رشد 15 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های بازسازی شده در سال 2021

یک اسمارت‌فون بازسازی شده در واقع دستگاهی است که به کمپانی تولیدکننده بازگردانده شده و پس از سنجش وضعیت داخلی و خارجی آن به منظور ایجاد احساس و عملکرد یک دستگاه جدید تحت تعمیر قرار گرفته است. چند روز قبل شرکت سامسونگ گوشی‌های گلکسی S21 5G، گلکسی S21 پلاس 5G و گلکسی S21 اولترا 5G را به فهرست دستگاه‌های بازسازی شده جدید در فروشگاه آنلاین خود اضافه کرد.

شرکت‌های سامسونگ و اپل از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار رفته و از فروش دستگاه‌های بازسازی شده به مشتریان خود خرسند خواهند شد. از قضا در سال گذشته بازار اسمارت‌فون‌های بازسازی شده بسیار پر رونق بود و رشد 15 درصدی را تجربه کرد؛ در حالی‌که فروش هندست‌های جدید در سال 2021 تنها 4.5 درصد افزایش یافت. افزایش میزان تقاضای مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های 5G در رشد چشمگیر مدل‌های بازسازی شده طی سال میلادی گذشته تاثیرگذار بوده است.

این پدیده از آنجا ناشی می‌شود که بسیاری از مشتریان خواهان ارتقاء هندست‌های خود به مدل‌های 5G بودند و این افراد به‌دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای خود ناچارا به انجام معاملات مبادله‌ای روی آوردند. اپراتورهای مخابراتی با پذیرش این قبیل معاملات، موجودی هندست‌های خود را افزایش دادند. این هندست‌ها به‌عنوان مدل‌های بازسازی شده قابل بازیافت بودند.

در سال گذشته هندوستان رکورد بیش‌ترین رشد فروش دستگاه‌های بازسازی شده را به نام خود ثبت کرد

با توجه به معضل کمبود تراشه و سایر قطعات الکترونیکی در جهان، بسیاری از خرده فروشی‌های بزرگ که با فروش دستگاه‌های جدید به شهرت رسیده‌اند؛ به شکل فزآینده‌ای به سوی فروش هندست‌های بازسازی شده گرایش پیدا کرده‌اند. این اقدامات با هدف ایجاد زمینه ادامه فعالیت و پرداخت بدهی‌ها اجرا شدند.

داده‌های موسسه‌‌ تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهند که منطقه آمریکای لاتین با رشد 29 درصدی فروش دستگاه‌های بازسازی شده طی سال 2021 رکورددار بیش‌ترین میزان افزایش سالیانه فروش این گجت‌ها محسوب می‌شود. هندوستان؛ دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان با رشد 25 درصدی فروش دستگاه‌های بازسازی شده، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های بازسازی شده در جهان به‌شمار می‌رود؛ اما درآمد سالیانه آن از این حوزه طی سال میلادی گذشته تنها 10 درصد افزایش یافته است. ایالات‌متحده با رشد 15 درصدی فروش دستگاه‌های بازسازی شده در جایگاه سوم ایستاد.

سود حاصل از فروش دستگاه‌های بازسازی شده طی 3 ماهه دوم سال 2021 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافت

اپل محبوب‌ترین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در بازار گوشی‌‌های بازسازی شده بود و سامسونگ نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. با توجه به افزایش درآمد اپل و سامسونگ از محل فروش پرچم‌داران خود، اپراتورهای مخابراتی نیز از طریق همکاری با آنها به درآمد بیش‌تری دست پیدا می‌کنند. موسسه Counterpoint خاطرنشان می‌کند که وجود بازار ثانویه برای دستگاه‌های بازسازی شده به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا به برخی از محبوب‌ترین هندست‌ها با تخفیفات قیمتی حداکثر 60 درصدی دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH