بررسی اچ‌تی‌سی Desire 816: غول پیکر!

HTC Desire 816 review

امروزه آنقدر گوشی‌ها متنوع شده‌اند که سازندگان به خود اجازه می‌دهند تا مدل‌های متفاوتی را وارد بازار کنند! برخی همچون سونی با ارایه اکسپریا زد وان کامپکت قدرت زیاد را در جثه‌ای کوچک قرار می‌دهد و برخی نیز چون اچ‌تی‌سی سخت افزار نه چندان قدرتمندی را در یک مدل با سایز صفحه نمایش بالا به کار می‌گیرند! این کار موجب شده تا هر کمپانی سلیقه‌های متفاوت افراد را پوشش دهد و توصیه می‌کنیم اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قدرت سخت افزاری اهمیت چندانی برای‌تان ندارد، به سمت مدل‌های ارزان قیمت با صفحه نمایش بزرگ بروید و اگر اهل استفاده از نهایت قدرت گوشی خود هستید، به سوی مدل‌های قدرتمندتر بازار روی گردانید! چندی پیش یکی از همین مدل‌های نه چندان قدرتمند اما با سایز صفحه بسیار بزرگ با نام دیزایر 816 از اچ‌تی‌سی وارد آزمایشگاه آی‌تی‌رسان شد و تصمیم گرفتیم تا یک بررسی خاص از این مدل برای دسته خاصی از افراد داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

زیبا ولی تکراری!

در نگاه نخست دیزایر قصه ما زیباست، اما اگر کمی بیش‌تر به او خیره شوید متوجه ظاهر تکراری‌اش خواهید شد. اچ‌تی‌سی با معرفی وان کبیر (همون ام۷ خودمون) از یک طراحی تحسین برانگیز استفاده کرد و همه را انگشت به دهان گذاشت. اما به راستی تا چه اندازه می‌توان یک سبک طراحی را تحسین برانگیز دانست؟ بی شک در طولانی مدت این نوع طرح‌ها نه تنها تحسین برانگیز قلمداد نمی‌شوند بلکه تا حد زیادی خسته و کسل کننده خواهند بود، به خصوص اگر در این برهه زمانی تعداد نسبتا زیادی گجت را با شکل و شمایلی مشابه ببینید. شاید چنین مسئله‌ای در شرق قاره کهن به دلیل شباهت افراد به یکدیگر طبیعی باشد (!) اما اگر اچ‌تی‌سی قصد دارد تا بازارهای دیگر کشورها را نیز در دست بگیرد، می‌بایست دستی به سر و روی گوشی‌هایش بکشد تا بیش از این در باتلاقی که سامسونگ در انتهای آن دست و پا می‌زند گرفتار نشود! این همه آسمان به ریسمان بافتیم تا بگوییم دیزایز 816 از لحاظ طراحی شباهت زیادی به سری وان دارد. البته کیفیت ساخت و جنس بدنه اصلا قابل مقایسه با آن‌ها نیست اما از لحاظ ظاهری تا حد زیادی شبیه به هم هستند.

HTC Desire 816 review (5)
از راست: دیزایر 816 – وان M8 – دیزایر 610 – وان مینی 2

 

اسپیکرهای دیزایر داستان نیز همچون وان ام8 در دو سمت بالا و پایین نمایشگر قرار گرفته‌اند با این تفاوت که کمی کوچکتر بوده و شکاف‌های بزرگ‌تری دارد اما فضای نسبتا زیادی از نمای جلویی گوشی و اطراف نمایشگر همینطور بدون هیچ دلیل خاصی خالی مانده است. به عنوان مثال در زیر نمایشگر با توجه به اینکه از کلید های فیزیکی خبری نیست، تنها به دلیل قرار گرفتن لوگوی اچ‌تی‌سی بخش قابل توجهی از فضا اشغال شده است و شاید به دلیل تقارن بخش بالا و پایینی گوشی به همین اندازه از بالای نمایشگر نیز فضای خالی بوجود آمده تا این مدل در جدول مشخصاتش مقابل ابعاد، اعدادی نجومی را ببیند در نتیجه لقب غول بی شاخ و دم برازنده این دستگاه خواهد بود.

HTC Desire 816 review (4)


 

HTC Desire 816 review (6)

 

اگر گوشی را به پشت بچرخانید متوجه تفاوت بدنه آن نسبت به سایر بخش‌ها خواهید شد که شاید ففط به دلیل جذب اثر انگشت توسط آن چنین روکشی بر رویش قرار گرفته است. لوگوی اچ‌تی‌سی در مرکز و دوربین به همراه تک فلاش خود در بالا و سمت چپ گوشی جا خوش کرده‌اند.

desire 816 review (1)

 

بر خلاف اکثر مدل‌های امروزی کلید‌های یکپارچه صدا و پاور در سمت چپ قرار گرفته‌اند و در بخش راست گوشی هیچ اثری از این کلید‌ها نیست. با توجه به سایز این مدل درصد بالایی از مردم که راست دست هستند طبیعتا با دست چپ گوشی را نگه داشته و با دست راست خود با آن مشغول به کار می‌شوند، بنابراین قرار گرفتن این کلید‌ها در سمت چپ دستگاه منطقی به نظر می‌رسد.

HTC Desire 816 review (7)

 

البته سمت راست آنقدرها هم بی آب و علف نیست و درگاه کارت حافظه و نانو سیم کارت (هرچی گوشی بزرگ‌تر، سیم کارتش کوچیک‌تر!!) نیز در این بخش قرار گرفته‌اند که با یک درپوش پوشیده شده تا به طراحی بدنه لطمه‌ای وارد نشود.

HTC Desire 816 review (12)

 

مطابق معمول در بخش زیرین گوشی پورت میکرو یو‌اس‌بی و در بالای آن جک 3.5 میلی متری هدفون قرار گرفته‌اند.

HTC Desire 816 review (10)


 

HTC Desire 816 review (11)

 

با توجه به ابعاد عجیب و غریب این مدل کار با یک دست چندان هم ساده نیست اما به دلیل وزن 165 گرمی‌اش، نسبتا سبک به نظر رسیده و از این بابت ایرادی به دیزایر وارد نیست.

HTC Desire 816 review (14)

 

بزرگ و با کیفیت!

با دیدن یک صفحه 5.5 اینچی آن هم با وضوح اچ‌دی شاید خیلی‌ها انتظار یک نمایشگر عالی را نداشته باشند اما دیزایر 816 گویا چندان با آمار و ارقام میانه خوبی ندارد و با وجود اینکه از لحاظ مسائل تئوری چنگی به دل نمی‌زند، اما در نگاه از روبه رو خیلی خوب تصاویر را به نمایش گذاشته و حتی از زوایا هم رنگ پریده به نظر نمی‌رسد! حساسیت صفحه لمسی نیز بسیار مناسب بوده و به سرعت به فرامین شما پاسخ خواهد داد اما این نمایشگر در آن دسته‌ای قرار می‌گیرد که با دست رابطه خوبی برقرار می‌کنند و خیلی زود اثر انگشت را بر روی صفحه به جای می‌گذارند در نتیجه باید همیشه یک دستمال را با خود به همراه داشته باشید! برای اینکه از مسائل تئوری فاصله بگیریم دیزایر 816 را در کنار گل سر سبد اچ‌تی‌سی یعنی وان M8 قرار دادیم تا خودتان کیفیت نمایشگر را تشخیص دهید! (بدون شک نمایشگر سمت راست مربوط به دیزایر 816 است)

HTC Desire 816 review (15) HTC Desire 816 review (16) HTC Desire 816 review (17) HTC Desire 816 review (18) HTC Desire 816 review (19) HTC Desire 816 review (20)

 

قدرتی متوسط رو به بالا!

اسنپدراگون 400 به همراه 4 هسته Cortex-A7 که فرکانس کاری هر یک بر روی 1.6 تنظیم شده با 1.5 گیگابایت رم که میزان روتینی نیست، موجب شده تا با یک میان رده قدرتمند رو به رو باشیم! اگر به این مجموعه یک واحد گرافیکی آدرنو 305 را هم اضافه کنید مجوز ورود به دنیای گیم‌ها را دریافت کرده‌اید. برای اینکه توانایی این مدل را به چالش بکشیم، آن را وارد آزمون های سخت خودمان کردیم.

در بنچمارک پی عددی کمتر از 278 برای این مدل به دست نیامد که خیلی جای تعجب هم ندارد!

HTC Desire 816 review (24)

 

در مرحله دوم کار را با AnTuTu آغاز کردیم که امتیاز 21145 برای این گوشی حاصل شد، کسب این امتیاز دیزایر را نسبت به رقبا در جایگاه خوبی قرار می‌دهد!

HTC Desire 816 review (23)

Desire 816 review

 

برای ارزیابی بخش‌های متفاوت این مدل از Quadrant Professional استفاده کردیم که نمودارهای زیر خود گویای همه چیز است!

HTC Desire 816 review (25) HTC Desire 816 review (29) HTC Desire 816 review (27) HTC Desire 816 review (28)

 

و در آخر برای به چالش کشیدن واحد گرافیکی این مدل از Bonsai استفاده کردیم.

HTC Desire 816 review (22)

 

لازم به ذکر است که این مدل گرچه آن لذت بازی کردن در گوشی‌های سطح بالا را به شما منتقل نمی‌کند، اما بدون شک گزینه‌ای ایده آل برای بازی کردن خواهد بود. هنگام اجرای بازی‌ها نیز با موردی چون داغ شدن بیش از حد مواجه نمی‌شوید! البته اگر داغ نشود که نمی‌توان آن را گوشی نامید، ولی این گرما اصلا آزار دهنده نیست.

دوربین در حد انتظار

شما از یک مدل میان رده چه انتظاری دارید؟! آیا می‌خواهید پا به پای پرچمدارهای بازار جلو بیایند و تنها قیمت کمتری داشته باشند؟ بدون شک هیچ کس از یک مدل میان رده انتظار یک دوربین فوق‌العاده با امکانات و قابلیت‌های متعدد را ندارد. اگر شما هم با همین دیدگاه به این گوشی نگاه کنید پس مسلما انتظار دیدن نمونه عکس‌های فوق العاده را نخواهید داشت و اگر فقط کمی عکس‌ها با کیفیت باشند، شگفت زده خواهید شد! دیزایر 816 یکی از آن مدل‌هاست که به عنوان پرچمدار وارد میدان نشده ولی با دیدن تصاویر شکار شده با این دوربین شگفت زده خواهید شد! این مدل از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه تک فلاش LED وارد شده و در نماهای مختلف عکس‌های متفاوتی را ارایه می‌کند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست!

 

HTC Desire 816 review (2)
با فلاش

 

HTC Desire 816 review (1)


HTC Desire 816 review (30)


 

HTC Desire 816 review (31)


HTC Desire 816 review (32)

این مدل توانایی ضبط تصاویر به صورت فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را داراست و در کلیپ یک دقیقه‌ای که با آن گرفتیم حجم کلیپ در حدود 92 مگابایت شد که از ثبت تصاویر با جزئیاتی متوسط حکایت دارد!

گوش دادن به موزیک با هدفون مضر است!

همیشه در بخش مهمی چون مالتی‌مدیا همه از کیفیت و سایز صفحه نمایش و مسائلی از این دست می‌نویسند و می‌گویند که پلیر آن کدک‌های زیادی را پشتیبانی نمی‌کند! اما واقعا با وجود سیستم عامل متن باز اندروید چه دلیلی به استفاده از پلیرهای خود گوشی است؟ یک MX Player نصب می‌کنیم و قال قضیه کنده می‌شود و یا اینکه شما در بخش‌های قبلی با سایز صفحه و کیفیت آن آشنا شدید پس به طور حتم می‌دانید که این مدل برای تماشای فیلم گزینه‌ای ایده آل است. برخی دیگر هم دم از بلندی صدای اسپیکرها و کیفیت مثال زدنی شان می‌زنند! اما به راستی شما از اسپیکرهای گوشی برای گوش دادن به موزیک استفاده می‌کنید یا از هدفون؟ اگر جز دسته اول هستید می‌توانید روی کیفیت و بلندی صدای دیزایر حساب ویژه‌ای باز کنید اما اگر در دسته دوم قرار می‌گیرید بدانید که نخریدن مدلی از اچ‌تی‌سی همچون دیزایر 816 اشتباه محض است! کیفیت و بلندی صدای خروجی از هدفون در حد غیر قابل باوری است و بی‌شک مجذوب آن خواهید شد. بدون شک اگر از دوست داران موسیقی هستید و برای گوش دادن به موزیک از هدفون استفاده می‌کنید و آنقدر ها هم پول بابت یک مدل نمی‌پردازید،، می‌توانید دیزایر 816 را بخرید و گوش‌هایتان را از دست بدهید! حتی هنگام اتصال هدفون به دیزایر و بلند کردن صدا هنوز میزان آن از مرز 50 درصد هم نگذشته با پیغامی مبنی بر اینکه بلند بودن صدا برای گوش هایتان مضر است مواجه می‌شوید، موردی که در گوشی‌های ساخت دیگر کمپانی‌ها یا به آن اشاره نمی‌شود و یا درآن اواخر تذکر بی جایی داده می‌شود اما اچ‌تی‌سی از این صحبت‌ها جداست و خودش هم می‌داند که چه کیفیت و بلندی صدایی را ارایه می‌کند!

 

desire 816 review (2)

آمپرهای کمتر از حد انتظار

وقتی یک مدل را با چنین ابعادی می‌بینید، بی‌تردید در انتظار یک باتری حجیم هستید اما با یک نمونه 2600 میلی آمپری مواجه می‌شوید که چندان چنگی به دل نمی‌زند! البته عملکرد باتری به طور کلی قابل قبول است و در یک استفاده معمولی از گوشی خیلی هنر کنید تا دو روز می‌توانید گوشی را سر حال نگه دارید و بیش از آن دیگر ممکن نیست! البته نا گفته نماند که سرعت شارژ شدن آن خیلی خوب است و در حدود یک ساعت و 30 دقیقه میزان شارژ آن از صفر به صد می‌رسد!

سایر امکانات

این مدل نیز همچون اکثر مدل‌های امروزی از بلوتوث نسخه چهارم بهره‌‌مند بوده و با GPS و NFC هم به خوبی در ارتباط است! اندروید نسخه 4.4.2 به همراه رابط شخصی سازی شده اچ‌تی‌سی با نام سنس (Sense) نسخه 6 وارد میدان شده و از 8 گیگابایت حافظه داخلی‌اش تنها نیمی از آن در دسترس است که خوش‌بختانه تا 128 گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه می‌توانید به آن بیفزایید. طبق اعلام کمپانی، دیزایر 816 در 7 رنگ متفاوت عرضه شده تا سلیقه‌های متفاوت را هم وادار به خریدن خود کند.

HTC-Desire-816

 

و در آخر

این مدل تمامی قابلیت‌های خوب را در خود قرار داده و با توجه به اینکه اخیرا با قیمتی در حدود یک میلیون تومان وارد بازار کشور شده یکی از مدل‌های خوب اچ‌تی‌سی خواهد بود! شما اگر بدانید که قیمت مدلی همچون وان M7 که پرچمدار سال گذشته این کمپانی بوده هنوز هم پس از گذشت یک سال از ورودش به بازار از اکثر مدل‌های سطح بالای سایر کمپانی‌ها گران تر است، پس قیمت یک میلیون تومانی برای این غول پیکر اچ‌تی‌سی را مبلغی معقول در نظر می‌گیرید! شما می‌توانید اچ‌تی‌سی دیزایر 816 را با گارانتی رسمی محصولات این کمپانی، شرکت یاس جهان تهیه نمایید.

HTC Desire 816 review (13)
Big Smile لبخند

  • صفحه نمایش بزرگ با کیفیت مطلوب
  • اسپیکرهای فوق العاده
  • خروجی صدای هدفون بی‌نظیر
  • دوربین 13 مگاپیکسلی با کیفیت مطلوب
  • سخت‌افزار مناسب

Shame اشک

  • بزرگ‌تر از حد انتظار
  • بدنه مستعد جذب اثر انگشت

64 در مورد “بررسی اچ‌تی‌سی Desire 816: غول پیکر!”

  1. سلام وقت بخیر من یه گوشی سامسونگ A3 2015 دارم به خاطر این که صفحش کوچیکه می خوام با htc 816 معاوضه کنم حالا لطفآ راهنمایی کنید برند سامسونگ بهتره یا htc البته بین سامسونگ A3 2015 و htc 816 ممنون

  2. این رو بگم که کیفیت دوربین ۸۱۶واقعا عالیه،حرف نداره،فقط بستگی داره به توانایی عکاس داره،من سه ساله این گوشی رو دارم،نمونه ی عکسهایی حرفه ایش رو میتونید توی پیج اینستای من ببینید
    اینم ادرسش
    Beauty_country_Iran
    تمام عکسها رو با همین گوشی گرفتم و خیلی حرفه ای.

  3. سلام ببخشید من گوشی اچ تی سی دیزایر ۸۱۶ داشتم توی شار› بود برق رفت یدفه که بر ق اومد گوشیمم دیگه شار› نشد الان بردم تعمیر میگن دیگه فایده ای نداره خیلی دوسش داشتم چیکارکنم؟

  4. سلام من تازه خریدم و باطیش خیلی زود تموم میشه این خیلی بده .
    یه سوال دوستان به نظر شما فرق 816 با 820 چیه و کدوم بهتره ممنون

      1. خب برای بازی سختافزار قدرتمندی داشته باشد ودوربین و طراحی خوبی داشته باشد و برای فیلم دیدن صفه با کیفیت و بلند گوی خبی داشته باشد. لطفا سریع از بین این دو یکی را پیشنهاد کنید.من یک نو جوان هستم. خدا قوت با تشکر.

  5. سلام دوستان من بیشتر از یه ساله که این گوشی استفاده میکنم فقط معایبشو میگم . 1_ دکمه پاور و ولوم انگار سمت برعکسه 2_ بلوتوثشه مضخرف و ضعیفه 3_ کیفیت دوربینش آنچنان که باید و شاید خوب نیست . محاسنش هم نمیگم خوتون پیدا کنین . مرسی

  6. لطفا درمورد سایز این گوشی بگید این خیلی بزرگه من بین one mini واین گوشی موندم راهنمایی کنید لططططططففففااا

  7. اون گشی که صفحه لمسیش مشکل داره سری g هست. سری اصلی این گوشی w هست (البته دوسیم برای تک سیم سریx اصلی هست) که مشکل لمسی ندارن اصلا.

  8. ممنونم از این بررسی خوبتون
    من بین htc desire 816 وgalaxy A3
    دودلم خیلی و نمیدونم کدومش بهتره
    کیفیت دوربین برام مهمه میشه راهنماییم کنین که کدومشون ارزش خرید دارن و بهترن؟؟ خیلی برام مهمه لطفا راهنماییم کنید

      1. مرسی از اینکه جواب دادین
        پس چرا میگن کیفیت دوربین پشتش خوب نیست؟؟
        هر کی یه چیزی میگه و باعث گمراهی میشه

        1. درسته اما من تو تو سایت دیجی
          کالا در موردش خوندم
          اکثریت گفتن که مشکل تاچ براشون به وجود اومده و اینکه تاچش ضعیف شده یا از کار افتاده
          از این بابت میترسم

  9. سلام.من یک هفته میشه دیزایر816h دوسیمکارت خریدم امانمیدونم اصل هست یانه.حافظه داخلیش16 هست هشت هسته ای. زدهcores8

  10. من خودم ۸۱۶ سری h دارم.خیلی گوشیه شاخیه اما سری g آن از همه سر تره.پیشنهاد میکنم شک نکنید توش و بخرید.با تشکر

  11. اقای گل کار تو بنچمارک ان توتو هواوی p7از دیزایر بالاتره و تو بنپمارک پردازنده دیزایر از p7 میخاستم ببینم کدومشون قوی تره؟؟؟؟؟

    ممنون میشم سری جواب بدین..

        1. پیمان گل‌کار

          تست پردازنده که مشخصا مربوط به پردازنده و هسته های اون هست اما انتوتو قسمت‌های گوناگون همچون پردازنده، واحد گرافیکی، رم، ورودی و خروجی و… را می‌سنجد

  12. سلام ببخشید من حدودا از هفته ی بیش موندم HTC Desire 816 Fبگیرم یا 610. دلیلشم بزرگ بودن بیش از حد 816. چون اهل گوشی های بزرگ نیستم ولی شنیدم 616 هنگ میکنه و بلوتوثش مشکل داره. البته از هنگ کردن این گوشی هم چیزای زیادی شنیدم حالا چیکار کنم. یعنی خیلی بزرگه؟

  13. خیلیی فبلت خوبیه ..فقط این کلید پاورش میزنه تو ذوق ادم …
    میخاستم ببینم با سخت افزاری که داره از پسه همه کارا بر میاد یا نه؟

  14. این رو بخرم یا وان مکس چون میدونید چیه پول هر جفتشو دارم از وان مکس هم بیشتر خوشم اومده ولی اون خیلی دیگه بزرگه

  15. خیلی جالب بود که دیدم همه دو دل بودن این گوشی رو بگیرن یا زد الترا،من زد الترا داشتم اگر بگم افتضاح بود اغراق نکردم مجبور شدم با این مدل عوض کنم ،الان چند روزه 816 گرفتم انشاالله این اذیتم نکنه

  16. اقا عالیههه من s4داشتم اما دوربینش و باتریش خیای اذیتم میکرد اما از وقتی ک دیزایرو گرفتم از همه چیش راضیم کیفت دوربین طراحی

  17. سلام ممنون از توضیحات کاملتون
    من بین HTC Desire 816 و Ascend P7 گیر کردم خواهشن راهنمایى کنید که کدومشو بگیرم ؟

    1. سلام من خودم دیزایر 816 دارم اگه دنبال فبلت هستی دیزایر بگیر همه چیزش خوبه فقط زود باطری تموم میکنه با استفاده متوسط روزی یک بار باید شارژ کنی ولی کمتر از 2 ساعت فول شارژ میشه

  18. سلام گوشی خوبی ولی برای من دوربین مهم فقد میخوام بدونم دوربین این گوشی اسلوموشن همون صحنه آهسته داره یا نه خواهش میکنم زود جواب منو بدید ممنون میشم میخوام بخرمش؟

  19. خدا خیرتون بده ! اگر بدونید من چقدر دعاتون می کنم ! واقعا کارشناسی خوب و دقیق و همه جانبه ای رو موبایل ها دارید …… انشالله همیشه شاد و خندون و سلامت باشید 🙂

    1. ببین همه چیش محشره فقط باتریش هست که کمی اذیت می کنه که اون هم از سال دیگه با باتری های هفت روزه درست می شه

  20. سلام من تا به حال برسی های به این خوبی ندیده بودم من برسی های زیادی رو خوندم اما این برسی ها هم کامل تر بودن هم کم نقص تر.واقعا خسته نباشید….

  21. سلام . بررسی فوق العاده ای داشتین. واسه خرید این گوشی دو دل بودم. اما وقتی بررسی هاتونو دیدم، مطمئن شدم گوشی مورد نیاز منه !!!!!
    ممنون!

  22. گوشی خیلی خوبیه ولی دکمه پاور و ولو مش بد دسته بخصوص اگه گارد بندازی افتضاح میشه چون خیلی برجستگیشون کمه ولی در مجموع معرکست

  23. سلام سپاس از برسی فوقالعاده تون
    خواهش میکنم برسی گوشی htc desir 310 روهم بزارید خیلی گوشیه محبوبی هست باتشکر

    1. خداوکیلی تو دیگه خیلی بی انضافی…
      همین ستون سمت چپ سایت که آخرین مقالات آزمایشگاه رو زده نیگا کن! از یک تیر تا حالا 6 تا مقاله اختصاصی خیلی خوب منتشر شده! بررسی تبلت های جدید سامی که هنوز تو بازار هم نیومده هست- مقایسه تبلت ها هست-بررسی پرچمدار هواوی هست-بررسی گوشی میان رده مثل همین دیزایر هست-مقایسه اختصاصی 3 تا پرچمدار هست- مقایسه گوشی های پایین رده مثل ای وان و ال 40 هست! خداییش من تو هیچ سایتی همچین چیزی رو ندیدم!! بی معرفت امروز 19 تیره و تقریبا هر 3 روز یک بار یه مقاله اختصاصی خیلی عالی میذارن بعد تو میگی کم کار شدن ؟ اصلا انقدر گجت داریم که اینا بخوان روزی 4-5 تا مقاله بررسی گوشی بذارن ؟ همین کارا رو میکنید که طرف خسته میشه میذاره میره… والا به قرآن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH