7 نکته طلایی در طراحی سایت فروشگاهی

کلید موفقیت هر کسب و کار، توجه و نگرش درست به اهمیت فروش و بازاریابی برای آن کسب و کار است. به همین جهت طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. داشتن یک وب سایت خوب، نه تنها آمار فروش شما را بیشتر می کند، روی برندینگ شما نیز تاثیر چشم گیری دارد.

به همین دلیل اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید و یا در حال حاضر یک فروشگاه آنلاین دارید، قبل از طراحی آن از یک تیم مجرب مشاوره بگیرید. مه ویژن، شرکت طراحی سایت فروشگاهی با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد، می تواند برای طراحی سایت فروشگاهی متناسب با نیازها، محصول و مخاطبان، شما را راهنمایی کند.

امکانات سایت فروشگاهی متناسب با محصول شما باشد.

  1. داشتن امکانات متعدد برای وب سایت فروشگاهی یک امتیاز نیست. هدف از طراحی سایت فروشگاهی، ایجاد بستر آسان برای مشتریان است، تا فروش افزایش یابد. پس اگر با امکانات زیاد، مشتری را سردرگم و خسته کنید، سایت شما را ترک میکنند. تمام هدف طراحی فروشگاه آنلاین، ایجاد یک بستر ساده و دوست داشتنی برای مشتریان است تا تجربه لذت بخشی از خرید داشته باشند. پس متناسب با محصول و خدمات خود، ساده ترین امکانات را برای سایت خود بسنجید.
  2.  دسترسی آسان به محصولات و منو ها
    دسته بندی محصولات و منوهای یک سایت فروشگاهی باید به قدری ساده باشد که مشتریان شما به سادگی  محصول مورد نیاز خود را پیدا کنند. منو اصلی شما در طراحی فروشگاه آنلاین، باید دسته بندی محصولات باشد. برای دسترسی به منوهای ارتباطی از بخش دیگری استفاده کنید. توجه کنید که جزئیات دسته بندی محصولات را تا جایی که مشتری را از سردرگمی نجات دهد، نمایش دهید.
  3. مشتری را از تماس با خودتان بی نیاز کنید.
    هر آنچه مشتری باید در مورد محصول شما بداند را عنوان کنید. حتماً در سایت فروشگاهی خود امکان نمایش ویژگی های محصول را داشته باشید. امکان انتخاب رنگ، سایز، و جزئیات محصول برای مشتری فراهم شود. اگر مهم است که حتماً فیلدهایی را انتخاب کند، مشتری را آگاه کنید. مثل فروشنده هایی که در هر قدم، مشتری را سوال پیچ می کنند نباشید.
  4. تاثیر سفارشی سازی خدمات و محصولات بر ایجاد حس وفاداری در مشتریان
    از ویژگی هایی که امروزه در بازاریابی و فروش، بیشتر به آن توجه می شود،‌ اختصاصی سازی محصول و سفارش برای مشتری است. اگر محصولات یا خدمات شما امکان طراحی سفارشی را دارند، این امکان را به گونه ای هوشمندانه در سایت فروشگاهی خود بگنجانید.
  5. ایجاد و حفظ روابط پایدار با مشتری
    گام اصلی پس از خرید مشتری شروع می شود. زمانی که ارتباط متقابل با مشتریان خود برقرار میکنید. با توجه به سفارش هایی که مشتریان ثبت میکنند، جستجو هایی که در سایت شما انجام میدهند برای مشتری خود برنامه ریزی کنید. ایمیل مارکتینگ، پیامک، ارسال پیام در واتس اپ و تلگرام، همینطور ارسال هدایا و تبلیغات به آدرس پستی مشتری می تواند مشتری شما را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. حتما در وب سایت خود امکاناتی برای ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان در نظر بگیرید.
  6. افزودن بخش نظرات برای محصولات
    یکی از بخش های مهمی که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی داشته باشید، بخش نظرات است. برای شما هم پیش آمده،  قبل از اینکه بخواهید محصولی را خریداری کنید، حتما از افرادی که از این محصول استفاده کردند نظرشان را جویا می شوید. این بخش از هر گونه تبلیغاتی برای محصولات شما با ارزش تر است.
  7. بخش پروموشن ها و حراج ها
    در طراحی سایت فروشگاهی خود حتما بخش هایی جهت نمایش فروش ویژه داشته باشید. از صفحه اصلی سایت، صفحه دسته بندی محصولات به عنوان محصولات مرتبط در صفحه نمایش جزئیات می توانید استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی شما، در حقیقت یک نماینده فروش برند شماست، باید به بهترین شکل تجربه خرید لذتبخش را برای مشتری شما رقم بزند. در طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی آنچه در درجه اول مهم است، برندینگ است، آنچه که از برند خود برای مخاطبان به نمایش می کذارید. پس در قدم اول، توجه ویژه ای به این موارد داشته باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH