نخستین تریلر رسمی سونی اکسپریا 1 مارک 4 منتشر شد

حساب‌کاربری Sony Xperia در شبکه اجتماعی Weibo پیش‌تر اعلام کرد که کنفرانس مطبوعاتی مربوط به رونمایی از محصول جدید سونی در روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد. امروز یک تیزر رسمی تحت عنوان “نسل جدید دستگاه‌‌های اکسپریا برای تولیدکنندگان محتوا” منتشر شد و کارآیی بالا دستگاه در زمینه عکاسی را به معرض نمایش گذاشت.

بر اساس محتوای ویدیو این محصول جدید در زمینه عکاسی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد. سونی ادعا می‌کند که عملکرد این دستگاه با دوربین‌های حرفه‌ای قابل مقایسه خواهد بود. همچنین این اسمارت‌فون از لنزهای اپتیکی فوق‌العاده بهره برده و امکانات بیش‌تری را در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار خواهد داد. با توجه به گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده تا به این لحظه، هندست مذکور احتمالا همان اکسپریا 1 مارک 4 خواهد بود.

اکنون می‌دانیم که این اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه خواهد بود. سیستم دوربین از لنزهای سه‌گانه 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی و پیکسل‌های 1.22 میکرونی استفاده می‌کند. پیکره‌بندی دوربین شامل ماژول اصلی با قابلیت OIS، لنز فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو خواهد بود.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 علاوه بر قابلیت‌های عکاسی بهتر از پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. بعلاوه این هندست مجهز به یک نمایشگر 4K HDR با نسبت ابعاد 21:9 و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. این هندست تنها گوشی پرچم‌دار مجهز به نمایشگر 4K و تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌شمار می‌رود. حسگر اثرانگشت استاندارد در قسمت جانبی بدنه گوشی، دکمه‌های مستقل دوربین و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون سایر امکانات شاخص سونی اکسپریا 1 مارک 4 را تشکیل می‌دهند.

پرچم‌دار سونی اکسپریا 1 مارک 4 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

این اسمارت‌فون چند هفته قبل به‌طور رسمی در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. همچنین این هندست دارای شماره مدل XQ-CT54 و تراشه‌ای با اسم رمز taro است. این شناسه در واقع اسم رمز تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 محسوب می‌شود.

شایعات پیشین ادعا کردند که این اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود؛ اما اکنون فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که چنین سناریویی عملی نخواهد شد. هندست مذکور در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1204 و 3352 را کسب کرده است. این امتیازات در محدوده اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 جای می‌گیرند. همچنین اطلاعات فهرست نشان می‌دهند که حداقل یکی از مدل‌های اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به 12 گیگابایت رم بوده و با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار خواهد شد. بر اساس برخی گزارشات، پیشرفته‌ترین مدل این اسمارت‌فون مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

شناسه XQ-CT54 ظاهرا متعلق به مدل اروپایی اکسپریا 1 مارک 4 بوده و 2 ورژن دیگر با شماره مدل‌های XQ-CT72 و XQ-CQ72 طی ماه نوامبر سال گذشته در پایگاه داده کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) رویت شدند.

بر اساس گزارشات پیشین، سونی اکسپریا 1 مارک 4 پیشرفت‌های چشمگیری را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد؛ پدیده‌ای که احتمالا افزایش 6 الی 20 درصدی قیمت‌گذاری این هندست نسبت به مدل نسل قبلی آن‌را به‌دنبال خواهد داشت. در حال حاضر اکسپریا 1 مارک 3 با وجود برچسب قیمتی 1299.99 دلاری خود از قیمت‌گذاری گران‌تری در مقایسه با سایر اسمارت‌فون‌های برتر سال 2022 برخوردار است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم شایعه اخیر با دیده تردید نگاه کنید.

همچنین انتظار می‌رود که اکسپریا 1 مارک 4 از یک نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، اسکنر اثرانگشت (احتمالا از نوع فیزیکی) و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره‌برداری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH