مایکروسافت فروش محصولات خود در روسیه را متوقف کرد!

مایکروسافت با توقف فروش محصولات خود در روسیه به کمپین شرکت‌های معترض علیه حمله این کشور به اوکراین ملحق شد. برد اسمیت؛ معاون ارشد و رئیس شرکت مایکروسافت با صدور یک بیانیه وبلاگی در روز 4 مارس (13 اسفند ماه) اعلام کرد:

“از زمان آغاز جنگ ما با فعالیت‌های موقعیت‌یابی و اقدامات مخرب و غیرسازنده روسیه علیه بیش از 20 سازمان دولتی، نهادهای حوزه فناوری اطلاعات و بخش‌های مالی اوکراین مقابله کرده‌ایم. همچنین ما علیه حملات سایبری که چندین سایت غیرنظامی دیگر را هدف قرار می‌دهند؛ اقدام نموده‌ایم. حملات علیه غیرنظامیان ناقض مفاد کنوانسیون ژنو بوده و ما نگرانی خود در این زمینه را علنا ابراز کرده‌ایم.”

برد اسمیت در یادداشت خود از حمله روسیه به اوکراین تحت عنوان یک تهاجم غیرموجه و غیرقانونی یاد کرده است. به گفته وی، مایکروسافت هماهنگ با نهادهای بالا دستی عمل نموده و از تصمیمات تحریمی دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا تبعیت می‌کند. در همین راستا آقای اسمیت خاطرنشان کرد:

“ما معتقدیم که برداشتن گام‌های مشخص و هماهنگ با تصمیمات اتخاذ شده توسط این دولت‌ها موجب می‌شود تا در عرصه کمک‌رسانی به اوکراین با شیوه موثرتری عمل نماییم. همچنین در صورت ادامه این وضعیت، در آینده نیز گام‌های بیش‌تری برداشته خواهد شد.”

همچنین به گفته برد اسمیت، مایکروسافت به خدمات‌رسانی و ارائه کمک به مقامات امنیت سایبری اوکراین علیه حملات مخرب روسیه از جمله حمله سایبری به یک سرویس پخش بزرگ در اوکراین ادامه خواهد داد. بعلاوه تیم‌های خیریه مایکروسافت با سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) و چندین آژانس از سازمان ملل همکاری می‌کنند.

مایکروسافت علاوه بر ارائه فناوری و پشتیبانی از اوکراین در برابر حملات سایبری به عرضه کمک‌های مالی برای سازمان‌های غیردولتی بزرگ ادامه خواهد داد. بعلاوه آقای اسمیت اطمینان داد که مایکروسافت به‌صورت بی‌وقفه و در اشکال مختلف از کارکنان خود در اوکراین حمایت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH