بررسی و معرفی یکی از بهترین SSDهای موجود با نام 850PRO از شرکت سامسونگ

samsung ssd

دلایل زیادی برای این که با عرضه درایو SSD 850 Pro سامسونگ هیجان زده شویم، وجود دارد. این اولین SSD موجود در بازار است که از تکنولوژی 3D vertical NAND یا به طور خلاصه V-NAND برای سرعت و دوام بسیار بالا بهره می‌گیرد. همچنین حالت RAPID برای این درایو موجود است که کارایی آن را افزایش می‌دهد. طبیعتا همه این موارد، هزینه خودش را دارد. درایو جدید سامسونگ با قیمت‌های ۱۳۰، ۲۳۰، ۴۳۰ و ۷۳۰ دلار برای مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶،۵۱۲ و ۱ ترابایت، عرضه شده است که نسبت به درایو مشابه SanDisk Extreme Pro، گران‌تر است.

اگر با پرداخت هزینه بالا مشکلی ندارید، این درایو بهترین کارایی موجود در بازار را به شما ارایه خواهد داد. بیش‌ترین کارایی این درایو برای کسانی است که روزانه حجم زیادی از اطلاعات را به درایو داخلی منتقل می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، SanDisk Extreme Pro گزینه خوبی محسوب می‌شود.

درایو SSD 850 Pro سامسونگ، درایو داخلی استانداردی است که از آخرین استاندارد SATA 3 با سرعت ۶ گیگابیت در ثانیه بهره‌‌ می‌برد. مشابه SSD‌های دیگر، ضخامت آن ۷ میلی‌متر است و ۲.۵ اینچ قطر دارد. این محصول کاملا مشابه مدل قبلی آن یعنی 840 pro است ولی در درون، این اولین دستگاهی است که حافظه‌های فلش 3D Vertical NAND را به SSDها می‌آورد.

عموما سلول‌های حافظه فلش NAND که واحد‌های حافظه در SSD هستند، به شکل تخت روی ویفر‌های سیلیکونی قرار می‌گیرند که تعداد سلول‌هایی که می‌تواند روی یک اینچ مربع قرار بگیرد را محدود می‌کند. اما در این درایو سامسونگ، ، سلول‌ها می‌توانند تا ۳۲ لایه روی هم قرار بگیرند. با این روش سلول‌های حافظه بسیار بیشتری می‌توانند روی بیت‌های ویفر با اندازه یکسان قرار بگیرند که تراکم را به شدت افزایش می‌دهد. این موارد به علاوه firmware جدید سامسونگ که از کنترلر MEX بهبود یافته بهره می‌گیرد، کارایی و دوام بسیار بالایی را برای درایو به همراه خواهد داشت.

منظور از دوام، تعداد چرخه‌هایی است که می‌توان اطلاعات را از روی SSD پاک کرد، تا جایی که دیگر امکان نوشتن روی آن وجود نداشته باشد. سامسونگ می‌گوید، شما می‌توانید حداقل ۱۵۰ ترابایت اطلاعات را روی 850 Pro رایت کنید تا این چرخه به اتمام برسد. این میزان دو برابر SanDisk Extreme Pro است.

این درایو همانند مدل‌ 840Pro با استفاده از نرم‌افزار سامسونگ با نام Magician، قابل کنترل است. به عنوان نمونه، شما می‌توانید ویژگی‌های رمزنگاری، حالت RAPID و over-provisioning (حالتی که با به کار گرفتن بخشی از حافظه دستگاه کارایی آن را بالا می‌برد) را فعال کنید یا از کار بیندازید.

RAPID که مختص SSD های سامسونگ است، با استفاده از حافظه RAM سیستم شما به عنوان cache، کارایی درایو را بالا می‌برد. با توجه به این‌که سیستم‌های جدید معمولا با رم‌های بالایی کار می‌کنند، این ویژگی کاملا کارایی دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH