ایلان ماسک، توئیتر را به پنهان‌کاری عامدانه اطلاعات متهم کرد

فرآیند خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک آن‌طور که باید و شاید سریع جلو نمی‌رود. اکنون این معامله در حالت تعلیق قرار گرفته و در حالی‌که ایلان ماسک و تیم وی در تلاش برای تخمین تعداد حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها هستند؛ اما انجام این‌کار مستلزم دسترسی آنها به داده‌های اضافی قابل ارائه توسط شرکت است؛ داده‌هایی که توئیتر ظاهرا از ارائه آنها خودداری نموده است.

اکنون ایلان ماسک تهدید کرده که در صورت تداوم این وضعیت از معامله مذکور کناره‌گیری خواهد کرد. مایک رینگلر؛ وکیل آقای ماسک با ارسال نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: “این اقدام مصداق نقض آشکار تعهدات توئیتر ذیل توافقنامه ادغام بوده و آقای ماسک تمامی حقوق ناشی از این اقدام از جمله حق فسخ معامله را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.”

موضوع مورد مناقشه این است که بر اساس ادعای اسناد رسمی توئیتر کمتر از 5 درصد حساب‌های کاربری دارای ماهیت جعلی هستند. اما آقای ماسک با صراحت اعلام کرده که روش‌های تست و اعتبارسنجی این شرکت بیش از اندازه پیش پا افتاده بوده و به عقیده وی استفاده از آنها به تنهایی کفایت نخواهد کرد. بنابراین نامبرده شخصا بایستی تحلیل‌های مورد نظر خود را انجام دهد. به منظور انجام این‌کار، داده‌های مورد نیاز ایلان ماسک بایستی در اختیار وی قرار داده شوند.

بر اساس اعلام وکیل ایلان ماسک، این سرمایه‌گذار آمریکایی معتقد است که توئیتر صریحا از اجرای تعهدات خود ذیل توافقنامه خرید سر باز می‌زند. متدولوژی و نتایج تست‌های توئیتر بر داده‌های داخلی تکیه دارند و دسترسی به آنها صرفا برای خود توئیتر مقدور خواهد بود. در واقع بدون وجود این داده‌ها، تخمین درصد دقیق حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها امری غیرممکن است.

1 در مورد “ایلان ماسک، توئیتر را به پنهان‌کاری عامدانه اطلاعات متهم کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH