هواوی میت 50 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و HarmonyOS 3 در راه است

امروزه شرکت هواوی شرایط دشواری را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پشت سر می‌گذارد. از زمان اعمال محدودیت‌های متعدد علیه هواوی، این شرکت در تلاش برای حفظ بقای خود در بازار جهانی اسمارت‌فون است. اگرچه هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری نکرده است؛ اما این کمپانی چینی از زمان اعمال تحریم‌ها، توانایی رقابتی خود را از دست داده و صرفا برای بقا تلاش می‌کند.

پیش‌تر در رابطه با اسمارت‌فون تاشو آینده هواوی موسوم به میت X3 گزارشاتی منتشر شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این هندست در اواخر ماه آوریل به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. همچنین توان پردازشی هواوی میت ایکس 3 از طریق 2 تراشه 4G با اسامی اسنپ‌دراگون 888 و کایرین 9000 تامین می‌شود. از سوی دیگر سری هواوی میت 50 نیز در ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون با تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و سیستم‌عامل جدید HarmonyOS 3 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در واقع HarmonyOS 3 طی ماه مارس سال جاری در یک شبکه تلویزیونی چینی رویت شد. ظاهرا کمپانی چینی ادعا می‌کند که این سیستم‌عامل در سال جاری عرضه خواهد شد. چنان‌چه گزارش منتشر شده در رابطه با سری هواوی میت 50 واقعیت داشته باشد؛ در این‌صورت کمپانی انتشار HarmonyOS 3 را در دستور کار خود قرار داده است.

تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم HarmonyOS در پایان سال 2021 بالغ بر 220 میلیون واحد بود. در حال حاضر بیش از 100 مدل گوشی موبایلی هواوی از به‌روزرسانی HarmonyOS پشتیبانی می‌کنند. هواوی پیش‌تر نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان HarmonyOS 3 را منتشر کرده است. این سیستم‌عامل کماکان به نوآوری در 3 حوزه ارکان اصلی معماری سیستم، هایپرترمینال و توسعه یکباره و استقرار چند پایانه ادامه می‌دهد. این پدیده امکان ارتقاء جامع قابلیت‌های سیستم و ابزارهای توسعه را فراهم می‌کند.

بعلاوه نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان HarmonyOS 3، فناوری شبکه‌ای ناهمگن را به ارمغان می‌آورد. این موضوع امکان پشتیبانی قابلیت‌های توزیع‌شده از تعداد بیش‌تری از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال یک گوشی موبایل، نمایشگر هوشمند و 4 عدد اسپیکر می‌توانند در قالب یک ابر پایانه شامل 6 دستگاه با یکدیگر ترکیب شوند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند ویدیوهای ذخیره شده روی هندست خود را از طریق یک نمایشگر بزرگ و سیستم صوتی 5.1 کاناله تماشا کرده و از یک تجربه سینمایی لذت ببرند. ترکیب چندین گوشی موبایل، تبلت و کامپیوتر شخصی نیز نسخه‌ای ارتقایافته از تجمیع چند نمایشگر را به ارمغان خواهد آورد.

اکنون بار دیگر به سری هواوی میت 50 بازمی‌گردیم. گزارشات نشان می‌دهند که دوربین این سری در مقایسه با خانواده هواوی P50 ارتقاء خواهد یافت.

سری میت 50 هواوی احتمالا فاقد ورژن‌های پرو پلاس و RS پورش دیزاین خواهد بود

بر اساس گزارشات پیشین، اسمارت‌فون‌های هواوی میت 50 پرو پلاس و هواوی میت 50RS Porsche Design احتمالا هرگز وجود خارجی نخواهند داشت. در عوض غول تولیدکننده چینی احتمالا از یک مدل کلکسیونی رونمایی خواهد کرد. بعلاوه در حال حاضر هیچ گزارشی دال بر پشتیبانی سری میت 50 از اتصال 5G منتشر نشده است. بنابراین سری هواوی میت 50 به احتمال فراوان کماکان از اتصال 4G پشتیبانی خواهد کرد.

بدیهی است که سری هواوی میت 50 از دوربین‌هایی باکیفیت‌تر از سری هواوی P50 بهره خواهد برد. در حال حاضر سری هواوی P50 دارای یک سیستم دوربین برتر بوده و برای ماه‌ها در صدر فهرست رتبه‌بندی وبسایت DxOMark قرار داشته است. بنابراین دوربین سری هواوی میت 50 حقیقتا از برخی توانمندی‌های فوق‌العاده برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH