شیائومی 12T پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

کمپانی کوالکام اخیرا از 2 تراشه موبایلی جدید خود با اسامی اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 رسما رونمایی کرد. مدت کوتاهی پس از این رویداد، تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون، برنامه‌های خود برای عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 را اعلام کردند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که تراشه پرچم‌دار تولید شده توسط کمپانی تایوانی TSMC به شکلی بسیار گسترده‌تر از مدل‌های پلاس پیشین مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این در حالیست که تعداد اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس طی سال گذشته به سختی از مرز 10 مدل فراتر می‌رفت. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که تنوع مدل‌های پرچم‌دار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 به آسانی از این رقم فراتر خواهد رفت.

پس از اعلام برندهای ایسوس و ریلمی مبنی بر عرضه هندست‌هایی با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام، اکنون مشخص شده که اسمارت‌فون شیائومی ردمی K50S پرو نیز از پلتفرم اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده خواهد کرد. شیائومی پیش‌تر تائید کرد که پرچم‌دار جدید این شرکت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد بود. اکنون در تبلیغات پخش شده برای این تراشه به نام چندین اسمارت‌فون مختلف اشاره شده است. با این‌حال اطلاعات جدیدی که توسط یک خبرچین با شناسه xiaomiui@ منتشر شده است؛ نشان می‌دهند که اسمارت‌فون ردمی K50S پرو از این نیمه‌هادی بهره‌برداری خواهد کرد.

ظاهرا این نام متعلق به ورژن چینی هندست بوده و نسخه جهانی آن با نام شیائومی 12T پرو در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. بعلاوه دستگاه‌هایی نظیر شیائومی 12 اولترا، شیائومی 12S پرو، شیائومی 12S و شیائومی می میکس فولد 2 نیز با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 روانه بازار خواهند شد. با این‌حال نکته اصلی این است که از میان تمامی دستگاه‌های فوق تنها ردمی K50S پرو در خارج از مرزهای چین قابل دسترس خواهد بود.

ردمی K50S پرو (یا همان شیائومی 12T پرو) تنها اسمارت‌فون شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 برای بازارهای جهانی به‌شمار خواهد رفت

کوالکام به تازگی اعلام کرده که نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 در 3 ماهه دوم سال 2022 وارد بازار خواهند شد. سری اوپو رنو 8 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 اخیرا معرفی شد. از سوی دیگر نخستین هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 نیز احتمالا طی ماه آینده معرفی خواهند شد. بنابراین کاربران برای مشاهده ردمی K50S پرو احتمالا لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند.

شیائومی به‌طور مستقل اعلام کرده که تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 یک مدل میان‌نسلی با پیشرفت‌های ساده به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه تجربه‌ای واقعی از نوآوری را برای کاربران رقم خواهد زد. این تراشه توسط یک کمپانی جدید تولید شده و با وجود افزایش اندک سرعت فرکانس از 10 درصد عملکرد بهتر نسبت به مدل استاندارد برخوردار است. با این‌حال بزرگ‌ترین پیشرفت تراشه جدید به افزایش 30 درصدی میزان بهره‌وری انرژی در آن مربوط می‌شود. بر اساس گزارشات، مشکلات حرارتی تاثیرگذار بر عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با تجدیدنظر تا حد زیادی برطرف شده است. بنابراین عملکرد دستگاه‌های پرچم‌دار جدید نیز احتمالا به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

در حال حاضر پیرامون اسمارت‌فون ردمی K50S پرو جزئیات چندانی منتشر نشده است. با این‌حال دستگاه جدید به لحاظ عملکرد احتمالا سرآمد سری ردمی K50 به‌شمار خواهد رفت. بنابراین این هندست در کنار گوشی گیمینگ ردمی K50 جزو معدود مدل‌های خانواده پرچم‌داران سال 2022 ردمی با چیپست‌های کوالکام قلمداد می‌شوند. ردمی K50S پرو احتمالا طی چند ماه آینده به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH