمامی این‌ها داستان بسیار شنیدنی و احساسی را نیز قرار دهید تا با یکی از بهترین بازی‌های تاریخ روبه‌رو شوید. بالاترین نمره در این لیست به آخرین عنوان این مجموعه یعنی Red Dead Redemption 2 می‌رسد.

  • نمره 97 در متاکریتیک
  • سازنده: Rockstar
  • پابلیشر: Take Two

به نظر شما جای کدام بازی در لیست بهترین بازی های PS4 و PS5 ما خالی است؟ کدام بازی به عقیده شما بهترین بازی پلی استیشن است؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

27 در مورد “بهترین بازی های PS4 و PS5 | لیست 100 بازی برتر پلی‌ استیشن”

  1. یه بنده خدایی

    خیلی از بازیا مت pesو فیفا یا وارزون رو چرا ننوشتین اینایی که شما زدید من توی کل سالهای گیمم ندیدم

    15
    15
    1. پس یعنی سلسله گاد او وارو نمیشناسی
      خب اگه نمیشناسی به چه جرعتی اینو گفتی
      وارزون که اصلا ادم نیس

      6
      24
  2. اساسین کرید خیلی خوبه تازه مورتال کومبت، وارزون رو ننوشتی وارزن بیشترین دانلود داره

    12
    11
  3. همیشه سلیقه و نظر gamer مهمه نه امتیازی که بهش میدن
    جناب رهام برهمند نمیدونم شما gamer هستین یا نه اگه باشین که محال میدنم که باشین اگه هر بازی 60 دلار باشه و شما 600 دلار داشته باشین کدوم 10 بازی برتر مقالیه خودتون رو بازی میکنین

    5
    7
    1. اشکان ادیبی

      دوست عزیز ما همه جور معرفی بازی نوشتیم و این کارو ادامه هم خواهیم داد. ار معرفی بهترین بازی‌های اندروید گرفته تا معرفی بازی‌های مختلف در هر ژانر، حتی معرفی پرفروش‌ترین بازی‌ها و گران‌ترین بازی‌ها. این مقاله مربوط به بهترین بازی‌ها از نظر سایت متاکریتیک هست. در برنامه ما مقاله معرفی بازی‌های انحصاری نیز هست ولی هدف این مقاله فقط و فقط همه بازی‌های عرضه شده روی پلی‌استیشن هست.

      0
      12
      1. جواب منو ندادید !!!!
        وقتی مقاله یا چیزی مینویسید بهتره فقط کپی پیسی نباشه که پشتش هیچ اطلاعاتی و نظری نیست و وقتی فقط جمع اوری کننده هستین حتما منبع و متن اصلی رو هم بخاطر کپی رایت ذکر کنید . یا علی موفق باشید .

        17
        0
        1. اشکان ادیبی

          متوجه منظورتون نمیشم، هم توی مقدمه مقاله دوبار گفتیم هم تو تمام معرفی‌ها به سایت متاکریتیک اشاره کردیم. مقاله هم اصلا کپی نبوده همش از اول نوشته شده صرفا انتخاب بازی‌ها و نمراتشون از سایت متاکریتیک انجام شده که بارها و بارها تو مقاله گفتیم.

          13
        2. گیر الکی داری میدی یا مقاله رو بخوان و استفاده کن یا در صورت ناراضی بودن ،از یه سایت دیگه استفاده کن .

          3
          20
    2. اگر فکر میکنی نظره گیمر مهمتر از سایت های بررسی هستش،تو یک فراصتی هستی و بهتره نظراتت رو پشت عینکت پنهان کنی چون به درد کسی نمیخوره

      1
      1
  4. واقعا خداوکیلی حالت خوبه اینا که بیشتر بازی pc هستش تا ps.
    چرا این کارو میکنی اگه مقاله نداری خوب جاتو بده به کسی که کار بلد باشه .
    باید فقط انحصاری هارو مینوشتی جناب رهام برهمند

    20
    3
    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز، اگر مقاله رو می‌خوندین متوجه می‌شدین که هیچ‌جای مقاله حرفی از معرفی بازی‌های انحصاری زده نشده. مقاله درمورد بهترین بازی‌هایی هست که می‌تونین روی کنسول پلی‌استیشن تجربه کنین و این قضیه ربطی به این نداره که به جز پلی‌استیشن، این بازی‌ها کجاها عرضه شدن. برای همین ما تمام بازی‌هایی که از سایت متاکریتیک نمرات بالایی دریافت کردند رو تو مقاله قرار دادیم.

      1
      9
      1. فقط به معنی تیتر نگاه کن “معرفی 60 بازی برتر پلی‌استیشن” یعنی این بازی ها رو کنسول xbox و PC برتر نیستن !!!! یعنی بازی که متاش روی پلی‌استیشن 80 هستش روی xbox یا pc خیلی پایینه . کاش تیتر میزدید “60 بازی برتر از دید دارندگان پلی‌استیشن”

        12
        1. اشکان ادیبی

          آیا میتونین این بازی‌ها رو روی پلی‌استیشن بازی کنین؟ پس این‌ها بازی‌های پلی‌استیشن هستن.
          ربطی نداره رو چه جاهای دیگه‌ای قابل بازی هستن. این برداشت شما از صنعت بازی است که فقط انحصاری‌ها مهم هستن. در اصل مهم اینه که رو چه کنسولی چه بازی میتونین بکنین

          3
          11
        2. دارید خودتون میگین “در اصل مهم اینه که رو چه کنسولی چه بازی میتونین بکنین ” این حرفتون یعنی انحصار طلبی نه حرف من در ضمن تنها عامل زنده ماندن هر کنسولی بستگی به عناوین انحصاری و بازی های رایگان یا ارزان نسبت به دیگر کنسولها داره همان طور که میدانید گیم پس ایکس باکس بد جوری داره به پلی استیشن فشار میاره یا بازی انلاین در استیم نیاز به خرید گلد ایکس باکس یا پلاس ps نداره .دنیای گیم پیچیدگی های خودش رو داره باهاش سطحی برخرد نکنند

          8
          2
        3. اشکان ادیبی

          توی اهمیت بازی‌های انحصاری هیچ شکی نیست، نینتندو هر روز داره اینو اثبات می‌کنه ولی انحصاری‌ها همه چیز داستان نیستن وکنسول‌ها، پیچیدگی‌های خودشونو دارن.
          ولی مقاله هیچ ربطی به بازی‌های انحصاری نداره. درمورد بهترین بازی‌هاییه که تا حالا روی کنسول پلی‌استیشن عرضه شدن بر این اساس چون رد دد 2 روی پلی‌استیشن عرضه شده و متای 97 داره باید تو لیست باشه.

    1. رهام برهمند

      دوست عزیز بازی مورتال کامبت 11 آلتیمیت که بالاترین نمره رو میان عناوین نسل 8 و 9 این مجموعه داره نتونست وارد این لیست بشه.

      2
      8
    1. رهام برهمند

      دوست عزیز نمرات آخرین عنوان‌های کال‌اف‌دیوتی 73، 76 و در بهترین حالت 80 و 83 بوده و فورتنایت روی PS4 نمره 78 رو دریافت کرده. همونطور که اشاره شد این لیست بر اساس نمرات متاکریتیک نوشته شده و ضعیف‌ترین بازیش نمره 88 رو دریافت کرده.

      4
      21

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH