سامسونگ گلکسی واچ 5 در 2 اندازه 40 و 44 میلی‌متری عرضه خواهد شد

سامسونگ با عرضه مدل 44 میلی‌متری ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 موفق به افزایش ظرفیت باتری این گجت نسبت به مدل نسل قبلی آن شد؛ اما این موضوع در خصوص مدل 40 میلی‌متری اسمارت‌واچ مذکور صدق نمی‌کند. اکنون تائیدیه صادر شده توسط موسسه Safety Korea نشان می‌دهد که ظرفیت باتری هر 2 مدل خانواده گلکسی واچ 5 در مقایسه با گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.

البته این ارتقاء از ماهیت نسبی برخوردار بوده و شارژدهی یک هفته‌ای باتری کماکان برای اسمارت‌واچ‌های تمام‌عیار بازار قابل دسترس نخواهد بود. بر اساس اطلاعات لو رفته، ورژن 40 میلی‌متری سامسونگ گلکسی واچ 5 با شناسه EB-BR900ABY مجهز به یک باتری 276 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. بنابراین ظرفیت باتری این مدل در مقایسه با باتری 247 میلی‌آمپرساعتی به‌کارگیری شده توسط ورژن 40 میلی‌متری گلکسی واچ 4 حدودا 29 میلی‌آمپرساعت افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر مدل بزرگ‌تر و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 با شناسه EB-BR910ABY مجهز به یک باتری 397 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود؛ بنابراین ظرفیت باتری در مقایسه با نمونه 361 میلی‌آمپرساعتی مورد استفاده در مدل نسل قبلی رشد 36 میلی‌آمپرساعتی را نشان می‌دهد.

بایستی توجه داشت که این اعداد و ارقام متعلق به ورژن استاندارد گلکسی واچ 5 هستند و در رابطه با اندازه این ساعت‌ها نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. به‌عنوان مثال سری گلکسی واچ 3 دارای یک مدل 45 میلی‌متری و نه 44 میلی‌متری بود. با این‌حال موجودیت سایر ورژن‌های گلکسی واچ 5 تاکنون مورد تائید قرار نگرفته است.

مدل‌های 40 و 44 میلی‌متری سامسونگ گلکسی واچ 5 به‌ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت 276 و 397 میلی‌آمپرساعت خواهند بود

البته شارژدهی باتری تابعی از 2 عامل مختلف شامل ظرفیت باتری و بهره‌وری سخت‌افزار است. سامسونگ گلکسی واچ 4 از یک تراشه 5 نانومتری با نام اگزینوس W920 استفاده می‌کند. بهره‌وری انرژی این نیمه‌هادی در مقایسه با تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9110 مورد استفاده در سری گلکسی واچ 3 و تراشه 12 نانومتری اسنپ‌دراگون ویر 4100 در تعدادی از اسمارت‌واچ‌های غیر سامسونگی به‌مراتب بیش‌تر است. از آنجا که خطوط تولید تراشه‌های 4 نانومتری با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند؛ لذا عرضه یک تراشه جدید و کارآمدتر برای گجت‌های پوشیدنی امری بعید به‌نظر می‌رسد.

پیش‌تر اعلام شد که سامسونگ به روشی جهت ادغام دماسنج در اسمارت‌واچ نسل آینده خود دست یافته است. این سنسور به منظور ردیابی دمای پوست کاربر (جهت تشخیص علائم اولیه عفونت و همچنین ردیابی چرخه تخمک‌گذاری خانم‌ها) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سری گلکسی واچ 5 تا 6 ماهه دوم سال 2022 معرفی نخواهد شد. با این‌حال با نزدیک شدن به موعد رونمایی از این گجت‌های جدید بایستی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون مشخصات و امکانات آنها باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH