چرا بسیاری از بازی بتل‌رویال فورتنایت متنفر هستند؟‌

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلیل تنفر بسیاری از بازی بتل‌رویال فورتنایت بپردازیم که مدت‌ها است نام آن زیاد به گوشمان می‌خورد.

فورتنایت یک بازی آنلاین در سبک بتل‌رویال است که توسط کمپانی Epic Games توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شد. این بازی از 3 مود مختلف و مجزا با گیم‌پلی و موتور گرافیکی مشابه برخوردار است. فورتنایت بتل رویال (Battle Royale) یک بازی رایگان در سبک نبرد تن‌به‌تن است و در جریان آن، تا زمان باقی ماندن آخرین فرد زنده به نبرد مستقیم با حداکثر 100 کاربر دیگر می‌پردازید.

این بازی در طی مدت کم‌تر از یک سال موفق به جذب بیش از 125 میلیون کاربر در سراسر جهان شد؛ لذا امروزه بی‌تردید فورتنایت یکی از پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین به‌شمار می‌رود. اما این بازی در کنار طرفداران متعدد خود، منتقدانی نیز دارد. این روز‌ها همان‌قدر که از طرفداران و دوست‌داران این بازی می‌شنویم، میم‌ها و تنفر بسیاری را نسبت به آن شاهد هستیم. در ادامه قصد داریم تا دلیل این حجم از خشم و تنفر را بررسی کنیم.

این‌جا، آن‌جا، همه‌جا

بزرگ‌ترین دلیل این امر را می‌توان محبوبیت و معروف بودن بیش از اندازه آن دانست. این موضوع را با بازی‌های بسیاری شاهد بوده‌ایم. یکی از بدیهیات دنیای محتوا آن است که با بیشتر شدن طرفداران، هیتر‌ها و افرادی که به بازی تنفر می‌بخشند نیز بیشتر می‌شود.

فورتنایت

شاید بتوان به این افراد حق داد. بسیاری از آن‌ها از شنیدن نام فورتنایت خسته و کلافه شده‌اند. در اخبار، شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و استریم بسیاری از استریمر‌ها با کمله فورتنایت روبه‌رو می‌شویم که به مزاق بسیاری خوش نمی‌آید. دلیل آن نیز محبوبیت بالای این بازی است و این روز تمام تولید کنندگان محتوا به دنبال مخاطب بیشتر و در نتیجه ترند‌ها و موضوعات داغ هستند که فورتنایت یکی از آن‌ها است.

اما این موضوع دلیل قانع کننده‌ای برای پرخاشگری و ابراز تنفر نسبت به این بازی و بازیکنانش نیست. اگر یک بازی به محبوبیت بالایی رسیده که از نظر شما به هر دلیلی لایق آن نیست شاید بهتر باشد که به توضیح آن دلیل بپردازید و آن را با آرامش شرح دهید و یا حتی جایگزین مورد علاقه خود را به میان بحث آورید و از دلایل برتری آن بپردازید زیرا بدرفتاری با بازیکنان و جامعه این بازی بدون دلیل و فقط برای معروف بودن آن یکی از مواردی است که دوست نداریم در مورد بازی مورد علاقه خودمان نیز ببینیم.

گرافیک و فضا

بی‌شک فورتنایت هیچ‌وقت قصد نداشته تا ظاهری واقع‌گرایانه و جدی داشته باشد که همین موضوع تبدیل به یک دلیل تنفر دیگر از این بازی برای بسیاری شده است. گرافیک‌های جدی و واقع‌گرایانه‌تر با رنگ‌ها تیره و فضایی یک دست‌تر برای بسیاری گزینه باب‌میل است که در فورتنایت شاهد آن نیستیم.

فورتنایت

اپیک‌گیمز خود تلاش کرده تا فضایی فانتزی با رنگ‌های فراوان و ظاهری به نسبت کارتونی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورد که به هیچ وجه بد نیست. همچنین فضایی غیر جدی از شوخی‌ها و ظاهر کاراکتر‌ها گرفته تا رقص‌های این بازی از دیگر دلایل این تنفر است.

نکته‌ای که اما باید به آن توجه کرد آن است که رسالت اول یک بازی سرگرم‌کننده بودن آن است. مهم نیست که بازی گرافیک پیکسلی داشته باشد یا نتوان آن را از واقعیت تشخیص داد،‌ تنها کافیست که هنگام تجربه آن اوقات خوشی را تجربه کنید. بی‌شک بد نیست که یکی از معیار‌های بسیاری گرافیک واقع‌گرایانه باشد اما همزمان نمی‌توان منکر شد که بازی‌های بی‌نظیری همچون It Takes Two و Ratchet And Clank از ضعفی در گرافیک بصری خود ندارند.

به علاوه بسیاری که به فضا‌های فانتزی علاقه‌مند نیستند دوست ندارند تا شخصیت مورد علاقه خود از یک بازی یا فیلم جدی‌تر را داخل این بازی ببینند و استفاده فورتنایت از بسیاری از شخصیت‌ها باعث تنفر طرفداران آن‌ها از این بازی شده است.

برای همه سنین

به دلیل گرافیک فانتزی و در دسترس بودن آن بر روی بسیاری از پلتفرم‌ها این بازی از جذابیت ویژه‌ای برای افراد جوان‌تر نیز پیدا کرده است. البته این بدان معنا نیست که فورتنایت یک بازی کودکانه است و بخش بزرگ‌تری از آن را نوجوانان و بزرگ‌سالان تشکیل داده‌اند. این مورد نیز در بازی‌های محبوب زیادی مانند ماین‌کرفت یا حتی پابجی و وارزون وجود دارد و شاید بیشتر بودن تعداد این افراد جوان در بازی و تعامل بیشتر با آن‌ها برای بسیاری ناخوشایند باشد.

جامعه بازی

از نظر بسیاری، فورتنایت جامعه خوب و سالمی ندارد. از بازیکن‌های بدرفتار گرفته تا افرادی که بدون اهمیت به بازی، روند آن را خراب می‌کنند. یکی دیگر از عواقب معروفیت و محبوبیت بیش‌از اندازه یک بازی این مورد است. زمانی که جامعه یک بازی بزرگ می‌شود بی‌شک مورد‌های بد نیز در آن گسترش می‌یابد.

فورتنایت

همچنین بسیاری از محتوای تولیدی برای این بازی بد و بی‌ارزش است. قطعا این موضوع در مورد تمام آن‌ها صادق نیست اما بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تنها به دلیل پربازدید بودن نام این بازی از آن استفاده می‌کنند بدون آن که تعهدی نسبت به محتوا داشته باشند.

در نهایت باید گفت که احترام به تمام سلایق تنها به بهبود جامعه بازی کمک می‌کند و بهتر است که به هر کس و با هر سلیقه‌ای احترام بگذاریم تا بتوانیم رفتار متقابل را انتظار داشته باشیم. هیچ ایرادی ندارد که به هر دلیلی به یک بازی علاقع نداشته باشیم اما می‌توان این نظر را با لحن و گفتاری بسیار بهتر انتقال داد و بیان کرد.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟ آیا به تجربه آن پرداخته‌اید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH