وان‌پلاس نورد 2T نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه Dimensity 1300 خواهد بود

علیرغم افشای اطلاعات متعدد پیرامون وان‌پلاس نورد 2T این اسمارت‌فون هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است. با این‌حال در روز پنج‌شنبه پیش رو (29 اردیبهشت ماه) شرایط دستخوش تغییر خواهد شد. در آستانه برگزاری رویداد آینده وان‌پلاس، کمپانی چینی هر روزه در حال تائید جزئیات جدیدی پیرامون این هندست است.

روز گذشته خبر پشتیبانی وان‌پلاس نورد 2T از فناوری شارژ 80 واتی SuperVOOC مورد تائید قرار گرفت. بدین‌ترتیب با اتصال 15 دقیقه‌ای گوشی به شارژر، انرژی مورد نیاز آن برای یک روز کاری تامین خواهد شد. در این میان به ظرفیت باتری دستگاه اشاره نشده است؛ اما اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی حکایت دارند.

به هرحال اطلاعیه امروز کمپانی، وجود تراشه Dimensity 1300 ساخت شرکت مدیاتک را تائید می‌کند. با توجه به اینکه تراشه مذکور حدودا یک ماه قبل معرفی شده و هنوز هیچ شرکتی خبر استفاده از آن‌را رسانه‌ای نکرده است؛ لذا وان‌پلاس نورد 2T لقب نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه Dimensity 1300 را به خود اختصاص خواهد داد.

تراشه Dimensity 1300 مدل به‌روزرسانی شده Dimensity 1200 محسوب می‌شود. این چیپست کماکان با استفاده از فرآیند 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و مجهز به 4 هسته کورتکس A78 (یکی با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و 3 هسته دیگر با فرکانس 2.6 گیگاهرتز) و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Mali-G77 MC9 خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته، این هندست از سیستم دوربین همتراز با دستگاه‌های پرچم‌دار بهره خواهد برد. بر اساس شایعات، پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه این اسمارت‌فون از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 ساخت سونی و قابلیت OIS، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک ماژول 2 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. دوربین جلویی نیز از سنسور IMX615 با رزولوشن 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

تنها ابهام باقیمانده پیرامون مشخصات هندست پیش از معرفی آن در روز 29 اردیبهشت ماه به بخش نمایشگر مربوط می‌شود. بر اساس شایعات وان‌پلاس نورد 2T از یک نمایشگر 6.43 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده خواهد کرد.

در جریان رویداد آینده وان‌پلاس، اسمارت‌فون نورد CE 2 لایت 5G و ایرفون نورد بادز نیز برای بازارهای جهانی (شامل اروپا، ایالات‌متحده و سایر مناطق) عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH