قابلیت انجام نظرسنجی در گروه‌های واتس‌آپ به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد

بر اساس گزارشات، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ روی توسعه یک ویژگی جدید و مهم کار می‌کند. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا نظرسنجی‌های مورد نظر خود را در چت‌های گروهی مطرح نمایند. قابلیت مذکور احتمالا در آپدیت‌های آینده واتس‌آپ ارائه خواهد شد. در حال حاضر پلتفرم‌هایی نظیر توئیتر و تلگرام امکان اجرای نظرسنجی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند در نظرسنجی شرکت کرده و بلافاصله نتایج را مشاهده کنند.

اکنون ظاهرا واتس‌آپ نیز در آستانه عرضه این قابلیت به کاربران خود قرار دارد. اطلاعات ارائه شده توسط وبسایت WABetaInfo نشان می‌دهد که اپلیکیشن پیام‌رسان شرکت متا در آستانه رونمایی از قابلیتی مشابه قرار دارد.

بر اساس اعلام پایگاه WABetaInfo “واتس‌آپ از شما درخواست می‌کند تا سوال مربوط به نظرسنجی را تایپ نموده و آن‌را به گروه واتس‌آپی مورد نظر خود ارسال کنید. اکنون اطلاعات بیش‌تری در این زمینه وجود ندارد؛ چرا که مشخصه مذکور کماکان مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. اما تصویر اسکرین‌شات منتشر شده تائید می‌کند که واتس‌آپ قصد دارد تا قابلیت نظرسنجی را در اپلیکیشن خود ادغام نماید.”

واتس‌آپ به‌زودی امکان انجام نظرسنجی در چت‌های گروهی را به کاربران خود ارائه می‌دهد

وبسایت WABetaInfo اعلام کرده که قابلیت تعریف نظرسنجی در نسخه بتای واتس‌آپ با شماره ورژن v2.22.6.70 برای سیستم‌عامل iOS مشاهده شده است. با این‌حال هم‌اکنون این قابلیت برای تمامی تسترهای بتا قابل دسترس نیست. خبر خوشایند برای کاربران اینکه تمامی نظرسنجی‌ها به‌صورت دوجانبه (end-to-end) رمزگذاری خواهند شد. این موضوع در رابطه با پاسخ‌های ارسالی توسط کاربران نیز صدق می‌کند.

با توجه به تصویر اسکرین‌شات منتشر شده توسط وبسایت WABetaInfo، فرد طراح نظرسنجی قادر به نگارش یک پرسش خواهد بود؛ اما تعداد گزینه‌های قابل تعریف هنوز مشخص نیست. به‌عنوان مثال انتظار می‌رود که اعضای گروه به تعداد متغیری از پاسخ‌های احتمالی دسترسی داشته و قادر به انتخاب بیش از یک گزینه به‌صورت همزمان باشند. در عین‌حال اکنون می‌دانیم که واتس‌آپ روی توسعه قابلیت‌های دیگری نظیر امکان گوش دادن به پیام‌های پست صوتی حین استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها یا حتی احراز هویت 2 مرحله‌ای در ورژن‌های دسکتاپی و تحت وب کار می‌کند.

بعلاوه این سرویس پیام‌رسان قصد دارد تا قابلیتی که پیش‌تر صرفا در ورژن iOS برنامه قابل دسترس بود را به نسخه اندرویدی نیز اضافه نماید. این قابلیت همان امکان مات کردن تصاویر است. بنابراین کلیه کاربران به‌زودی می‌توانند میزان شفافیت قسمتی از یک عکس یا حتی یک ویدیو را کاهش دهند. همچنین کاربران به‌زودی به ابزار پاک‌کن در 3 اندازه مختلف دسترسی خواهند داشت. این موضوع امکان ویرایش دقیق‌تر تصاویر را فراهم خواهد کرد.

تیم توسعه‌دهنده واتس‌آپ همچنان به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود برای افزایش قابلیت‌های برنامه ادامه می‌دهند. همچنین این تیم سرگرم بررسی ایده‌های جدیدی است که امکان رقابت هرچه بهتر واتس‌آپ با بزرگترین رقیب آن یعنی تلگرام را فراهم می‌کنند. تلاش‌های اخیر واتس‌آپ برای دریافت قابلیت انجمن‌ها نیز در همین راستا قابل تفسیر است.با این‌حال خبرهای جدید به همین‌جا ختم نمی‌شوند؛ چرا که در نسخه‌های آینده برنامه نیز کماکان شاهد رونمایی از قابلیت‌های جدیدی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH