افزایش پهنای باند داخلی برای جلوگیری از ترافیک سنگین سایت طرح یارانه‌‌ها

طبق اعلام سخنگوی وزارت ارتباطات، این وزارتخانه کارگروهی ویژه برای پشتیبانی و عملیات طرح اصلاح یارانه‌ها و همچنین افزایش پهنای باند برای سازمان‌های متولی را در نظر گرفته است.

مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در خصوص ظرفیت‌های همکاری وزارت ارتباطات در طرح “باز توزیع عادلانه و مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها” از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای کمک‌رسانی فنی به دستگاه‌‌های مجری این طرح خبر داد.

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی برای IPهای مد نظر سازمان‌های مجری طرح اصلاح نظام رایانه‌ها تا دو برابر افزایش داشته است. وزارت ارتباطات آماده همکاری با وزارتخانه‌های رفاه، کشاورزی و اقتصاد برای تامین فنی زیرساخت‌های لازم است.

مهدی سالم تاکید کرد وزارت ارتباطات کارگروه ویژه‌ای برای اقدامات تبیینی و نیز اقدامات حوزه‌های پشتیبانی و عملیاتی مرتبط با طرح اصلاح یارانه‌ها را تشکیل داده است. وی در همین زمینه گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران در همین راستا به دنبال تقویت مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) است، همچنین در زمینه ارسال پیامک‌های ستاد هدفمندی برای خانوارها نیز تیم وزارت ارتباطات مطابق با وظایف محوله، در حال خدمت است.

سخنگوی وزارت ارتباطات توضیح داد: سازمان فناوری اطلاعات ایران به طور کامل آماده سرویس دهی به مجموعه‌های ذیربط است و هر کدام از سازمان‌های متولی می‌توانند درخواست خود را در این زمینه را به وزارت ارتباطات اعلام کنند.

وی همچنین در توضیح اختلال در سایت‌های مربوط به طرح اصلاح یارانه‌ها در چند روز اخیر گفت: این اتفاق ارتباطی با دیتاسنتر وزارت ارتباطات نداشته و دلیل آن حجم انبوه ترافیک سایت‌ها به واسطه تقاضای مردم در یک مقطع زمانی بود، این اتفاق موجب شد تا این سایت‌ها با مشکلات فنی مواجه شوند. اما به طور کل پیگیری این موضوع مربوط به حیطه وظایف وزارت ارتباطات نمی‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH