سامسونگ گلکسی M13 5G با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در راه است

آخرین برخی منابع خبری به اطلاعات جدیدی پیرامون اسمارت‌فون آینده سری M سامسونگ دست یافته‌اند؛ گجتی که احتمالا تحت عنوان گلکسی M13 5G روانه بازار خواهد شد. بر اساس گزارشات، گلکسی M13 5G مجهز به یک نمایشگر IPS با طول قطر 6.5 اینچ خواهد بود. همچنین پنل پشتی این هندست از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد.

انرژی مورد نیاز گلکسی M13 5G از طریق یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 یا 6000 میلی‌آمپرساعت تامین خواهد شد. بعلاوه شنیده‌ها به پشتیبانی این اسمارت‌فون از اتصال بلوتوث 5.0 اشاره دارند. دوربین جلویی دستگاه از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این دوربین درون یک حفره کروی‌شکل کوچک در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر مستقر خواهد شد.

توان پردازشی گلکسی M13 5G از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 480 پلاس کوالکام تامین خواهد شد. این تراشه مجهز به 8 هسته پردازشی از نوع کریو 460 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، شتاب‌دهنده گرافیکی آدرنو 619 و مودم اسنپ‌دراگون X51 5G است.

گلکسی M13 5G به‌زودی معرفی خواهد شد

حداکثر ظرفیت حافظه رم در گلکسی M13 5G برابر با 6 گیگابایت است. بعلاوه این هندست مجهز به حافظه داخلی فلش با ظرفیت 128 گیگابایت خواهد بود. رویداد معرفی رسمی این گجت نیز احتمالا در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر سامسونگ قصد دارد تا هزینه خدمات تولید تراشه خود را افزایش دهد. بدین‌ترتیب هزینه ارائه خدمات مذکور در 6 ماهه دوم سال 2022 بین 15 الی 20 درصد افزایش خواهد یافت. در عین‌حال تولید محصول بر پایه فرآیندهای فنی تکامل‌یافته برای سامسونگ نیز گران‌تر تمام خواهد شد. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه در صنعت اعلام کرده که سامسونگ پیش‌تر با تعدادی از مشتریان خود به توافق رسیده و مذاکرات با سایرین نیز کماکان ادامه دارد. با این‌حال سامسونگ شخصا از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری نموده است.

در سال گذشته، غول فناوری کره‌ای دوران نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت. علیرغم اینکه کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها موجب افزایش قیمت تولید از سوی برخی رقبا شد؛ اما سامسونگ قیمت‌های پیش‌تر اعلام شده توسط خود را تغییر نداد. با این‌حال برند کره‌ای با توجه به واقعیت‌های کنونی تصمیم گرفته تا در برابر مخاطرات تشدید شده از خود محافظت نماید. وضعیت ژئوپولتیکی ناپایدار، اجرای قوانین جدید قرنطینه در چین و همچنین افزایش تورم در بازارهای بین‌المللی از جمله موانع تحقق یک کسب‌وکار موفق به‌شمار می‌روند.

بعلاوه بازار شاهد افزایش قیمت مواد اولیه است. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، قیمت مواد شیمیایی، گاز، ویفرهای سیلیکونی و تجهیزات تولید ریزمدارها بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته است. افزایش هزینه تولید قطعات نیمه‌هادی توسط کارخانجات سامسونگ بر فعالیت کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون، صنعت خودرو و سازندگان کنسول‌های بازی تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت مصرف‌کنندگان نیز بایستی هزینه‌ بیش‌تری را پرداخت کنند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ و کمپانی تایوانی تولیدکننده نیمه‌هادی موسوم به TSMC مجموعا دو سوم کل تراشه‌های مصرفی جهان را تولید می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH