ایرپادز پرو 2 اپل با طراحی بدون ساقه در راه است

امروزه شرکت اپل محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیم در جهان را تولید می‌کند. ایرپادز جزو نخستین هدفون‌های بی‌سیم عرضه شده به بازار به‌شمار رفته و تاکنون 2 ورژن به‌روزرسانی شده از آن در دسترس مشتریان قرار گرفته است. پس از مدتی ایرپادز پرو به بازار عرضه شد و مدل جانشین این ایرفون‌‌ها هنوز معرفی نشده است. اما امسال اپل قصد دارد تا از ایرپادز پرو 2 رونمایی کند.

اطلاعات مربوط به این محصول توسط خبرگزاری بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است. بر این اساس ایرپادز پرو 2 در فصل پاییز و همزمان با گوشی‌های سری آی‌فون 14 معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این هدست‌ها از قالب طراحی جدید بهره گرفته و فاقد ساقه باشند. در نتیجه هدفون جدید به‌راحتی درون گوش جای گرفته و تقریبا به‌طور کامل در حفره گوش فرو می‌رود.

طبیعتا انتظار می‌رود که ایرپادز پرو 2 از قابلیت پخش صدا با کیفیت بالا برخوردار بوده و به لطف استفاده از برخی سنسورها امکان ردیابی وضعیت سلامت را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین برخی شایعات از احتمال به‌روزرسانی هدست ایرپادز مکس حکایت دارند. با این‌حال مدل جدید به لحاظ سخت‌افزاری ارتقاء نیافته و صرفا از مدل‌های رنگی جدید و متنوع بهره خواهد برد. همچنین بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، اپل به منظور افزایش فروش این هدفون احتمالا قیمت‌گذاری آن‌را کاهش خواهد داد. با این‌حال کاهش چشمگیر قیمت‌گذاری ایرپادز مکس امری بعید به‌نظر می‌رسد.

ایرپادز پرو 2 در سال جاری عرضه شده و با نسخه قبلی خود متفاوت خواهد بود

یک خبرچین با شناسه Shadow_Leak@ اخیرا در حساب‌کاربری توئیتری خود چکیده‌ای از کلیه مشخصات فنی مورد انتظار برای آی‌فون 14 پرو اپل را منتشر کرده است. غول کوپرتینویی طی ماه سپتامبر امسال از این هندست در کنار 3 مدل جدید دیگر با اسامی آی‌فون 14، آی‌فون 14 مکس و آی‌فون 14 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. اطلاعات پیش‌تر لو رفته تائید کردند که آی‌فون 14 پرو مجهز به تراشه A16 Bionic اپل خواهد بود. این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد.

استفاده اپل از یک تراشه جدید برای آی‌فون نسل بعدی چندان مایه تعجب نیست؛ چرا که کمپانی آمریکایی طی چند سال اخیر همواره چنین رویه‌ای را دنبال نموده است. با این‌حال اکنون می‌دانیم که آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس تنها مدل‌هایی هستند که با تراشه A16 Bionic روانه بازار می‌شوند. به عبارت دیگر، گوشی‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس کماکان به استفاده از تراشه A15 بسنده خواهند کرد.

به گفته Shadow_Leak@، آی‌فون 14 پرو مجهز به یک نمایشگر اولد 6.06 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 2532×1170 پیکسلی خواهد بود. با این‌حال راس یانگ در واکنش به این توئیت اعلام کرد که اطلاعات اعلام شده دقیق نبوده و آی‌فون 14 پرو از نمایشگری با اندازه کمی بزرگ‌تر و رزولوشن کمی بالاتر بهره خواهد برد. ادعای آقای یانگ با اطلاعات پیش‌تر لو رفته مبنی بر به‌کارگیری نمایشگر با اندازه کمی بزرگ‌تر هماهنگی دارند؛ چرا که ظاهرا اپل موفق به کاهش ضخامت حواشی اطراف نمایشگر شده است.

همچنین Shadow_Leak@ اعلام می‌کند که نسخه‌ای از آی‌فون 14 پرو با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی به بازار عرضه خواهد شد؛ سناریویی که پیش‌تر در رابطه با آی‌فون 13 پرو نیز مشاهده شد. از جنبه امکانات تصویربرداری نیز آی‌فون 14 پرو از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی جدید، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی بهره‌برداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH