کلاهبرداران به روش‌های جدید نصب برنامه‌های مخرب روی دستگاه‌های iOS دست یافتند

امروزه بسیاری از افراد کماکان بر این باورند که سیاست‌های محدودکننده و نظارت شدید اپل بر اکوسیستم خود موجب شده تا دستگاه‌های تولیدی این شرکت نظیر آی‌فون و آی‌پد در برابر انواع بدافزارها بسیار نفوذ ناپذیر باشند. اما طی سالیان اخیر، نادرستی چنین باوری بارها و بارها به اثبات رسیده است. در واقع شرکت تحقیقات امنیتی موسوم به Sophos طی پست وبلاگی جدید خود اعلام کرده که به چندین روش جدید مورد استفاده توسط کلاهبرداران پی برده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم سیاست‌های نظارتی شدید اپل به‌نظر می‌رسد که کلاهبرداران از 2 ویژگی‌ موجود در سیستم‌عامل iOS سوء استفاده می‌کنند. یکی از این ویژگی‌ها Test Flight نام دارد؛ مشخصه‌ای که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌ مورد نظر خود را تولید نموده و بدون نیاز به بررسی کامل اپلیکیشن، فرآیند تست بتای آن‌ را اجرا نماید.

این گزارش ادعا می‌کند که برخی کلاهبرداران با سوء استفاده از چنین قابلیتی اقدام به ایجاد وبسایت‌های جعلی می‌کنند؛ سایت‌هایی که خود را به‌عنوان شرکت‌هایی قانونی معرفی می‌کنند. سپس کلاهبرداران، برنامه مورد نظر خود را روی Test Flight قرار می‌دهند؛ جایی که کاربران ناآگاه اقدام به دانلود آن می‌کنند.

روش دیگر مبتنی بر مشخصه WebClips است که به کاربران امکان می‌دهد تا به منظور دسترسی سریع‌تر به یک وبسایت، آن را به هوم اسکرین گجت خود اضافه نمایند. کلاهبرداران برای وب‌سایت‌هایی از این دست از لوگوهای مورد استفاده توسط برنامه‌های قانونی و معتبر بهره می‌گیرند. بنابراین کاربرانی که فاقد تجربه یا توجه کافی هستند؛ این برنامه‌ها را به اشتباه اجرا می‌کنند. کاربران در چنین شرایطی احتمالا اطلاعات حیاتی خود را ارائه نموده و این موضوع نهایتا می‌تواند موجب به سرقت رفتن داده‌ها شود.

افرادی که دارای اطلاعات بیش‌تری در حوزه فناوری هستند؛ به آسانی قادر به تشخیص هر 2 روش مورد اشاره خواهند بود. اما در صورت عدم اطمینان نسبت به توانمندی‌ خود بهترین توصیه این است که تمامی اپلیکیشن‌های مورد نظر را مستقیما از فروشگاه اپ استور اپل دانلود نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH