۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت سوم)

در این قسمت قصد داریم تا برترین برنامه‌ها در زمینه موسیقی و کار را برایتان بیان کنیم تا با بهترین‌های آن‌ها از نزدیک آشنا شوید.

موسیقی

Djay 
برنامه‌هایی که به خلاقیت و ابتکار بالایی نیاز دارند، معمولا روی آی‌پد به مراتب بهتر از آی‌فون و آی‌پود اجرا می‌شوند و Djay نیز یکی از همین برنامه‌هاست که روی همه ابزارهای یاد شده عملکرد مطلوبی را به نمایش می‌گذارد. این برنامه از دو دِک (Deck) مجزا به همراه یک میکسر و همچنین ابزار ایجاد هماهنگی میان ضرب آهنگ تشکیل شده است.

Amplitube
برای تبدیل کردن ابزارهایی مثل آی‏پد و آی‏فون به یک استودیوی جیبی، ابتدا باید برنامه iRig را خریداری کنید. برای شروع کافیست تقویت‌کننده گیتار (آمپلی‌فایر) و یا هدفون خود را به ابزار متصل کرده و افکت‌های مورد نظر را به آن بیفزایید. همچنین کاربران این برنامه می‌توانند با پرداخت مبلغی اندک، از افزایه‌های متنوع دیگری نیز استفاده نمایند. Amplitube برنامه‌ای مناسب برای وقت‌گذرانی دست‌اندرکاران موسیقی است که دیگر پا به سن گذاشته‌اند و انرژی گذشته را ندارند.

Tuneln Radio
بهترین برنامه ویژه دریافت رادیو‌های اینترنتی که بیش از 50000 کانال را دریافت می‌کند و قالبی بسیار زیبا و جذاب دارد. از جمله امکانات برجسته و مهم آن می‌توان به ‌تنظیمات قابل ذخیره سازی، جستجوی پیشرفته، ضبط زنده صدا و نسخه Pro اشاره کرد که در قبال دریافت مبلغی اندک در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. Tuneln Radio در کل برنامه‌ای ساده و در عین حال پر جاذبه است.

Spotify
Spotify برنامه‌ای است که انقلابی عظیم در عرصه اپلیکیشن‌های پخش موسیقی به پا کرده است. کاربران می‌توانند از طریق آن، به بیش از 13 میلیون ترک موسیقی با کیفیت بالا دسترسی یافته و با استفاده از Wi-Fi یا 3G (نسل سوم شبکه تلفن همراه) آن‌ها را مستقیما از طریق گوشی تلفن همراه خود پخش نمایند. همچنین امکانی فراهم شده است که کاربر تا 3333 ترک موسیقی را روی گوشی ذخیره کرده و حتی در مواقعی که تحت پوشش شبکه مخابرات قرار ندارد به آن گوش دهد.

Shazam
چنانچه به دنبال ترک خاصی هستید می‌توانید یک نمونه 10 ثانیه‌ای از آن را برای برنامه پخش نمایید تا برنامه لینک دانلود کامل را در اختیارتان قرار دهد. از این رو Shazam ابزاری قدرتمند برای یافتن ترک‌های موسیقی دلخواه کاربر است. نسخه دیگر این برنامه، Encore نام دارد که قادر است ترک‌های موسیقی پیدا شده را در Spotify پخش کند.

Stereolizer
اگر دلتان برای کاست‌های پخش موسیقی قدیم تنگ می‌شود و در عین حال برایتان مهم است که آن برنامه، فایل‌های دیجیتالی شما را با حساسیت و سهولت بیشتری پخش نماید، بهتر است Stereolizer را امتحان کنید؛ در واقع دستگاه ضبط مجازی و تنظیم‌کننده این برنامه می‌تواند تا حدودی شما را راضی کند.

GarageBand
یادگیری نحوه نواختن ابزارهای موسیقی با دو مشکل عمده همراه است: نخست دشواری کار و دیگری ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها. اما نگران نباشید، GarageBand برنامه‌ای بسیار ساده برای نواختن ابزارهای موسیقی است که کار با آن به زحمت زیادی نیاز ندارد. از این رو موسیقی‌دان‌های تازه‌کار می‌توانند با استفاده از آن و بدون آنکه همسایه‌های خود را آزار دهند بنوازند و در مراسم معرفی آلبوم جدید خود از آن‌ها دعوت کنند.

SongKick Concerts
این برنامه با تحلیل موسیقی مورد نظر و بر اساس محل زندگی کاربر، نوعی تقویم شخصی از کنسرت‌های مورد علاقه وی می‌سازد و خبرهای مربوط به اجرای کنسرت‌های یاد شده را برای آن ارسال می‌کند. کاربران این برنامه می‌توانند نام شهر جدیدی را در بخش موسوم به Locations اضافه کنند تا هنگامی که خواننده محبوبشان در آن شهر کنسرتی داشت از آن مطلع شوند.

PowerAMP
PowerAMP یک برنامه پخش موسیقی مخصوص سیستم‌‌ عامل اندروید است که با تمامی امکانات خود می‌تواند هر گونه فرمت موسیقی را از جمله FLAC اجرا کند. ویجت‌های متنوعی هم برای این برنامه در نظر گرفته شده که دو عدد آن برای قفل کردن صفحه نمایش به کار می‌ر‌ود. همچنین برنامه مذکور قادر است فایل‌های موسیقی کاربر را از داخل هر نوع فولدر موجود در گوشی وی پخش کند و ادامه ترک‌های موسیقی مربوط به آلبوم‌های ناقص را نیز دانلود نماید.

iElectrible
گروه موسیقی Gorrilaz به تازگی آلبوم جدید خود را به نام The Fall روانه بازار کرده که ساخت این آلبوم کاملا با استفاده از آی‌پد انجام گرفته است. این برنامه حاوی تعداد زیادی نمونه موسیقی بوده و در واقع ترکیبی از سینتی‌سایزر و درام است. کلیپ‌های صوتی این گروه نیز به بخش library برنامه افزوده شده که این می‌تواند خبر خوش برای علاقمندان به گروه Gorrilaz باشد. روی هم رفتهiElectrible یک برنامه ویرایشی فوق‌العاده است که بر تمامی حریفان غلبه می‌کند.

کار

Dropbox
این برنامه‌ ویژه گوشی‌های موبایل است که تحولی عظیم در عرصه ذخیره‏سازی ایجاد نموده و امکان استفاده از سرویس‌های مبتنی بر ابر را برای کاربر فراهم می‌کند؛ به این ترتیب وی می‌تواند هماهنگی لازم را میان فایل‌های ذخیره ‌شده در کامپیوتر، گوشی و تبلت خود ایجاد نماید و اصطلاحا این فایل‌ها را با یکدیگر Sync کند. در زمان ثبت‌نام، 2 گیگابایت حافظه رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ با این حال آن‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی جهت حق اشتراک، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار بگیرند.

Swype
تایپ کردن به سبک متداول و مرسوم، دیگر قدیمی شده است. مسلما کشیدن انگشت روی دکمه‌های نمایشگر آسان‌تر از انتخاب سریع تک‌تک حروف از روی کیبورد است. این برنامه جذاب، حتی روی صفحه‌کلیدهای کوچک نیز بسیار سریع عمل می‌کند و زمان لازم را برای تایپ کردن به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. اگر برنامه مذکور از قبل روی گوشی شما نصب نشده باشد لازم است که برای دانلود آن ثبت‌نام کنید.

Astrid Task / To Do List
“از برنامه‌ریزی لذت ببرید” . این شعار سازندگان برنامه Astrid Task بوده که کاملا در مورد کاربرد آن توضیح می‌دهد؛ برنامه‌ای دقیق، که مدیریت وظایف کاربر را به خوبی انجام می‌دهد و رایگان است. اپلیکیشن یاد شده در سیستم ‌عامل اندروید عملکرد بسیار مناسبی دارد و هم اکنون قدرتمندترین برنامه مدیریت وظایف در بازار است.

Bump
آیا می‌دانستید که علاوه بر استفاده از روش‌های متداولی چون بلوتوث، به طرق دیگری نیز قادر خواهید بود فایل‌های خود را برای دوستانتان ارسال کنید. با استفاده از برنامه Bump می‌توانید عکس‌ها، شماره‌های تماس، مناسبت‌های موجود در تقویم، برنامه و لینک مربوط به فایل‌های موسیقی را تنها با یک اشاره روی نمایشگر گوشی خود، برای دوستانتان ارسال نمایید. ارسال فوری پیام و همچنین قابلیت موسوم به Virtual Bump برای اشتراک‌گذاری فایل‌های از راه دور از دیگر امکانات آن است.

Evernote
آیا حافظه یاریتان نمی‌کند و مرتبا دچار فراموشی می‌شوید؟ Evernote می‌تواند این مشکل شما را برطرف کند. این برنامه پس از جمع‌آوری کلیپ‌های اینترنتی، عکس‌ها و متن‌ها، اطلاعات داده شده را میان ابزارهای کاربر هماهنگ می‏کند، به این ترتیب ضرورتی ندارد برای یافتن یک فایل در سایتی مانند Postit سرگردان شوید چرا که به لطف این برنامه، اطلاعات ارزشمند شما همواره در دسترستان خواهد بود.

Discover Music
برای کار با این برنامه کافیست نام موسیقی‌دان محبوب خود را در قسمت مربوطه وارد کنید تا برنامه لیست بلندی از قبیل زندگی‌نامه، فیلم و نقدهای نوشته شده در مورد این هنرمند را به شما ارائه دهد. در ادامه می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر اطلاعات یافته شده توسط این برنامه را به اشتراک بگذارید. باور کنید که پیدا کردن فایل‌های موسیقی هیچ‌گاه به این اندازه آسان نبوده است.

EpicWin
اگر تاکنون کارتان به پرستاران حرفه‌ای افتاده باشد می‌دانید که از جمله ترفندهای آن‌ها جهت جذاب‌تر کردن یک مسئله برای کودک، تبدیل کردن آن به بازی است. شما هم می‌توانید همین کار را با لیست برنامه‌های خود انجام دهید. در واقع می‌توان گفت EpicWin مانند یک بازی است که در آن کاربر به ایفای نقش پرداخته و بابت انجام هر یک از امور مشخص شده در برنامه خود، پاداش می‌گیرد. اما خاطر نشان می‌شویم که برای کار با آن باید ضریب هوشی بالاتر از حد معمول داشته باشید.

Vlingo Virtual Assistant
این برنامه برای باز کردن انواع اپلیکیشن، وب‌گردی، ارسال پیامک و ایمیل و همچنین استفاده از تلفن همراه به وسیله فرامین صوتی، طراحی و ساخته شده است. Vlingo در واقع نوعی دستیار مجازی است که دستورات کاربر را اجرا می‌کند. برای مثال، می‌توانید از برنامه بخواهید رستوران‌های ایتالیایی شهر را پیدا کند، تا بلافاصله لیستی از آن‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

Instapaper
این برنامه مانند اپلیکیشن موسوم به Reading List سیستم ‌عامل iOS5، در صدر ابزارهای سودمند برای ذخیره‌سازی اطلاعات اینترنتی قرار دارد. برای کار با Instapaper کافیست توسط مرورگر کامپیوتر، مقالات مورد نظر خود را در حساب کاربریتان ذخیره کنید؛ به این ترتیب مقالات یاد شده با برنامه مذکور مطابقت داده می‌شوند (Synchronize) و کاربر می‌تواند در فرصتی‌ مناسب، حتی در حالت offline، آن‌ها را مطالعه کند.

Pages
خرید برنامه‌های ویژه تایپ هیچ‌گاه در زمره اولویت‌های کاربران گوشی قرار ندارد اما زمانی طول نمی‌کشد که نیاز به آن را احساس می‌کنند. Pages یکی از این برنامه‌ها است که قابلیت ویرایش فایل‌های Word و همچنین فایل‌های متنی ساده را دارد. علاوه بر این می‌توانند برای ساخت و طراحی کارت و تراکت‌های تبلیغاتی از آن نیز استفاده نمایند، ضمن اینکه امکان چاپ بی‏سیم و خروجی گرفتن از فایل‌ها در فرمت PDF هم امکان‌پذیر است.

۱۰ برنامه برتر دنیا قسمت اول

۱۰ برنامه برتر دنیا قسمت دوم

4 در مورد “۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت سوم)”

  1. سلام:
    من با چند تا از این نرم افزار ها کار کردم ولی چندتا دیگر هستند به نظر من کار کردن با اونها راحت تره.
    مرسی سایت جالبیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH