گوشی‌های آینده سامسونگ احتمالا از طراحی باتری خودروهای برقی استفاده خواهند کرد

حدودا یک سال پیش واحد Samsung SDI تولید باتری‌های نسل پنجم برای خودروهای الکتریکی با استفاده از روش انباشتگی (به‌جای متد معمول Jelly Roll) را آغاز کرد. بدین‌ترتیب اجزای تشکیل‌دهنده باتری به شکلی فشرده‌تر قابل بسته‌بندی بوده و در نتیجه با وجود عدم افزایش اندازه باتری، ظرفیت آن ارتقاء خواهد یافت.

اکنون وبسایت The Elec گزارش می‌دهد که این شرکت در تدارک به‌کارگیری روش فوق برای باتری‌های مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های خود است. باتری‌های تولید شده با روش انباشتگی در مقایسه با نمونه‌های دارای طراحی سنتی Jelly Roll از حداقل 10 درصد ظرفیت بیش‌تر برخوردار هستند. این موضوع بدان معناست که باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی موجود در گلکسی S22 اولترا می‌تواند از حداقل ظرفیت 5500 میلی‌آمپرساعتی برخوردار باشد. همچنین کمپانی کره‌ای در صورت تمایل می‌تواند ظرفیت باتری را ثابت نگه داشته و در عوض از طراحی باریک‌تر و سبک‌تری برای هندست استفاده کند.

باتری‌های دارای ساختار رول تخت به‌صورت فشرده قابل بسته‌بندی نیستند؛ زیرا تورم طبیعی که هنگام شارژ یا تخلیه باتری روی می‌دهد؛ می‌تواند الکترودها را خم کرده و از این طریق به آنها آسیب برساند. روش انباشتگی این مشکل را برطرف نموده و امکان استفاده از فضای مرده داخلی باتری را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارشات، باتری‌های جدید در کارخانه Cheonan کره تولید خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که سامسونگ به منظور استفاده از روش جدید تولید باتری در کارخانه شهر تیانجین چین، تغییراتی را در یکی از خطوط تولید این کارخانه اعمال نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH