آی‌پد پرو جدید اپل با تراشه M2 در فصل پاییز عرضه خواهد شد

مارک گورمن؛ نویسنده خبرنامه Power On طی گزارشی اعلام کرده که شرکت اپل ظاهرا سرگرم برنامه‌ریزی برای عرضه مدل آینده آی‌پد پرو مجهز به تراشه M2 در حد فاصل ماه‌های سپتامبر تا نوامبر سال جاری است. آقای گورمن پیش‌بینی می‌کند که اپل از یک به‌روزرسانی بزرگ برای نسل آینده تبلت‌های آی‌پد پرو خود رونمایی خواهد کرد. در این میان پشتیبانی از فناوری شارژ MagSafe احتمالا یکی از پیشرفت‌های سری جدید محسوب می‌شود.

همان‌طور که مارک گورمن خاطرنشان می‌کند؛ آخرین به‌روزرسانی قابل‌توجه آی‌پد پرو اپل در سال 2018 روانه بازار شد. در آن زمان شرکت اپل از آی‌پدهایی با لبه‌های تیزتر،  نمایشگر لبه‌به‌لبه و کانکتور USB-C رونمایی کرد. این به‌روزرسانی حدودا 1.5 سال پس از عرضه آی‌پد پرو 10.5 اینچی در سال 2017 روانه بازار شد.

بر اساس شایعات، آی‌پد پرو جدید مجهز به پنل پشتی شیشه‌ای خواهد بود

اپل امسال نیز در صدد تکرار همین الگو است. جدیدترین نسل آی‌پد پروهای اپل مجهز به تراشه M1 در ماه مه 2021 روانه بازار شد. تاریخ عرضه شایعه شده در حد فاصل ماه‌های سپتامبر تا نوامبر بدان معناست که اپل برای آماده‌سازی این مدل بین 1 سال و 4 ماه تا 1 سال و 6 ماه زمان صرف خواهد کرد.

غول کوپرتینویی ضمن برگزاری رویداد اخیر Peek Performance خود در اوایل ماه جاری میلادی از جدیدترین مدل تبلت آی‌پد رونمایی کرد. با این‌حال مدل ارتقایافته آی‌پد پرو معرفی نشد. سال گذشته مارک گورمن پیش‌بینی کرد که آی‌پد پرو جدید با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و پنل پشتی شیشه‌ای عرضه خواهد شد.

گزارش منتشر شده توسط وبسایت 9to5Mac این ادعا را تائید می‌کند؛ اما در عین‌حال اعلام می‌کند که طراحی پنل پشتی شیشه‌ای احتمالا منتفی خواهد بود. بنابراین اپل به‌صورت بالقوه از پنل پشتی آلومینیومی با لوگوی شیشه‌ای استفاده خواهد کرد.

در رابطه با تراشه M2 جزئیات چندانی در دست نیست؛ چرا که موجودیت این نیمه‌هادی هنوز از جانب اپل مورد تائید قرار نگرفته است. مارک گورمن بر این باور است که CPU به‌کارگیری شده در این تراشه در مقایسه با مدل نسل قبلی خود کمی سریع‌تر بوده و کماکان از معماری 8 هسته‌ای استفاده خواهد کرد. همچنین وی پیش‌بینی می‌کند که اپل در آی‌پد پرو جدید، مک‌بوک پرو 13 اینچی، مک مینی و آی‌مک 24 اینچی خود نیز از تراشه M2 بهره‌برداری خواهد کرد. بر اساس شایعات این دستگاه‌ها در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد. برخی شایعات از به‌کارگیری تراشه M2 در مک‌بوک ایر بازطراحی شده اپل حکایت دارند و مارک گورمن نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده است. در مقابل مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل معتقد است که این دستگاه با تراشه M1 به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH