سونی اکسپریا 10 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 695 رسما معرفی شد

امروز شرکت سونی در کنار معرفی اسمارت‌فون پرچم‌دار اکسپریا 1 مارک 4 از چهارمین نسل مدل میان‌رده خود با نام اکسپریا 10 مارک 4 نیز رونمایی کرد. اگرچه طراحی ظاهری اکسپریا 10 مارک 4 مشابه با مدل نسل قبلی خود است؛ اما این هندست به لحاظ مشخصات داخلی ارتقاء یافته است.

اکسپریا 10 مارک 4 لقب سبک‌ترین گوشی هوشمند 5G جهان را یدک می‌کشد. فروش این هندست 499 یورویی با 4 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، سفید، سبز و بنفش از ماه آینده آغاز خواهد شد. این هندست مجهز به یک نمایشگر 6 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 21:9 است. این نمایشگر از یک پنل Triluminous با روشنایی بالاتر بهره گرفته و بر اساس اعلام سونی، میزان روشنایی آن در مقایسه با هندست نسل قبلی 50 درصد افزایش یافته است. بعلاوه به منظور حفاظت از نمایشگر گوشی از پوشش گوریلا گلس Victus استفاده شده است.

توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 695 با قابلیت اتصال 5G تامین می‌شود. این تراشه نسبت به مدل اسنپ‌دراگون 690 موجود در گجت نسل قبلی ارتقاء یافته است. تراشه اسنپ‌دراگون 695 با استفاده از فرآیند 6 نانومتری تولید شده و در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز این اسمارت‌فون مجهز به سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری است. این هندست با قابلیت‌هایی نظیر حالت Superior Auto بهبودیافته، Auto HDR و حالت شبانه اختصاصی روانه بازار می‌شود. از سوی دیگر دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده روی پنل جلویی دستگاه برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از فناوری صوتی LDAC، صدای 360 درجه، تکنولوژی 360Reality Audio Upmix جهت تبدیل صدای استریو به ساراند و گواهی حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار سایر ویژگی‌های شاخص این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

اکسپریا 10 مارک 4 با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری سفارشی و اختصاصی سونی روانه بازار خواهد شد. بعلاوه انرژی مورد نیاز این هندست از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی تامین می‌شود. این گجت همانند چندین دستگاه اخیرا عرضه شده توسط سونی فاقد آداپتور شارژر درون جعبه خود خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH