مشخصات باتری سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 اعلام شد

سامسونگ در تدارک رونمایی از اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 است. غول کره‌ای یکی از معدود شرکت‌هایی است که هر ساله اقدام به عرضه بیش از یک گوشی تاشو با قالب‌های طراحی متفاوت می‌کند. سری گلکسی زد فولد شامل دستگاه‌هایی با قابلیت تغییر کاربری به تبلت است؛ در حالی‌که گلکسی زد فلیپ اساسا یک اسمارت‌فون تاشو مدرن با نمایشگر تاشو محسوب می‌شود.

سری گلکسی زد فولد به‌دلیل قالب طراحی بزرگ‌تر خود هنگام باز شدن به‌طور معمول از جذابیت بیش‌تری برای کاربران برخوردار است. با این‌حال طراحی سری گلکسی زد فلیپ با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه است و این موضوع از طراحی کوچک‌تر هندست و محدودیت‌ فضای داخلی آن ناشی می‌شود. این پدیده، دلیل ظرفیت کمتر باتری در سری گلکسی زد فلیپ نسبت به گلکسی زد فولد را به خوبی توضیح می‌دهد. سامسونگ برای بهبود وضعیت فعلی تلاش می‌کند؛ اما گلکسی زد فلیپ 4 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود صرفا شاهد پیشرفتی جزئی خواهد بود.

گزارشات منتشر شده در سال گذشته نشان دادند که باتری مورد استفاده در گلکسی زد فلیپ 4 از ظرفیتی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی زد فلیپ 3 برخوردار خواهد بود. اکنون گزارش جدیدا منتشر شده توسط نشریه آلمانی Galaxy Club ادعا می‌کند که سامسونگ موفق به استفاده از یک باتری با اندازه کمی بزرگ‌تر شده است. بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 مجهز به 2 باتری خواهد بود. این دستگاه با شماره مدل SM-F721 موفق به دریافت تائیدیه شده و احتمالا همزمان با گوشی گلکسی زد فولد 4 در جریان برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked طی ماه آگوست معرفی خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ 4 با باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی در راه است

این 2 باتری از شناسه‌های EB-B721ABY و EB-BF722ABY استفاده می‌کنند. منابع داخلی سامسونگ از باتری اول تحت عنوان یک باتری فرعی یاد می‌کنند؛ اما موضوع عجیب اینکه باتری مورد اشاره از اندازه بزرگ‌تری نسبت به دیگری برخوردار بوده و ظرفیت آن برابر با 2400 میلی‌آمپرساعت است. در عین‌حال باتری با شناسه EB-BF722ABY به‌‌عنوان باتری اصلی گوشی شناخته شده و ظرفیت کلی آن برابر با 903 میلی‌آمپرساعت است. بنابراین ظرفیت اسمی کلی باتری در گلکسی زد فلیپ 4 برابر با 3303 میلی‌آمپرساعت اعلام شده است. این رقم در مقایسه با ظرفیت کلی باتری گلکسی زد فلیپ 3 تقریبا 103 میلی‌آمپرساعت بیش‌تر است.

شایان به ذکر است که با وجود ظرفیت نرخی 3200 میلی‌آمپرساعتی باتری در گلکسی زد فلیپ 3، سامسونگ برای اهداف بازاریابی خود کماکان از ارقام معمولی استفاده می‌کند. بنابراین گلکسی زد فلیپ 3 به‌‌عنوان هندستی با باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی به فروش می‌رسد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فلیپ 4 نیز رویکرد مشابهی را دنبال خواهد کرد. بنابراین این اسمارت‌فون به‌همراه یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 3400 میلی‌آمپرساعت روانه بازار می‌شود.

پیش‌تر در سال‌های 2014 تا 2015، باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی یک گزینه غول‌پیکر به‌شمار می‌رفت. با این‌حال طی چند سال اخیر، ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند به میزان چشمگیری افزایش یافته است. امروزه دسترسی به گوشی‌هایی با باتری‌های 4500، 5000 یا حتی 6000 میلی‌آمپرساعتی پدیده‌ای کاملا رایج است؛ بنابراین یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی، کوچک به‌نظر می‌رسد. البته این باتری در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در آی‌فون 12 مینی اپل (با ظرفیت کمتر از 2000 میلی‌آمپرساعتی) به میزان قابل‌توجهی قدرتمندتر است. سامسونگ احتمالا موفق به کشف راهکاری برای بهینه‌سازی نرم‌افزار گوشی و ارائه شارژدهی مطلوب باتری توسط آن خواهد شد.

شایان به ذکر است که ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 4 نیز پیش‌تر اعلام شد. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که فروش هر 2 هندست جدید گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی آنها به‌مراتب بیش‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH