اندروید 13 احتمالا اتصال به 2 اپراتور از طریق یک eSIM را امکان‌پذیر می‌کند

بر اساس اعلام وبسایت Esper، گوگل سرگرم کار روی قابلیتی جدید در اندروید 13 است که به‌صورت بالقوه برای کاربران دارای 2 سیم‌کارت روی یک هندست، تحولی بزرگ را رقم خواهد زد. همچنین این مشخصه احتمالا فضای بیش‌تری را جهت بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون قرار خواهد داد.

غول جستجوگر از طریق ارائه قابلیتی موسوم به Multiple Enabled Profiles (MEP) قصد دارد تا پروفایل‌های مربوط به 2 اپراتور را به یک eSIM تخصیص داده و امکان سوئیچ آسان میان 2 شبکه را فراهم نماید. بر اساس گزارشات، گوگل این قابلیت جدید را بر پایه پتنت ثبت شده طی سال 2020 طراحی نموده است. پتنت مذکور توصیف‌کننده نحوه تقسیم رابط سیم‌کارت موجود به 2 اتصال دیجیتالی است. گزارشات منتشر شده در گذشته نیز نشان دادند که گوگل سرگرم تست این قابلیت روی سخت‌افزار پیکسلی مهندسی شده خود است.

این مشخصه به نوبه خود به شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون امکان خواهد داد تا از شر درگاه سیم‌کارت خلاص شده و به فضای بیش‌تر جهت استفاده از سخت‌افزارهای اضافی دسترسی پیدا کنند. در نتیجه احتمالا شاهد بازگشت دوباره کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی یا به‌کارگیری باتری‌هایی با اندازه کمی بزرگ‌تر خواهیم بود.

اگرچه منبع منتشرکننده خبر بر این باور است که مشخصه مذکور همزمان با انتشار اندروید 13 عرضه خواهد شد؛ اما این قابلیت در واقع جزو ویژگی‌های ذاتی اندروید محسوب نمی‌شود. به‌عبارت دیگر مشخصه پروفایل‌های فعال چندگانه روی پلتفرم‌های iOS و حتی ویندوز نیز قابل پیاده‌سازی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH