اپلیکیشن جدید گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را تسهیل می‌کند

کاربران iOS که خواهان مهاجرت به سیستم‌عامل اندروید هستند؛ همواره نگران یافتن ابزاری هستند که امکان انتقال سریع و آسان داده‌ها از آی‌فون به اسمارت‌فون اندرویدی را فراهم نماید. گوگل این نگرانی را درک نموده و به منظور رفع آن راهکار جالبی را ارائه داده است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا به آسانی و بدون هرگونه دغدغه از سیستم‌عامل iOS به اندروید مهاجرت نمایند.

اپلیکیشن Switch to Android که اوایل هفته جاری در کاتالوگ اپ استور ظاهر شد؛ مسئولیت اجرای این فرآیند را بر عهده دارد. کاربران با کمک این برنامه می‌توانند داده‌های موردنظر خود برای انتقال از اسمارت‌فون اپل به دستگاه اندرویدی را انتخاب کنند. این موضوع مشخصا در رابطه با دفترچه مخاطبان، تصاویر و ویدیوها، رویدادهای تقویم و سایر اطلاعات صدق می‌کند. فرآیند انتقال اطلاعات به‌صورت OTA انجام شده و کاربران از به‌کارگیری کابل بی‌نیاز خواهند بود.

انتشار اپلیکیشن‌ Switch to Android یک تحول انقلابی به‌شمار نمی‌رود؛ اما طراحی ظاهری آن در بعضی مواقع ابهاماتی را برای کاربران ایجاد می‌کند. گوگل بنا بر برخی دلایل از هرگونه تبلیغات برای انتشار این برنامه خودداری کرد. اکنون این برنامه به‌صورت بی‌سروصدا به اپ استور اپل اضافه شده است. در عین‌حال این برنامه از فهرست جستجو در فروشگاه پنهان شده و کاربران به منظور نصب آن می‌توانند از لینک مستقیم ارائه شده استفاده کنند.

مهاجرت کاربران از iOS به اندروید تسهیل شده است

گوگل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “اپلیکیشن Switch to Android؛ محصول گوگل به شما امکان خواهد داد تا مهم‌ترین داده‌های خود شامل عکس‌ها، فیلم‌ها، فهرست مخاطبین و رویدادهای تقویم را با سرعت و ایمنی بالا جابه‌جا نموده و بدون استفاده از کابل‌های دست وپاگیر، آنها را به دستگاه اندرویدی کاملا جدید خود منتقل کنید. همچنین این برنامه شما را در مراحل مهم دیگری برای راه‌اندازی دستگاه جدیدتان راهنمایی خواهد کرد (به‌عنوان مثال به شما اعلام می‌شود که به منظور از دست ندادن پیام‌های متنی دوستان و اعضای خانواده خود، پیام‌رسان iMessage را غیرفعال کنید). برنامه مجموعه‌ای از مجوزها را از شما درخواست خواهد کرد. بدین‌ترتیب داده‌های موجود روی آی‌فون شما به شکلی بی‌دردسر به دستگاه اندرویدی جدید منتقل خواهند شد.”

اپل نیز به نوبه خود مدت‌هاست که یک برنامه انتقال آسان داده به iOS با نام Move to iOS را در فروشگاه پلی استور منتشر کرده است. کاربران به لطف وجود این برنامه می‌توانند داده‌های خود را به آسانی از اندروید به iOS منتقل نمایند. نخستین اطلاعات پیرامون تلاش‌های گوگل جهت توسعه برنامه‌ای مشابه برای کاربران احتمالی سیستم‌عامل اندروید در جولای سال 2021 منتشر شد.

نرم‌افزار Switch to Android کماکان یک برنامه مخفی محسوب می‌شود. اگرچه این برنامه هم‌اکنون در فروشگاه اپ استور اپل منتشر شده است؛ اما دسترسی به آن با روش‌های متعارف امکان‌پذیر نیست. دسترسی به این اپلیکیشن صرفا از طریق لینک مستقیم مقدور است. کاربران با استفاده از لینک به اشتراک گذاشته شده در وبسایت 9to5Google می‌توانند نرم‌افزار را روی گوشی آی‌فون‌ خود نصب کرده و اجرا نمایند. ویدیوی مربوط به نحوه کار با اپلیکیشن و جزئیات دقیق‌تر مربوط به آن نیز از طریق جستجو در اینترنت قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH