سامسونگ از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی جدید سری Endurance خود رونمایی کرد

شرکت سامسونگ از سری جدید کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی خود که برای فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی و 4K بهینه‌سازی شده‌اند؛ رونمایی کرد. این کارت‌ها در سری Pro Endurance طبقه‌بندی شده و به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جدی دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های نصب شده روی داشبورد خودرو، زنگ درب منازل، دوربین‌های مخصوص تصویربرداری از بدن و سایر جنبه‌های کاربردی طراحی شده‌اند.

بر اساس بیانیه رسمی سامسونگ، این کارت‌ها قادر به ضبط بی‌وقفه محتوا برای مدت 16 سال خواهند بود؛ مشروط بر اینکه سرعت بارگذاری محتوا توسط دستگاه میزبان به اندازه کافی سریع باشد. کارت‌های حافظه Pro Endurance شرکت سامسونگ با حافظه فلش داخلی NAND تولید شده و دوام آنها در مقایسه با کارت‌های سرعت‌محور معمولی از سری Evo Plus تا 33 برابر بیش‌تر است. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن داده در این حافظه‌ها بسته به ظرفیت آنها به‌ترتیب برابر با 100 و 40 مگابایت برثانیه است.

کارت‌های حافظه جدید دارای رتبه‌بندی کلاس 10 با استاندارد U3 (UHS Speed Class 3) و V30 (Video Speed Class 3) هستند؛ اما مجددا بایستی خاطرنشان کرد که این ویژگی‌ها صرفا در برخی مدل‌های خاص قابل دسترس هستند. این کارت‌ها در 4 ظرفیت گوناگون 32, 64 (از نوع microSDHC)، 128 و 256 گیگابایتی (از نوع microSDHC) عرضه شده و هر کدام از مدت دوام متفاوتی برخوردار هستند. با این‌حال هر 4 مدل مورد اشاره معادل چندین هزار ساعت دوام خواهند داشت.

سامسونگ در کنار قابلیت‌های حفاظتی معمول نظیر مقاومت در برابر آب‌خوردگی، قرارگیری در معرض آهنربا و اشعه ایکس، تدابیر امنیتی بیش‌تری را برای کارت‌های حافظه سری Pro Endurance در نظر گرفته است. کمپانی کره‌ای از این قابلیت‌ها به‌عنوان امکانات حفاظتی شش‌گانه یاد می‌کند. همچنین سامسونگ اعلام کرده که این کارت‌ها در برابر فرسودگی و سقوط از ارتفاع حداکثر 5 متری مقاوم خواهند بود.

کارت‌های حافظه جدید سامسونگ هم‌اکنون در سراسر جهان قابل دسترس هستند. مدل پایه این کارت‌ها با ظرفیت 32 گیگابایتی 10.99 دلار قیمت‌گذاری شده و گران‌ترین مدل نیز با 256 گیگابایت حافظه و برچسب قیمتی 54.99 دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH