سامسونگ احتمالا به‌دنبال خریداری بخشی از سهام کمپانی ARM است

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده، شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اینتل احتمالا برای خریداری کمپانی ARM به‌صورت مشترک تلاش خواهند کرد. لی جائه یونگ؛ معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس و پت گلسینگر؛ مدیرعامل اینتل در روز 30 مه امسال (9 خرداد ماه) جلسه‌ای را برگزار نموده و بر اساس پیش‌بینی‌ها طی این ملاقات پیرامون سرمایه‌گذاری مشترک در ARM با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس گزارشات، تعاملات و همکاری‌های مشترک در زمینه خریداری کمپانی ARM دارای قدمتی چندین ساله است. شرکت انویدیا در سپتامبر سال 2020 از تصمیم خود برای خریداری کمپانی بریتانیایی خبر داد. با این‌حال این تصمیم به‌دنبال اجرای تحقیقات ضد انحصاری در چندین کشور نهایتا با شکست مواجه شد. متعاقبا شرکت‌های اینتل، SK Hynix و کوالکام نیز تمایل خود برای خریداری ARM را ابراز نمودند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ الکترونیکس نیز به این مجموعه ملحق شده و در صدد استفاده از فناوری ARM در پردازنده‌های اگزینوس خود است. سامسونگ الکترونیکس به‌دنبال تبدیل شدن به تولیدکننده برتر تراشه‌های غیر حافظه‌ای در جهان تا سال 2030 است. در این راستا خریداری ARM احتمالا راهکاری موثر محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب بر اساس اعلام منابع دست‌اندرکار، سامسونگ الکترونیکس بایستی با شرکت‌های SK Hynix، اینتل و کوالکام رقابت نماید.

با این‌حال در این میان احتمالات دیگری نیز مطرح است. به‌عنوان مثال 2 یا چند شرکت از این مجموعه با همکاری یکدیگر کنسرسیومی را تشکیل داده و از این طریق اقدام به خریداری ARM نمایند. این اقدام موجب می‌شود تا فرآیند خرید مشمول نقض مقررات ضد انحصاری نشود.

سامسونگ در صدد تعطیلی کسب‌وکار تولید پنل‌های LCD خود است

بر اساس گزارشات رسانه‌ای، سامسونگ دیسپلی که پنل‌های اولد مورد نیاز شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون از جمله اپل را تامین می‌کند؛ تصمیم گرفته تا کسب‌وکار تولید پنل‌های LCD خود را تعطیل نموده و در عوض بر تولید پنل‌های اولد و کوانتوم دات تمرکز کند. در همین راستا غول کره‌ای تائید کرده که تولید نمایشگرهای LCD را در ماه ژوئن متوقف خواهد کرد.

تعطیلی کسب‌وکار تولید پنل‌های LCD توسط سامسونگ دیسپلی بدان معناست که کارمندان شاغل در این واحد بایستی تعدیل شده و یا در موقعیت‌های شغلی دیگری به‌کار گرفته شوند. بر اساس گزارشات، سامسونگ صدها کارمند خود را از واحد تولید پنل‌های نمایشگر به واحد تجاری بسته‌بندی تراشه منتقل خواهد کرد.

اکنون کمپانی کره‌ای پذیرای درخواست‌های تعدیل ارائه شده از جانب کارمندان خود است. بدین‌ترتیب کارمندانی با سن 37 سال یا کمتر می‌توانند درخواست خود مبنی بر انتقال از کسب‌وکار تولید نمایشگر به واحد بسته‌بندی تراشه را ثبت نمایند. هدف سامسونگ انتقال 300 کارمند از واحد کسب‌وکار نمایشگر است. این شرکت واحد تجاری بسته‌بندی تراشه را در 6 ماهه دوم سال تکمیل خواهد کرد. بنابراین فرآیند جابه‌جایی کارمندان تا پیش از این تاریخ به اتمام خواهد رسید.

سامسونگ دیسپلی و کسب‌وکار تولید تراشه بخشی از دپارتمان ایده‌های دستگاه در سامسونگ الکترونیکس به‌شمار می‌روند. بنابراین در صورت نیاز به تعدیل و جابه‌جایی پرسنل، این امر در واحد ایده‌های دستگاه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. سامسونگ الکترونیکس در پایان سال گذشته میلادی، واحدهای تجاری سطح بالا و کلیدی خود را سازماندهی کرد.

این شرکت ناچارا کسب‌وکار موبایل و واحد تولید تجهیزات الکترونیکی مصرفی خود را در یکدیگر ادغام کرد. هان زونگژی؛ معاون ارشد و مدیرعامل این واحد موسوم به Experience Department محسوب می‌شود. با این‌حال واحد ایده‌های دستگاه توسط رئیس و مدیرعامل مشترک با نام چینگ گویکسیان رهبری می‌شود.

سامسونگ الکترونیکس کارمندان واحد سامسونگ دیسپلی را به‌صورت مکرر سازماندهی و تعدیل می‌کند

اکنون نخستین بار نیست که سامسونگ پرسنل خود را میان 2 واحد تجاری جابه‌جا می‌کند. سامسونگ الکترونیکس بارها کارمندان خود را میان سامسونگ دیسپلی و واحد تولید تراشه جابه‌جا می‌کند. این پدیده عمدتا از تعطیلی کسب‌وکار تولید پنل‌های LCD سامسونگ ناشی می‌شود. غول کره‌ای ابتدا قصد داشت تا کسب‌وکار تولید پنل‌های LCD خود را در پایان سال 2020 متوقف نماید؛ اما وجود تقاضا از جانب واحد تجاری تلویزیون‌های سامسونگ الکترونیکس موجب شد این فرآیند تا حدی به تعویق بیفتد. به همین دلیل کمپانی ناچارا خروج خود از بازار تولید پنل‌های LCD را به تعویق انداخت.

سامسونگ الکترونیکس با جابه‌جایی برخی کارمندان خود میان واحد‌های تولید نمایشگر و تراشه امیدوار است تا از کارمندان داخلی عالی‌رتبه خود برای ارتقاء روند توسعه واحد تولید تراشه به بهترین شکل استفاده کند. در عین‌حال واحد کسب‌وکار تراشه سامسونگ با چالش‌های استعدادیابی مواجه بوده و نیازمند تعداد بیش‌تری از کارمندان است.

Samsung Group طی هفته گذشته اعلام کرد که به‌دنبال سرمایه‌گذاری 450 تریلیون وونی (356 میلیارد دلاری) در حوزه‌های کلیدی شامل تولید نیمه‌هادی، بیو داروها و سایر فناوری‌های نسل آینده تا سال 2026 است. این سرمایه‌گذاری با هدف هدایت فرآیند توسعه حوزه‌های تجاری کلیدی انجام می‌شود. بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری 450 تریلیون وونی در کسب‌وکار تولید تراشه شامل تراشه‌های حافظه، تراشه‌های منطقی و کسب‌وکار صنایع  ریخته‌گری هزینه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH