احتمالا بیت‌کوین، به عنوان روشی برای پرداخت شکست خواهد خورد!

طبق گزارش منتشر شده توسط سایت u.today، اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس بانک انگلستان عضو تیم منتقدان بیت‌کوین شده است.

اخیراً این شخص پیش‌بینی کرده که از آن‌جایی که بیت‌کوین کاربردی نیست، از آن به عنوان روشی برای پرداخت استفاده نخواهد شد. او مرتباً تکرار کرد که بیت‌کوین ارزش ذاتی ندارد و فقط به این دلیل ارزش دارد که مردم دوست دارند مالک مقداری بیت‌کوین باشند. او گفت: “مردم ممکن است هر چیزی داشته باشند.”

همچنین در هفته گذشته که بیت‌کوین و بقیه آلت‌کوین‌ها، ریزش‌های شدیدی را تجربه کردند، مقامات بانک مرکزی نظراتی درمورد بیت‌کوین دادند که خوشایند نبودند. رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که بیت‌کوین هیچ ارزشی ندارد. او از سفته بازی‌های بیش از حد با استفاده از ارز دیجیتال ناراحت بود.

اخیراً همچنین شاکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند هم گفت که بیت‌کوین ارزش ذاتی ندارد.

در همین حال، بانک مرکزی سوئیس (The Riksbank)، یک توئیت طولانی منتشر کرد و در آن توضیح داده که چرا بیت‌کوین و بقیه ارزهای دیجیتال نمی‌توانند به عنوان یک نوع پول شناخته و استفاده شوند.

در حالی که بانک‌های مرکزی در چند سال گذشته نظرات تحقیرآمیزی نسبت به ارز ‌دیجیتال داده‌اند، حتی افراد پرنفوذ و تاثیرگذار در میان مردم هم سوالاتی را در مورد توانایی بیت‌کوین برای تبدیل شدن به عنوان روشی برای پرداخت و موفقیت آن مطرح کردند.

سم بنکمن-فرید، مدیرعامل صرافی FTX
سم بنکمن-فرید، مدیرعامل صرافی FTX

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل صرافی بزرگ FTX، که دومین شخص ثروتمند در حوزه ارز دیجیتال است، اخیراً نظراتی را در مورد بیت‌کوین بیان کرد. او گفت: “به دلیل مشکل مقیاس‌پذیری بیت‌کوین که در دهه گذشته برطرف نشده است، بیت‌کوین در بخش پرداخت با استفاده از آن، آینده‌ای ندارد.”

اخیراً یک نظرسنجی انجام شد که نشان داد بزرگترین دلیل اینکه افراد وارد بازار ارز دیجیتال نمی‌شوند، این است که ارزش واقعی آن را نمی‌دانند. برای آشنایی با بقیه دلایل، می‌توانید به مقاله دلیل تردید افراد برای ورود به بازار کریپتو چیست؟! مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH