دلیل اصلی تردید افراد برای ورود به بازار کریپتو چیست؟!

پلتفرم آنلاین CouponFollow اخیراً برای افرادی که وارد بازار ارز دیجیتال نشده‌اند، یک نظرسنجی انجام داده است تا مشخص شود چرا وارد نشده‌اند. 42 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی انجام شده، گفته‌اند که چون ارزش دارایی‌های موجود را نمی‌شناسند، وارد بازار نمی‌شوند. 35 درصد افراد هم، تمام بازار را کلاهبرداری می‌بینند!

تمام دلایل وارد نشدن شرکت‌ کنندگان

بازار ارز دیجیتال در چند سال گذشته گسترش بسیار زیادی داشته است. حتی دو کشور السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی بیت‌کوین را در کشور خود قانونی اعلام کردند. این فناوری جدید، مزایایی را با خود به همراه داشت که باعث شد توجه متخصصین به آن جلب شود. مزایایی مثل غیرمتمرکز بودن، شفافیت و در دسترس بودن.

اما با این حال هنوز افرادی هستند که نسبت به این نوع دارایی دیجیتال مطمئن نیستند. طبق نظرسنجی انجام شده، زمانی که بیت‌کوین و بسیاری از آلت‌کوین‌ها شروع به رشد و افزایش قیمت کردند و سقف‌های تاریخی زدند، بیشتر افراد به این دارایی‌ها علاقه‌مند شدند. اما زمانی که قیمت‌ها شروع به ریزش کردند، علاقه خود را از دست دادند.

در این نظرسنجی که روی افرادی که در این بازار سرمایه‌گذاری نکردند، انجام شد؛ مشخص شد که 42 درصد آن‌ها ارزش واقعی این دارایی‌های دیجیتال را نمی‌دانند. در حالی که 39 درصد آن‌ها نگران نوسانات شدید در آن هستند.

منتقدان بازار ارز دیجیتال معمولاً تمام این بازار را یک کلاهبرداری می‌دانند. این افراد 35 درصد نظرسنجی را تشکیل دادند. 31 درصد هم نگران امنیت دارایی دیجیتال هستند.

جالب است که از هر 5 نفر، یک نفر برنامه صرافی ارز دیجیتال را در گوشی خود نصب کرده‌، اما هرگز ارزی خریداری نکرده‌ است. 3 دلیل اول آن‌ها آشنا نبودن با نحوه خرید، نگرانی از نوسان شدید بازار و نگرانی از امنیت آن‌ها است.

نظرسنجی‌های دیگر چه می‌گویند؟

جدا از شکاکان بازار که بنا به دلایلی که گفتیم قصد سرمایه‌گذاری ندارند، بازار ارز دیجیتال برای بسیاری از افراد همچنان بازار جذابی است. مخصوصاً در نسل جدید، افراد مشتاق زیادی پیدا می‌شود.

مطالعه اخیر CNBC تخمین زده است که 83 درصد نسل جدید در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و 48 درصد آن‌ها قصد افزایش سرمایه‌گذاری خود در سال 2022 را دارند. نیمی از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که بیشتر از 50 درصد سرمایه خود را وارد بازار ارز دیجیتال کرده‌اند.

نظرسنجی‌های دیگری انجام شده که نشان داده جمعیت سرمایه‌گذاری روی بازار ارز دیجیتال در سال 2021، نزدیک به 70 درصد افزایش پیدا کرده است. در همین سال 2021، بیشتر ارزها سقف‌های تاریخی زدند. به همین دلیل در فضای مجازی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. در این بین، تنها 9 درصد افراد از 4 سال پیش وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند.

در نظرسنجی دیگری مشخص شد که 53 درصد آمریکایی‌ها، ارز دیجیتال را آینده سیستم مالی می‌دانند. بیشتر این افراد را جوانان تشکیل دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH