نتایج بنچمارک آی‌فون SE 2022 اپل در وبسایت گیک‌بنچ منتشر شد

شرکت اپل در جریان رویداد اخیر خود موسوم به Peek Performance از گوشی آی‌فون‌ SE 2022 رسما رونمایی کرد. اما فروش این اسمارت‌فون هنوز آغاز نشده است. با این‌حال ظاهرا یک کاربر به ورژن جدید آی‌فون SE دسترسی پیدا کرده و موفق به اجرای تست بنچمارک گیک‌بنچ روی آن شده است. بنابراین اکنون بدون هرگونه حاشیه‌‌پردازی به بررسی نتایج ثبت شده توسط این اسمارت‌فون در تست گیک‌بنچ می‌پردازیم.

آی‌فون‌ SE 2022 مجهز به تراشه A15 Bionic اپل در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات خیره‌کننده‌ 1695 و 4021 را کسب کرده است. شایان به ذکر است که این ارقام در مقایسه با امتیازات کسب شده توسط آی‌فون SE 2020 به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر هستند. جهت یادآوری جالب است بدانید که امتیازات آی‌فون SE 2020 در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ حدودا برابر با 1300 و 3300 بود.

با مقایسه امتیازات کسب شده توسط آی‌فون SE 2022 و آی‌فون 13 می‌توان دریافت که آی‌فون SE در بخش پردازش تک هسته‌ای تنها کمی عقب‌تر است؛ اما امتیاز کسب شده توسط این هندست در تست‌های پردازش چندهسته‌ای حدودا 700 واحد کمتر از آی‌فون 13 است. چنین اختلافی از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود؛ زیرا آی‌فون SE 2022 دستگاهی با قالب طراحی کوچک به‌شمار رفته و اپل احتمالا به منظور مقابله با مشکلات حرارتی پردازنده و افزایش طول عمر باتری، محدودیت‌های مصنوعی را بر عملکرد دستگاه اعمال نموده است.

امتیازات بنچمارک نیز به وضوح بالاتر از رکوردهای به ثبت رسیده توسط کلیه دستگاه‌های اندرویدی است. در حال حاضر سرفیس دئو 2 مایکروسافت با کسب امتیاز 1057 در تست پردازش تک هسته‌ای، رکورددار بیش‌ترین امتیاز در میان دستگاه‌های اندرویدی است. از سوی دیگر اسمارت‌فون هواوی میت 40 با کسب امتیاز 2249 در تست پردازش چندهسته‌ای، بالاترین امتیاز در میان گجت‌های اندرویدی را به خود اختصاص داده است.

از جنبه مشخصات نیز بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون SE 2022 از الگوی طراحی مشابه با مدل نسل قبلی خود بهره گرفته و مجهز به یک نمایشگر 4.7 اینچی و دکمه تاچ آی‌دی است. با این‌حال اکنون هندست جدید از تراشه A15 Bionic با قابلیت اتصال به شبکه 5G و 4 گیگابایت حافظه رم بهره می‌گیرد.

اپل به منظور محافظت هرچه بهتر از گوشی به‌سراغ استفاده از پوشش محافظ سرامیکی برای پنل پشتی دستگاه رفته است. همچنین بهره‌مندی این هندست از گواهی حفاظتی IP67 مقاومت مطلوب آن در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار را تضمین می‌کند.

آی‌فون SE 2022 با 3 پیکره‌بندی مختلف مجهز به 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. از جنبه رنگ‌بندی نیز این اسمارت‌فون با مدل‌های رنگی مشکی (Midnight)، سفید (Starlight) و قرمز (PRODUCT Red) قابل دسترس خواهد بود. مدل پایه این هندست با 64 گیگابایت حافظه داخلی، 429 دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین انتظار می‌رود که فروش این محصول از روز 18 مارس (27 اسفند ماه) در بیش از 30 کشور جهان از جمله ایالات‌متحده، استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن و بریتانیا آغاز شود. فرآیند دریافت پیش‌سفارش برای سومین نسل آی‌فون SE از روز گذشته (20 اسفند ماه) آغاز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH