روند افت قیمت سری گلکسی S22 سامسونگ نسبت به آی‌فون‌ 13 اپل 3 برابر سریع‌تر است!

اگرچه سری گلکسی S22 شرکت سامسونگ و آی‌فون 13 اپل جزو اسمارت‌فون‌های تراز اول بازار به‌شمار رفته و با قیمت‌گذاری پایه مشابهی روانه بازار می‌شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد که قیمت پیشنهادی هندست اپل در مقایسه با رقیب اندرویدی خود بسیار آهسته‌تر کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه SellCell، قیمت پرچم‌داران نسل فعلی سامسونگ در مقایسه با سری آی‌فون 13 اپل 3 برابر سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند. این گزارش تحقیقاتی به مقایسه آی‌فون 13 مینی با قیمت‌گذاری 699 دلاری، گلکسی S22 با برچسب قیمتی 799 دلاری و گوگل پیکسل 6 با قیمت‌گذاری 599 دلاری پرداخته است. در فاصله تنها 2 ماه پس از عرضه این هندست‌ها مشخص شد که آی‌فون 13 در صورت تصمیم کاربران برای فروش مجدد در بازار، بیش از 2 مدل دیگر ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

البته این موضوع چندان تعجب‌آور نیست؛ زیرا هندست‌های اپل از نظر حفظ ارزش معمولا همواره از همتایان اندرویدی خود عملکرد بهتری داشته‌اند. همچنین این گزارش می‌افزاید که گلکسی S22 بدترین نرخ حفظ ارزش را به خود اختصاص داده و در فاصله تنها 2 ماه از عرضه این هندست، قیمت‌گذاری آن برای فروش مجدد به 46.8 درصد ارزش اولیه محصول رسیده است.

از سوی دیگر طی همین دوره زمانی، سری پیکسل 6 تنها در حدود 41.5 درصد ارزش اولیه خود را از دست داد. نهایتا سری آی‌فون 13 نیز ظرف مدت 2 ماه از عرضه، افت ارزش نسبتا محدود 16.4 درصدی را تجربه کرد. موضوع جالب توجه اینکه اسمارت‌فون پیکسل 6 پس از گذشت نخستین ماه، بخشی از ارزش از دست رفته خود را جبران کرد؛ پدیده‌ای که به‌طور معمول صرفا برای آی‌فون‌های اپل مشاهده می‌شود.

با تجزیه و تحلیل آمار و ارقام مشخص می‌شود که اسمارت‌فون گلکسی S22 پلاس رکورد سریع‌ترین روند افت قیمت را به خود اختصاص داده است؛ در حالی‌که از میان هندست‌های گوگل، پیکسل 6 پرو بدترین عملکرد را داشت. از میان محصولات اپلی نیز آی‌فون 13 مینی بیش‌ترین میزان افت ارزش را به نام خود ثبت کرد؛ در حالی‌که میزان افت ارزش آی‌فون 13 پرو مکس در فاصله 2 ماه پس از عرضه آن به بازار تنها برابر با حدودا 3.8 درصد بود. بنابراین بدیهی است که به‌طور کلی خریداری آی‌فون یک سرمایه‌گذاری بسیار بهتر نسبت به تولیدات اندرویدی به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH