سامسونگ فروش گوشی موبایل، تراشه و سایر محصولات خود را در روسیه متوقف کرد

با آغاز تهاجم روسیه به اوکراین بسیاری از مردم منتظر اعلام موضع از سوی شرکت سامسونگ بودند؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های پیشرو در جهان پیش‌تر فروش محصولات و خدمات خود به روسیه را متوقف نموده‌اند.

1 روز پس از ارسال نامه معاون نخست وزیر اوکراین به سامسونگ مبنی بر توقف فروش محصولات این شرکت در روسیه، برند کره‌ای موضع خود در این زمینه را اعلام کرد. بر این اساس سامسونگ فروش گوشی‌های موبایلی، تراشه و سایر محصولات خود به فدراسیون روسیه را متوقف کرده است.

سهم سامسونگ در بازار روسیه 2 برابر بیش‌تر از اپل است

بدین‌ترتیب سامسونگ با تعلیق فروش محصولات خود در روسیه به طیف شرکت‌هایی نظیر اپل، مایکروسافت و اچ‌پی ملحق می‌شود. از این پس سامسونگ دیگر اسمارت‌فون‌ها، تراشه‌ها و سایر محصولات الکترونیکی تولیدی خود را به کشور روسیه صادر نخواهد کرد.

غول فناوری کره‌ای اعلام کرده که اوضاع پیچیده کنونی را به شکلی پیوسته تحت نظر دارد. همچنین سامسونگ از اهدای مبلغ 6 میلیون دلار در کنار 1 میلیون دلار دیگر در بخش محصولات الکترونیکی مصرفی به منظور کمک به تلاش‌های بشر دوستانه خبر داد.

این موضوع یک تصمیم تجاری مهم برای سامسونگ به‌شمار می‌رود. سهم این برند کره‌ای از بازار اسمارت‌فون روسیه بالغ بر 30 درصد است؛ رقمی که بیش از 2 برابر سهم اپل از همین بازار است. حدودا 4 درصد کل درآمد سامسونگ از محل فروش دستگاه‌های تولیدی این شرکت در بازار روسیه تامین می‌شود. همچنین این شرکت یک کارخانه تولید تلویزیون را در شهر کالوگا روسیه احداث نموده است.

اتخاذ چنین تصمیمی از جانب سامسونگ به‌صورت کاملا داوطلبانه انجام شده است؛ زیرا کره‌جنوبی از تحریم‌های ایالات‌متحده علیه روسیه معاف شده است. بنابراین سامسونگ بدون کوچک‌ترین نگرانی بابت تبعات ناشی از تحریم‌ها می‌توانست به عرضه محصولات خود در روسیه ادامه دهد.

با این‌حال نحوه ارسال محصولات به روسیه نیز چالش بزرگ‌تری به‌شمار می‌رفت؛ چرا که تحریم‌ها عملا فعالیت خطوط صادرات به این کشور را متوقف کرده است. اپراتورهای بزرگ حمل و نقل هوایی نظیر خطوط هوایی کره ارائه خدمات باربری به مسکو را متوقف کرده‌اند. همچنین چندین اپراتور حمل و نقل دریایی نیز اعلام کرده‌اند که از پذیرش محموله‌های ارسالی به روسیه معذور هستند.

پس از پایان جنگ، ایجاد شفافیت بیش‌تر در رابطه با تحریم‌ها و سایر اقدامات اقتصادی، سامسونگ نیز همانند سایر شرکت‌ها می‌تواند فروش محصولات خود در بازار روسیه را از سر بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH