سامسونگ به بزرگ‌ترین تامین‌کننده قطعات نیمه‌هادی در جهان طی سال 2021 تبدیل شد

در سال 2021 کسب‌وکار نیمه‌هادی سامسونگ پس از چندین سال عقب‌ماندگی از اینتل بالاخره رکورد درآمدی بالاتری را نسبت به رقیب آمریکایی خود ثبت کرد. بدین‌ترتیب درآمد سامسونگ در بخش تولید نیمه‌هادی برای نخستین بار پس از سال 2018 از شرکت اینتل پیشی گرفت.

سهم غول فناوری کره‌ای از بازار جهانی نیمه‌هادی طی سال میلادی گذشته برابر با 12.3 درصد بود و بر اساس اعلام موسسه گارتنر، درآمد سامسونگ طی این دوره معادل با 73.1 میلیارد دلار بود. اینتل با کسب سهم 12.2 درصدی از بازار و ثبت رکورد درآمدی 72.5 میلیارد دلاری جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

SK Hynix با تصاحب سهم 6.1 درصدی از بازار نیمه‌هادی طی سال 2021 در جایگاه سوم قرار گرفت. شرکت‌های کوالکام و مدیاتک با کسب سهم 4.6 و 3 درصدی از بازار به‌ترتیب رتبه‌های پنجم و هفتم را به خود اختصاص دادند. انویدیا با کسب سهم 2.8 درصدی به رتبه نهم صعود کرد و AMD نیز با کسب سهم 2.7 درصدی از بازار و جهش 4 پله‌ای جایگاه خود موفق به تصاحب رتبه دهمین تولیدکننده بزرگ قطعات نیمه‌هادی در جهان طی سال 2021 شد.

بر اساس اعلام گزارش، سهم ماژول‌های DRAM از کل فروش قطعات نیمه‌هادی طی سال میلادی گذشته برابر با 27.9 درصد بود. همچنین درآمد کسب شده از محل فروش این ماژول‌ها رشد 33.2 درصدی را تجربه کرد. سایر بخش‌های بازار نیز شاهد رشد فروش خود در سال 2021 نسبت به سال 2020 بودند و این پدیده به افزایش میزان تقاضا برای قطعات نیمه‌هادی کمک کرد.

بازار تجهیزات ارتباطی بی‌سیم که شامل اسمارت‌فون‌ها نیز می‌شود؛ شاهد رشد 24.6 درصدی فروش خود بود. در این میان بخش خودرو با رشد سالیانه 34.9 درصدی نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشت.

درآمد چین از بازار نیمه‌هادی کاهش یافت؛ در حالی‌که سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده تجهیزات نیمه‌هادی در جهان تبدیل شد

در میان کشورهای مختلف، کره‌جنوبی به لطف فروش تراشه‌های حافظه و کسب سهم 19.3 درصدی از بازار نیمه‌هادی‌ها، رکورددار بیش‌ترین میزان رشد در جهان بود. سهم چین از بازار جهانی نیمه‌هادی‌ها از 6.7 درصد در سال 2020 به 6.5 درصد در سال 2021 کاهش یافت.

کمپانی تولیدکننده نیمه‌هادی هواوی موسوم به های‌سیلیکون شاهد افت شدید 81 درصدی درآمدهای خود بود و میزان درآمد این شرکت ظرف مدت 1 سال از 8.2 به 1.5 میلیارد دلار کاهش یافت. به باور تحلیل‌گران، زیان‌های هنگفت های‌سیلیکون از برند مادر آن یعنی هواوی و تحریم‌های سنگین ایالات‌متحده علیه این شرکت چینی ناشی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH