عیسی زارع‌پور: سرعت اینترنت در چند ماه اخیر رشد داشته است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در گفتگویی، در خصوص افزایش سرعت اینترنت در هشت ماه اخیر صحبت کرده است. زارع‌پور با اتکا به سایت Speed Test بیان کرد که سرعت اینترنت از زمان آغاز دوره جدید وزارت ارتباطات افزایش داشته و پس‌رفتی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر ارتباطات در همین زمینه گفت: “زمانی که ما وزارتخانه را تحویل گرفتیم، بر اساس شاخص‌ها، سرعت تلفن همراه 21.8 مگابیت بر ثانیه بود ولی در حال حاضر با رشد 15 درصدی به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده است. همچنین سرعت نت خانگی نیز حدود 9 مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

عیسی زارع‌پور با تاکید بر معیارهای جهانی قابل استناد در جهت بررسی سرعت اینترنت، ادامه داد: مراجع جهانی و سایت‌های معتبری در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت قابل رجوع و استناد هستند که ما نیز آن‌ها را می‌پذیریم.

این مقام مسئول با تاکید بر افزایش سرعت اینترنت در کشور بیان کرد: این مراجع، براساس ارزیابی‌های سایت  “Speed Test”به صورت ماهیانه وضعیت کشورها را در زمینه سرعت اینترنت ثابت و سیار، اندازه‌گیری می‌کنند. در مدت زمانی که وزارتخانه را به دست گرفتیم، سرعت اینترنت همراه از 21.8 به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده و اینترنت خانگی نیز از 9 مگابیت بر ثانیه به 10 رسیده است.

عیسی زارع‌پور ضمن اشاره به عدم رضایت از شاخص اینترنت فعلی اینترنت در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، گفت: البته این ارقام رضایت بخش نیستند، ما در بخش ارتباطات ثابت در رتبه 145 دنیا قرار داریم، البته در شبکه سیار به میانگین جهانی نزدیک‌تر هستیم ولی این سرعت شایسته مردم ما نیست. این وضعیت با توجه به عقب ماندگی تاریخی ایجاد شده و حتما باید به هرچه سریع‌تر هم سرعت و هم کیفیت شبکه را افزایش دهیم، یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پرسرعت و باکیفیت است که در سراسر کشور است، البته که پس‌رفتی‌هم در این حوزه نداشتیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH