رندرهای سونی اکسپریا Ace مارک 3 در فضای اینترنت منتشر شد

شرکت سونی هر چند وقت یکبار از اسمارت‌فون جدید سری اکسپریا Ace خود رونمایی می‌کند. این خانواده شامل مجموعه‌ای از گوشی‌های کوچک است که به‌صورت انحصاری در بازار ژاپن عرضه می‌شوند.

نخستین مدل از سری اکسپریا Ace پیش‌تر در سال 2019 معرفی شد و در ادامه اکسپریا Ace مارک 2 در سال 2021 به بازار عرضه شد. اکنون سومین مدل از این خانواده در آستانه معرفی قرار دارد و به لطف رندرهای منتشر شده توسط 2 خبرچین با شناسه‌های OnLeaks@ و Zollege، امکان درک هرچه بهتر الگوی طراحی احتمالی این گجت‌ها فراهم شده است.

این هندست مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی و بدنه‌ای با ابعاد 139.7×68.7×9.1 میلی‌متر است. برای مقایسه جالب است بدانید که اکسپریا 10 مارک 3 از یک نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد متفاوت و بدنه‌ای با ابعاد 154x68x8.3 میلی‌متر استفاده می‌کند. همچنین آی‌فون‌ 13 مینی اپل از بدنه‌ای با ابعاد 131.5×64.2×7.7 میلی‌متر برخوردار است. بنابراین اکسپریا Ace مارک 3 کوچک‌ترین هندست موجود در بازار به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه در مقایسه با اکثر گوشی‌های اندرویدی قابل دسترس در بازار از اندازه کوچک‌تری برخوردار است.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه فوقانی بدنه دستگاه تعبیه شده است. درگاه مخصوص سیم‌کارت در سمت چپ بدنه دستگاه مستقر شده و احتمالا دارای جایگاهی اختصاصی جهت دریافت کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود. مدل‌های پیشین اکسپریا Ace دارای فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقاء بودند و این قابلیت در دستگاه‌های جدیدتر سونی نیز ارائه شده است. حسگر اثرانگشت در سمت دیگر بدنه دستگاه قرار دارد.

رندرهای احتمالی از اکسپریا Ace مارک 3

سایر مشخصات هندست جدید کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. بر اساس اطلاعات لو رفته این اسمارت‌فون از تراشه اسنپ‌دراگون 888 استفاده خواهد کرد. اما به‌کارگیری این تراشه در سری اکسپریا Ace اقدامی نامتعارف به‌نظر می‌رسد؛ چرا که نخستین نسل اکسپریا Ace مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 630 بود و اکسپریا Ace مارک 2 نیز با تراشه هلیو P35 روانه بازار شد.

بر اساس اطلاعات لو رفته، ظرفیت باتری اکسپریا Ace مارک 3 دقیقا مشابه با اکسپریا 10 مارک 3 بوده و برابر با 4500 میلی‌آمپرساعت است. استفاده از باتری با چنین ظرفیتی اگرچه امکان‌پذیر است؛ اما در واقع با سایر مشخصات دستگاه تناسب چندانی ندارد.  همچنین بر اساس روایات مطرح شده، دوربین منفرد موجود روی پنل پشتی هندست از رزولوشن 13 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

 

رندرهای احتمالی از اکسپریا Ace مارک 3 از نمای جانبی

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سونی در ماه ژوئن امسال از اکسپریا Ace مارک 3 رونمایی خواهد کرد. با این‌حال غول ژاپنی هنوز هیچ چیز را تائید نکرده است. 2 مدل نسل قبلی سری اکسپریا Ace با همکاری شرکت مخابراتی NTT DoCoMo روانه بازار شدند؛ بنابراین هندست جدید نیز احتمالا با مشارکت یک اپراتور مخابراتی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. مجددا بایستی خاطرنشان کرد که این مدل‌ها معمولا به‌صورت انحصاری در بازار ژاپن عرضه می‌شوند. بنابراین کارشناسان نسبت به عرضه اکسپریا Ace مارک 3 در بازارهای جهانی امید چندانی ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH