گوگل پیکسل 6a در جریان رویداد آینده Google I/O معرفی خواهد شد

بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌تر اعلام شده، کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان شرکت گوگل موسوم به Google I/O در روزهای 11 و 12 مه سال جاری (21 و 22 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

غول جستجوگر در جریان این کنفرانس احتمالا از سیستم‌عامل اندروید 13 رونمایی کرده و پیرامون نسخه‌های بتا این پلتفرم و برنامه انتشار این به‌روزرسانی صحبت خواهد کرد. با این‌حال انتظار می‌رود که گوگل از برخی سخت‌افزارهای جدید نظیر اسمارت‌فون ارزان‌قیمت‌تر پیکسل 6a رونمایی کند. اسمارت‌فون‌های پیکسلی سری a گوگل عمدتا به‌عنوان محصولات ارزان‌تر کمپانی شناخته می‌شوند. بنابراین معرفی گوگل پیکسل 6a در فاصله چند ماه مانده به رونمایی از سری جدید پرچم‌داران پیکسلی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. بر اساس آخرین شایعات منتشر شده، اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به‌همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ طی ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

“یافته‌های من نشان می‌دهند که گوگل در جریان رویداد آینده خود از پیکسل 6a به‌طور رسمی رونمایی کرده و به پخش تبلیغ پیرامون ساعت هوشمند پیکسل واچ خواهد پرداخت. عرضه پیکسل 6a در اکثر بازارها تا روز 28 جولای (6 مرداد ماه) به تعویق افتاده است. پیکسل واچ در کنار گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو طی ماه اکتبر معرفی و عرضه خواهد شد.” – Jon Prosser؛ 24 مارس 2022

این اطلاعات توسط یک خبرچین بسیار قابل اعتماد با نام Jon Prosser منتشر شده است. آخرین تحقیقات وی تائید می‌کنند که رویداد Google I/O به‌عنوان صحنه‌ای برای رونمایی از اسمارت‌فون پیکسل 6a عمل خواهد کرد. همچنین وی تاکید می‌کند که اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار آینده کمپانی موسوم به سری پیکسل 7 طی یک رویداد مجزا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. بعلاوه کمپانی از پیکسل واچ با سیستم‌عامل WearOS 3 و کلیه تغییرات و تنظیمات اعمال شده توسط گوگل طی ماه‌های اخیر رونمایی خواهد کرد.

موضوع جالب توجه اینکه شایعات پیشین از عرضه پیکسل واچ طی روز 26 مه (5 خرداد ماه) حکایت داشتند. اکنون مشخص شده که گزارشات به موعد انتشار تیزر تبلیغاتی پیکسل واچ و نه زمان رونمایی واقعی از آن اشاره داشتند. در گذشته زمان رونمایی از این اسمارت‌واچ به‌طور دقیق اعلام نشده بود. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که اطلاعات پیشین به موعد برگزاری رویداد Google I/O اشاره نکرده بودند.

تبلیغات مربوط به پیکسل واچ نمایش داده شده و از گوگل پیکسل 6a رونمایی خواهد شد؛ اما عرضه این هندست به بازار مدتی زمان خواهد برد

Jon Prosser خاطرنشان می‌کند که گوگل در جریان رویداد I/O تبلیغات مربوط به پیکسل واچ را پخش خواهد کرد. همچنین احتمالا پیرامون سیستم‌عامل WearOS و نحوه عملکرد ساعت هوشمند با این نرم‌افزار، جزئیات جدیدی منتشر خواهد شد.

Jon Prosser خاطرنشان می‌کند که اگرچه در جریان رویداد گوگل I/O از اسمارت‌فون پیکسل 6a رونمایی خواهد شد؛ اما عرضه آن به بازار مدتی زمان خواهد برد. به گفته وی این هندست تا روز 28 جولای (6 مرداد ماه) در اکثریت بازارهای جهان عرضه خواهد شد.

گوگل پیکسل 6a از زبان طراحی مشابه با سری پیکسل 6 استفاده خواهد کرد. گوگل پس از سالها استفاده از یک زبان طراحی یکسان، الگوی ظاهری اسمارت‌فون‌های سری پیکسل خود را به‌طور کامل تغییر داده است. این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی اولد است. چنین نمایشگری با توجه به استانداردهای امروزی کاملا جمع‌وجور به‌نظر می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود که این پنل از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار باشد. شایعات منتشر شده تا به این لحظه از به‌کارگیری نرخ نوسازی 60 هرتزی حکایت دارند. بی‌تردید این موضوع برای اسمارت‌فونی که قیمت‌گذاری آن از اکثر گوشی‌های میان‌رده با نمایشگرهای حداقل 90 هرتزی گران‌تر است؛ ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گوگل رویکردهای تجاری خاص خود را دارد.

گوگل پیکسل 6a الگوی طراحی سری پیکسل 6 را حفظ خواهد کرد

توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه تنسور تامین شده و سیستم تصویربرداری آن نیز شامل 2 دوربین خواهد بود. پیکره‌بندی دوربین پشتی این هندست شامل سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی IMX363 ساخت سونی و دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX355 سونی خواهد بود. این هندست فاقد سنسورهای فانتزی بوده و گوگل احتمالا عمده امور پردازشی را به اپلیکیشن Google Camera و الگوریتم‌های هوشمند آن واگذار می‌کند. بر اساس شایعات، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی نیز جهت ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین شایعات نشان می‌دهند که باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی این هندست از فناوری شارژ حداکثر 23 واتی در بستر سیم برای بازه شارژ 0 تا 50 درصدی پشتیبانی نموده و در درصدهای بالاتر، سرعت شارژ باتری کاهش خواهد یافت. این هندست در 2 ورژن مختلف با 6 یا 8 گیگابایت رم روانه بازار خواهد شد. ظرفیت حافظه داخلی نیز حداکثر برابر با 128 گیگابایت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH