پوکو F4 GT با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شد

برند پوکو از اسمارت‌فون پوکو F4 GT برای بازارهای جهانی به‌طور رسمی رونمایی کرد. این هندست جانشین پوکو F3 GT به‌شمار رفته و جدیدترین سخت‌افزار و االگوی طراحی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

طراحی و نمایشگر

در ابتدا بایستی خاطرنشان کرد که پوکو F4 GT نسخه ری‌برند شده گوشی گیمینگ ردمی K50 محسوب می‌شود؛ هندستی که اوایل امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ الگوی طراحی به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون برای کاربران چندان بیگانه نیست. پنل پشتی پوکو F4 GT از قالب طراحی با ظاهری مشابه حرف X برخوردار بوده و این سبک از طراحی در ماژول جزیره‌ای دوربین نیز به چشم می‌خورد. همچنین فلاش LED در کنار سنسورها تعبیه شده و از طراحی مشابه با نماد معمول فلاش در گوشی‌ها برخوردار است.

پنل تعبیه شده در قسمت جلویی این اسمارت‌فون مجهز به یک حفره کروی‌شکل همراه با حواشی باریک است. این نمایشگر از نوع آمولد بوده و با اندازه 6.67 اینچی، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی روانه بازار می‌شود. بعلاوه این نمایشگر دارای پوشش محافظ گوریلا گلس Victus بوده و با وجود بهره‌مندی از عمق رنگ 10 بیتی قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ است.

مشخصات فنی

توان پردازشی پوکو F4 GT از طریق تراشه 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام تامین می‌شود. این تراشه مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای بوده و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1235 و 3555 را کسب کرده است. هندست جدید پوکو با 8 یا 12 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 روانه بازار می‌شود.

انرژی مورد نیاز این مجموعه توسط یک باتری 2 سلولی با ظرفیت کلی 4700 میلی‌آمپرساعت (ظرفیت هر سلول برابر با 2350 میلی‌آمپرساعت) تامین می‌شود. این باتری از فناوری شارژ سریع 120 واتی HyperCharge پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که شارژ 0 تا 100 درصدی باتری گجت مذکور حدودا 17 دقیقه زمان خواهد برد.

شیائومی به منظور شارژ این اسمارت‌فون اقدام به عرضه کابل شارژ L شکل درون جعبه خرده فروشی آن نموده است. بنابراین کاربران هنگام شارژ باتری گوشی بدون کوچک‌ترین دردسر می‌توانند از بازی کردن لذت ببرند.

پوکو F4 GT با توجه به ماهیت گیمینگ‌محور خود مجهز به یک سامانه خنک‌کننده با فناوری LiquidCool technology 3.0 است. این سیستم شامل 2 محفظه بخار با مساحت کلی 4860 میلی‌متر مربع است. بعلاوه این اسمارت‌فون مجهز به محرک‌های پاپ‌آپ مغناطیسی برای گیمرها است. این محرک‌ها از قابلیت سفارشی‌سازی برخوردار هستند؛ بدان معنا که کاربران می‌توانند از آنها برای انجام اعمال متفاوتی نظیر راه‌اندازی دوربین‌ها استفاده کنند.

پوکو F4 GT دارای اتصال وای‌فای 6E (با فرکانس‌های 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز)، بلوتوث و قابلیت پشتیبانی از 2 سیم‌کارت با اتصال 5G است. این هندست با رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار می‌شود. بعلاوه گجت مذکور از اسپیکرهای چهارگانه متقارن و پیکره‌بندی میکروفون‌های سه‌گانه بهره می‌گیرد.

دوربین

پوکو F4 GT مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور IMX686 سونی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه‌ای و ماژول ماکرو 8 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با سنسور IMX596 ساخت شرکت سونی در قسمت جلویی دستگاه تعبیه شده است. این هندست با برخی امکانات کاربردی در زمینه دوربین شامل حالت شبانه، حالت پرتره و حسگر اختصاصی فلیکر روانه بازار می‌شود.

قیمت‌گذاری، رنگ‌آمیزی و زمان عرضه

مدل پایه پوکو F4 GT با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 599 یورو (تقریبا 639 دلار) قیمت‌گذاری شده است. همچنین مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز با برچسب قیمتی 699 یورویی (تقریبا 746 دلاری) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با این‌حال 2 پیکره‌بندی مورد اشاره برای مشتریان اولیه با قیمت‌گذاری 499 یورو (تقریبا 532 دلار) و 599 یورو (تقریبا 639 دلار) قابل دسترس خواهند بود.

پوکو F4 GT با رنگ‌آمیزی‌های مختلف

این هندست با مدل‌های رنگی مشکی (Stealth Black)، نقره‌ای (Knight Silver) و زرد (Cyber Yellow) به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH