بررسی تخصصی هواوی Honor 3c: غول خوش قیمت!

honor-3c

اگر به‌تازگی قصد خرید یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب را دارید، احتمالا در بازار به گوشی honor3c برخورده‌اید! مدلی که با یک کانفیگ قوی و مشخصاتی چشمگیر شما را در دو راهی بین خرید و نخریدن آن رها می‌کند. حال اگر بدانیم این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را نیز داراست، دیگر نور علی نور است!

هواوی امروز در بازار توانسته است تا خود را به‌عنوان یک رقیب قدرتمند برای برندهای معروف به خریداران نشان دهد. تولید تلفن‌های همراه ارزان‌قیمت همراه با مشخصاتی خوب، از مهم‌ترین ویژگی این برند صاحب‌نام چینی است.

هوآوی پس از فروش خوب سری G به سراغ ماجراجویی جدیدی بانام honor رفته است. داستان امروز ما درباره honor 3c است. خب ما هم به سراغ بررسی این گوشی آمدیم تا هم به سوالات شما پاسخ دهیم و هم به بررسی تخصصی این غول کوچک هوآوی بپردازیم، پس با ما باشید.

ظاهر و طراحی

اصولا هوآوی در طراحی گوشی‌های خود کم نگذاشته و سعی می‌کند تا طرفدارانش را راضی نماید. این گوشی در نگاه اول ظاهر مناسبی داشته و نظر شما را جلب خواهد کرد. قسمت جلویی گوشی مشکی بوده که این ترکیب رنگ ارتباطی با کل بدنه آن ندارد.

jelo

در قسمت پایینی گوشی، طبق معمول اکثر مدل‌های اندرویدی، سه کلید مجازی برای شما در نظر گرفته‌ شده است که متاسفانه بک لایت نداشته (نور پشت کلید) و خاموش هستند. هرچند محل قرارگیری این کلیدها و کار با آن‌ها به‌ مرور زمان برای شما عادی خواهند شد ولی در شب ممکن است کمی به مشکل بربخورید (البته ممکن که نه!‌ حتما).

paeein

در قسمت بالایی یک دوربین قدرتمند 5 مگاپیکسلی به همراه دوستان همیشگی‌اش یعنی سنسورهای گوشی جا خوش کرده‌اند. حتما در ادامه به قدرت این دوربین که جان می‌دهد برای گرفتن عکس‌های سلفی می‌پردازیم.

dorbeen-jelo

در سمت راست قهرمان قصه ما، کلیدهای کاهش و افزایش صدا و البته پاور گوشی در بخش پایینی گنجانده‌ شده است.

rast

در سمت چپ گوشی، هیچ خبری از دکمه و شیار سیم‌کارت و … نیست و بیابانی بی‌آب‌ و علف است!

chap

در قسمت فوقانی Honor تنها جک 3.5 میلی‌متری استاندارد مشاهده می‌شود و متاسفانه خبری از درگاه مادون‌قرمز نیست (البته توقع بسیار بالایی از یک گوشی 500 هزارتومانی است).

bala

و درنهایت قسمت پایینی گوشی مزین به یک پورت مینی یواس‌بی‌ جهت شارژ گوشی شماست. البته یک سوراخ کوچک میکروفن نیز به‌صورت کاملا مظلومانه در گوشه‌ای نشسته است!

 port

قاب پشتی گوشی ما به رنگ سفید است که آن را برای استفاده بانوان بسیار مناسب می‌کند. البته این گوشی در رنگ‌های مشکی و خاکستری هم در بازار موجود است که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهد نمود، هرچند باید بگوییم که رنگ سفید آن زیباتر است!

posht

جنس این قاب کاملا پلاستیکی و صیقلی است، اما با توجه به سایز این گوشی سرخوردن آن از دستان شما اتفاق نخواهد افتاد. در بالای گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی در کنار تک فلش LED در حال گرفتن عکس یادگاری هستند! در بالای دوربین نیز سوراخ کوچک میکروفن توجه شما را به خودش جلب می‌کند.

doren-aghab

در قسمت زیرین قاب پشتی، اسپیکر گوشی قرار دارد که صدای مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

speaker

و درنهایت، لوگوی Honor را در وسط میدان می‌بینیم. شاید خیلی از کاربران این سوال برایشان پیش آید که اگر این گوشی تولید شرکت هوآوی است، پس چرا هیچ نام و نشانی از آن بر روی گوشی دیده نمی‌شود. در ادامه حتما خیال شما را ازین بابت راحت خواهیم کرد!

honor

خوشبختانه این میان رده قابلیت تعویض باتری توسط کاربر را داشته و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. البته اگر بخواهید قاب پشتی گوشی را باز کنید، کمی اذیت خواهید شد، هیچ شیاری برای این کار وجود ندارد و شما باید با کمی سختی این قاب را بردارید.

در اولین برخورد، یک باتری بلند بالای 2300 میلی‌آمپری به همراه لوگوی قرمز رنگ هوآوی توجه شما را جلب خواهد کرد! تا اینجا می‌توانید از برند این گوشی خیالتان راحت شود.

back-koli

در کنار این باتری دو شیار سیم‌کارت و کمی پایین‌تر اسلات کارت حافظه وجود دارد. شما می‌توانید از این طریق تا 32 گیگابایت حافظه خود را افزایش دهید.

poshte-dastgah simcart

صفحه‌ نمایش

این دستگاه با سایز صفحه‌ نمایش 5 اینچ وارد بازار شده است. رزولوشن HD یا همان 1280 در 720 پیکسل در کنار پنل IPS خیال شما را به‌طور کامل از کیفیت و وضوح تصاویر در این گوشی راحت می‌کند. چگالی پیکسلی این صفحه‌ نمایش نیز برابر 294ppi است که دیگر حرفی برای گفتن در بین میان رده‌ها باقی نمی‌گذارد.

در رنج قیمتی این گوشی، کمتر مدلی را می‌توان با این رزولوشن و سایز صفحه‌نمایش پیدا کرد و همین موضوع کمی خریداران را متعجب می‌کند. درنهایت رابط کاربری Ui هوآوی البته نسخه دومش بر روی این گوشی استفاده‌شده است.

برای اینکه کیفیت تصاویر را ببینید، دست از توضیحات تئوری برداشته و به‌صورت عملی این کیفیت را به شما نشان می‌دهیم. گوشی سمت چپ آنر 3c بوده که در کنار برادرش، اسند G6 قرار گرفته است.

moghayese moghayese-1 moghayese-2 moghayese-3

 سخت‌افزار

وقتی به این قسمت می‌رسیم، معمولا برای گوشی‌های میان رده دنبال کانفیگ خاصی نگشته و به یک سخت‌افزار عادی بسنده می‌کنیم. اما باید بدانیم در اینجا نیز هوآوی برای شما سورپرایزهای جالبی را در نظر گرفته است.

نسخه‌ای که ما در اختیار داریم، دارای 8 گیگابایت فضای داخلی به همراه 2 گیگابایت رم بوده که واقعا فوق‌العاده است. به‌ شخصه تا الان هیچ گوشی ارزان‌قیمتی را با دو گیگابایت رم ندیده بودم و اطمینان هم ندارم که باز بتوانم ببینم!

چیپست این گوشی، مدیا تک MT6582 است. یک پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و معماری Cortex A7. در کنار این پردازنده می‌توان به واحد گرافیکی آن‌که Mali-400MP2 است نیز اشاره داشت که با توجه به رم بالای گوشی اجرای روان بازی‌ها را در پی دارد.

حقیقتا که این CPU در هنگام کار با گوشی ما را دچار مشکل خاصی نکرد و هیچ‌گونه لگ زدنی بین منوها و یا هنگام کار با آن مشاهده نشد.

اما توضیحات تئوری همیشه واقعیت را بیان نکرده و معمولا واقعیت در عمل مشخص می‌شود. پس باز هم باید به سراغ بنچمارک‌ها برویم تا این گوشی ارزان‌قیمت و قوی را بسنجیم. پس باز هم دست به دامان این نرم‌افزارها می‌شویم و توجه شمارا به آن‌ها جلب می‌کنیم:

در اولین آزمون دست به دامان بنچمارک پی شدیم تا به کمک ما بیاید. این نرم افزار پس از کلی صحبت عدد 342 را به محصول هواوی اهدا کرد.

benchmark-pi

بدون اتلاف وقت از نرم افزار AnTuTu هم درخواست کردیم تا در این بررسی ما را یاری کند! نتیجه رضایت بخش بود.

antutu

an-tutu

و در نهایت Quadrant وارد میدان شد که نمودارهای زیر حاصل محصول هواوی در مواجه با سایر رقبای بازار و البته گران قیمت‌تر خود است.

تفاوت امتیازها با سایر مدل‌ها را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

کمی به گوشی استراحت دادیم و به سراغ تست گرافیکی رفتیم، نتیجه امتیاز 1317 را برای ما رقم زد.

bonsai

دوربین:

نظر شما در مورد یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه یک فلش چیست؟

امکانات در نظر گرفته‌ شده برای دوربین، شاید به‌اندازه پرچم‌داران امروزی نباشد، اما شمارا راضی نگه می‌دارد. تشخیص چهره، قابلیت focus Touch و در نظر گرفت حالات مختلف عکس‌برداری از امکانات جزیی دوربین این میان رده است. البته حتما کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این گوشی را باهم مرور خواهیم کرد.

اما فیلم‌برداری، این دستگاه توانایی ضبط فیلم باکیفیت 1080p را داشته و خیال شما را از بابت کیفیت فیلم‌برداری راحت می‌کند.

دوربین دوم honor 3c فراتر از انتظار شما انتخاب‌ شده است. یک دوربین 5 مگا پیکسلی باقابلیت فیلم‌برداری HD. عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین کیفیت بسیار خوبی داشته و با استفاده از قابلیت Beauty می‌توانید از گرفتن عکس‌های سلفی خیال‌تان راحت باشد.

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین Honor3c:

000050
نمونه عکس در تاریکی مطلق با فلاش
000050
عکس با نور اتاق در شب

gol-2

shahr1

پخش چند رسانه‌ای

سایز صفحه‌ نمایش، باتری بکار رفته، و امکانات این گوشی حتما شما را برای دیدن یک فیلم HD ترغیب خواهد کرد. البته بهتر است بگوییم این گوشی از پخش فیلم‌های FHD نیز کاملا سربلند بیرون می‌آید، هر چند برای این کار مجبور به نصب نرم افزار MXPlayer و Codecهای مربوط به آن شدیم و پلیر گوشی قادر به پخش آن‌ها نبود.

player

پلیر honor 3c به صورت پیش فرض توانایی پخش فیلم با پسوندهای معمول را داراست. در اینجا سیستم‌عامل اندروید نمی‌گذارد در این حوزه هیچ کاستی مشاهده کنید. شما می‌توانید با نصب یک کدک و یا پلیر خوب از پخش تمام پسوندها مطمئن شوید.

صدای پخش‌ شده توسط این گوشی زیاد بلند نیست اما می‌توان آن را در سطح قابل قبولی ارزیابی کرد! بالاخره حتما به پولی که داده‌اید توجه دارید! هرچند این مدل برای گوش دادن به موسیقی برای شما سورپرایز خاصی در نظر گرفته است. شما می‌توانید قابلیت DTS را هنگام پخش موسیقی فعال کرده و از چند تنظیم خاص آن نظیر Music ،Cinema و Local boost نیز استفاده کنید.

باتری

همان‌طور که گفته شد یک باتری 2300 میلی‌آمپری وظیفه روشن نگه‌داشتن این گوشی را بر عهده دارد. در حالت استفاده عادی honor 3c می‌تواند نزدیک به دو روز پا به پای شما بیاید.

البته باز هم تاکید می‌کنیم که این میزان بستگی به استفاده شما، مکالمه و مواردی این‌چنینی دارد. اما در تست ما این گوشی با روشن بودن Wi-Fi و وبگردی و … یک روز تمام توانست نیاز ما را از یک پریز برق برطرف کند!

رابط کاربری Emotion UI 2

رابط کاربری این گوشی نسخه دوم Emotion Ui است که با توجه به عرضه قریب‌الوقوع نسخه سوم آن، می‌توان امیدوار به آپدیت نیز بود. البته طبق اعلام سایت این شرکت، هم زمان با ارائه آپدیت کیت کت، نسخه 2.3 رابط کاربری Ui نیز ارائه خواهد شد که این نیز خبر خوش دیگری است!

این گوشی همانند چند مدل از تولیدات سابق این کمپانی، قسمتی مجزا برای اپلیکیشن‌ها نداشته و شما می‌توانید تمامی آیکون‌ها را بر روی صفحه‌ نمایش خود ببینید.

تصاویر زیر خود گویای همه چیز است:

000010 000011

امکانات نرم افزاری:

حالت one-hand UI: هوآوی با فعال کردن این قابلیت، کنترل این دستگاه را برای شما آسانتر می‌کند.

حالت Gloves Mode: این حالت جهت استفاده از صفحه نمایش گوشی در هنگامی که دستکش به دست دارید، کاربرد دارد.

اما Honor 3c در قسمت Motion Control امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

حالت Double touch: اگر به یاد داشته باشید، ال‌جی از این قابلیت برای اولین بار بر روی گوشی G2 مانور زیادی داد. شما می‌توانید با فعال کردن این قابلیت در هنگامی که گوشی در حالت استند بای قرار دارد، با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش آن را روشن کنید! البته دقت کنید که عکس این حالت (خاموش کردن نمایشگر) امکان ندارد.

همچنین شما می‌توانید در قسمت تنظیمات، منوها و دسکتاپ خود را کلا تغییر داده و حالتی ویندوزی شکل به دستگاه بدهید.

desktop

سیستم‌عامل honor 3c اندروید بوده که با نسخه جیلی بین یا همان 4.2.2 به بازار عرضه‌ شده است. البته با توجه به جدید بودن این تلفن همراه، ما انتظار نسخه کیت کت را داشتیم ولی متاسفانه باید به نسخه آب‌نبات ژله‌ای بسنده کرد!

اما خبر خوش: طبق آخرین اطلاعاتی که از سایت هوآوی گرفتیم، آپدیت کیت کت برای منطقه چین ارایه شده است! پس به احتمال زیاد به روز رسانی بین المللی نیز به زودی ارایه خواهد شد.

سایر امکانات

این گوشی از بلوتوث نسخه 4، قابلیت کاربردی DLNA و سیستم GPS نیز بهره می‌برد. همچنین یک چراغ کوچک نوتیفیکشن شما را در بسیاری از موارد به‌راحتی کمک خواهد کرد.

end

نکته‌ای مهم: برای اولین بار که گوشی خود را روشن کرده و اقدام به مکالمه با آن می‌کنید، شاید کیفیت صدای ورودی برای‌تان آزاردهنده بوده و شما را کمی از خریدتان پشیمان کند. خب نگران نباشید، با اولین اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi، آپدیتی به‌صورت خودکار از سوی هوآوی نشان داده می‌شود که با دانلود و نصب آن مشکل برای همیشه حل‌شده و دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانیم، در بازار میان رده‌ها مدل‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید خریداری کنید. اما هرکدام از آن‌ها بنا به قیمتی که می‌پردازید نقاط ضعف و قوتی دارند که می‌توانند شما را نسبت به خریدتان مطمئن‌تر و حتی پشیمان کنند.

Honor 3C جدیدترین گوشی هوآوی است که به تازگی وارد بازار ما شده است. این دستگاه نسبت به قیمت فوق العاده‌ای که دارد، امکانات خوب و مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همان طور که خواندید، پردازنده، رم، دوربین و یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا از شرایط خوب این گوشی ارزان قیمت است.

end-2

شما می‌توانید این گوشی را با قیمتی در حدود 550 هزارتومان و البته بدون گارانتی خریداری کنید.

لبخند

پردازنده 4 هسته‌ای
رم بالا (2 گیگابایت)
نمایشگر 5 اینچ با رزولوشن اچ‌دی (مناسب در برابر هم رده‌ها)
دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و جلو 5 مگاپیکسلی
دو سیم کارته
باتری قابل قبول

اشک

عدم وجود بک لایت برای کلیدهای مجازی
عدم وجود NFC
وزن گوشی می‌توانست کمتر باشد
صفحه نمایش بیش از حد در جذب اثر انگشت کاربر موفق است!
عدم پشتیبانی از OTG

482 در مورد “بررسی تخصصی هواوی Honor 3c: غول خوش قیمت!”

  1. عرض سلام و خسته نباشید ..
    جناب بهمنی من از سیمکارت 1 که ایرانسل هستش نمیتونم اینترنت بگیرم .. حتی علامت 3g هم بالای آنتن اومده اما بازم اینترنت ندارم .. ولی از سیم 2 که همراه اول هست به راحتی اینترنت میگیریم ..
    چیکار کنم که اینترنت سیمکارت 1 فعال بشه ؟؟ تنظیمات رو هم دستی وارد کردم ! ممنون و سپاس

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز، تو پیام بارها توضیح داده شده .
      اگر ظاهر واستون مهمه g6 خوشگلتره!
      ولی خوب آنر به مراتب چه از لحاظ سایز و رزولوشن و چه از لحاض رم بالاتره !
      دیگه تصمیم با شماست!

  2. سلام خدمت شما و خیلی ممنون از مطلبتون
    دو تا سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدید
    1.ایا این گوشی منوی فارسی دارد؟
    2.این گوشی بخاطر چه چیزی این قیمت پایین رادارد چون همه ی مشخصاتش باg700 یکی امg700 گرونتر و نکنه این گوشی زود خراب شود؟
    3.این گوشی بهتر یاg730؟
    خیلی ممنون

  3. اقای بهمنی سلام من این گوشی خریدم اما نمیدونم چه جوری اپدیتش کنم از طرفی هم میگن که فعلا اپدیتش نکن چون اپدیت کیت کت ماله چین هستش و صبر کنید نسخه اصلیش یاد راهنمایی میکنید لطفا منو که اصلا اپدیتش چه جوریه و کی میاد..؟؟؟ ممنون میشم

  4. سلام آقای بهمنی
    میخواستم نظرتون رو درباره Samsung galaxy grand 2 بدونم
    کدوم بهتره این یاgrand۲؟؟؟
    ممنون

  5. سلام اقای بهمنی شنیدم می گن این گوشی قطعاتش از هواوی و شرکت هونزر سرهمش کرده من خیالم تخت باشه که این گوشی تولیدی شرکت هواوی می دونم که در متون بالا نوشتین بخشید و لطفا در مورد این موضوع توضیح دهید با تشکر

    1. محمد سعید بهمنی

      بله خیالتون راحت باشه، این گوشی رو کمپانی هوآوی تولید کرده و ثبت شده این شرکته!

      1. اقای بهمنی شما توی شرکت هواوی کار کردید اونجا رو از نزدیک دیدید که انقد مطمین حرف میزنید لطفا نظر منو بزارید

  6. سلام دو تا سوال دارم خیلی خیلی ممنون میشم جواب بدید.

    1) دو سیم کارتش هم زمان فعاله یا نه؟

    بعضی از جاها خوندم با اینکه دو سیم کارته ولی هر دو هم زمان فعال نیست.

    2)زوایای دیدش چه طوره؟

    موقعی که گوشی رو به طرفین میچرخونید رنگ ها ثابت میمونه یا تاریک تر و روشن تر میشن؟ بعضی از جاها در مورد این خوندم که پنلش از نوع TFT هست و این موضوع منو خیلی نگران کرده چون با گوشی هایی که پنل TFT دارند کار کردم و کیفیت صفحه ی نمایش اونها خیلی پایین تر بوده.

    با تشکر فراوان از آقای بهمنی و همگی دوستان عزیز.

    1. محمد سعید بهمنی

      پنل IPS هستش عزیز
      دو سیم همزمان فعال نیست.
      زاویه دید رو میتونید توی عکس ها ببینید.

  7. ببخشید آقای بهمنی من جی هفتد و پنجاه دارم میخواستم در موردش بنویسید که بیشتر در موردش بدونم و آشنا شوم و میخواستم بدونم زد آب هست یا نه

  8. سلام داش خسته نباشی خیلی خوشم اومد از سایتت خودت میای جواب میدی امید وارم جواب منم سریع بدی چون بدجور نیاز دارم این سوالام جواب داده بشه که گوشیه خوبی بخرم

    راستش من 550 پول دارم قیمتارو دیدم درست نزدن تو سایتا الان من بین دوتا گوشی موندم فقط توروخدا دقیق بهم بگید کدومو بگیرم با این مقدار پولم
    huawei honor c3
    huawei g730
    فقط سریع بهم جواب بدید بهم ایمیل هم بزنید دستتون درد نکنه خواهش میکنم جوابمو بدید قیمت روز هم بگید که حساب کتاب درست بکنم

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز در زمینه قیمت که نمیتونم کمکتون کنم، متغیره و باید برید حضوری بپرسید.
      ولی بین این دو، Honorc 3c بهتره واقعا .

  9. سلام آقای بهمنی
    یه سوال داشتم چرا سرعت اینترنت با این گوشی وبا خط همراه اول اینقد کمه؟
    ولی توی XPERIA L با خط همراه اول سرعت کمی بهتره
    راه کاری نداره بشه سرعتشو بیشتر کرد تنظیمات همراه اول رو دستی وارد کردم
    یه سایت هم باز نمیکنه ولی اگه سرچ کنم “موبایل” نتایجشو بعد از 2 دقیقه میاره
    خیلی ممنون

  10. سلام
    خواهشن جواب منو بدید
    من گوشیم دره پشتش یکی از پین هاش شکسته و تق تق میکنه
    در پشته این گوشیه هستش ؟ 🙁

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز سری به علائدین بزنید! انشالله که باشه
      این گوشی کمی جدیده ، با یه قاب فعلا مشکلتون حل میشه

  11. با سلام خدمت آقای بهمنی
    هواوی جدیدا گوشی Honor c3 4g رو هم زده شما در موردش چیزی میدونید؟ از کجا میشه تهیش کرد؟ قیمتش چنده؟
    ممنون

  12. سلام آقای بهمنی مشکلی که من با این گوشی دارم اینه که اولا چون فقط سیم یک آن تری جی هست اگر از سیم رایتل یا ایرانسل استفاده کنید و مجبور باشید سیم دیگر یا همراه اول را روی محل دیگر سیم کارت بگذارید آنوقت چو ن به صورت پیش فرض در این گوشی فقط از سیم یک پیامهای ussd فرستاده میشود در نتیجه نرم افزارهای بانکها را با سیم دیگر نمیتواند فرستاد ومجبوریم که سیم کارت را در محل سیم شماره یک بگزاریم و در آن صورت دیگر تری جی نیست آیا چطوری میشه مثل گوشی های سامسونگ سیم کارت پیش فرض رو تغییر داد واز خط دوم پیام بانکی را ارسال کرد و روی خط اول تری جی هم فعال باشه ونیازی به جابجا کردن سیم کارت نباشه؟لطفا راهنمایی کنیدممنونم.

    1. محمد سعید بهمنی

      برخی از گوشی های دو سیم، همونطور که گفتید، فقط روی یک سیم حالت WCDMA رو پشتیبانی می کنن،
      من تا الان به راهی بر نخوردم که بشه برای سیم دوم هم این قابلیت رو فعال کرد!

  13. سلام .اولا میخواستم به خاطر وقتی که میذارید واسه مردم تشکر کنم.من قصد خرید این گوشی رو دارم فقط میخوام بدونم که قطعات این گوشی (مخصوصا باتری ) تو بازار پیدا میشه ؟ اخه من شنیدم قطعاتش نیست تو بازار .با این حساب اگه مثلا باتری خراب شه گوشی رو باید کنار گذاشت.ایا این موضوع صحت داره؟

    1. محمد سعید بهمنی

      اول اینکه این گوشی تازه به بازار اومده و طبیعی هستش که در ابتدای عرضه کمی مشکل عرضه لوازم جانبی و قطعات وجود داشته باشه.
      اما خود نمایندگی هوآوی معمولا باتری و لاوازم جانبی گوشی رو داره و مشکلی از این لحاظ نیست.

  14. سلام اقای بهمنی من سوالی داشتم اگه می شه در مورد این موضوع توضیح که چرا فقط مارک Huawei رو روی باتری گذاشتن می دونم در متن بالا هم نوشتید اگه می شه توضیح دهید لطفا

  15. سلام اقای بهمنی اگه بخواهید برای خودتون یک گوشی درحد میان قیمت بخرید کدام رو انتخاب میکردید که دارای امکانات خوبی باشه .ممنون

        1. آقا منم این گوشی و دارم. خیلی ازش راضیم و بعد از تعریفای من ازین گوشی واسه دوستام خیلی از دوستا یا فامیلا هم این گوشی و خریدن. فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم دوربین این گوشیه. درسته که 8 است به نظر من کیفیت مناسبی داره. ولی وقتی میخوای روی نقطه ای زوم کنی میفهمی که واقعا کیفیت گوشی در حد گوشی های معمولی 8 مگا پیکسل هم نیس.

  16. سلام اقای بهمنی ی سوال از شما داشتم ایا سیمکارتی رو که به این گوشی میندازی باید پانچ(میکرو) بشه ممنون میشم اگه جواب بدین

  17. سلام خدمت آقای بهمنی و دوستان.یه سوال دارم میدونم شما توضیح دادید صفحه نمایش اون از نوع IPS هست ولی تو چندین سایت خوندم که صفحه نمایش اون از نوع TFT LTPS هست همین مسئله منو به شک انداخته خودتون جهت اطلاع میتونید در گوگل بزنید honor 3c TFT کلی سایت پیدا میکنه که صفحه نمایش اون رو با TFT توضیح دادند یکی از اونها هم سایت آمازون هست که تو قسمت وب سایت لینکشو گذاشتم.(نتونستم کپی کنم چون با گوشی اومدم و نشد).

  18. با سلام
    یه سوال داشتم،چطوری میشه گوشی رو اپدیت کرد؟
    اگه واسه اولین بار به وای فای وصل بشه اپدیت براش میاد یا ن باید بری تو قسمت تنظیمات و اپدیتش کنی؟کدوم روش بهتره؟

  19. سلام
    من بین این گوشی و g730 موندم چون هردو تقریبا امتیاز انتوتو17300 میارن با این که g 730 رم 1 داره وقیمتش 100 تومن از این کمتره. و خودمم از g730 بیشتر خوشم میاد.
    لطفا برام توضیح بدین

  20. سلام دوست عزیز. امیدوارم واسه جواب دادن به سوالت دیر نشده باشه 😀
    در مورد کیفیت صدا در یک کلام بگم خیلی خوبه ، بسیار فراتر از سطح تصورم بود. الآن با n7player اکولایزرو تنظیم کردم و dts کوشی فعاله ، کیفیت خروجی صدا فوق العاده خوبه.
    من هوایی جی 700 رو هم تست کردم که افتضاح بود. آنر 3سی به نظر من از گوشی قبلیم که اچ تی سی 8 ایکس همراه با بیتس آودیو بود بسیار بهتره و من از لحاظ کیفیت خروجی هدفون خیلی راضیم.
    حتی برای استفاده از spotify و این قبیل نرم افزارای استریم ، با توجه به اینکه اکولایزر داخلی ندارن ، و فقط با فعال کردن dts کیفیت صدا عالیه.
    فقط مد نظر داشته باشین که من اصلا هدفون آکبند این گوشی رو اصلا باز هم نکردم و از هدفون اریجیناال s2 در حال حاضر استفاده میکنم که کیفیتش بدک نیست. زیر 100 هزار تومن هم هدفونای خوبی تو بازار پیدا میشه.
    امیدوارم جوابتونو کامل کرفته باشین 😉

    1. مهران کشاورز

      اقا اکولایزرو چطور تنظیم کردی
      من از سون خیلی خوشم میاد
      ولی برای من صداش خیلی ضعیفه اصلا حال نمیده
      پلیر خود گوشی صداش دوبرابره سونه

      1. وای آقا شرمنده من ندیدم شما باز کامنت گذاشتی 😀
        n7player که واسه من عالی بوده ، همین جور ttpod. اگه گوشی رو روت کردین poweramp هم کیفیت فوق العاده ای داره. شاید صدای پایین مربوط به هدفون شما باشه. هدفون موجود در داخل کارتن موبایل بسیار بده.

  21. سلام اقای بهمنی من2 تا سوال داشتم اگه میشه جواب بدین
    1. فرمت فیلم برداری این گوشی mp4 هست یا 3gp??
    2. درهر دقیقه فیلم برداری با کیفیت fhd چن مگابایت میشه؟؟

  22. با عرض سلام
    اول می خوام از آقای بهمنی به خاطر بررسی بسیار خوبشون ازشون تشکر کنم بعدش میخوام یه توضیح مختصری در مورد آپدیت این گوشی بدم. دوستان کافیه به قسمت settings/updates برن. در قسمت current version در قسمت آخره عددی که نوشته شده اگه B108 باشه شما باید به B110 آپدیتش کنید تاکیفیت مکالمتون بهتر شه.البته خوده گوشی بهتون میگه که آپدیت اومده واسش.فعلا تو ایران آخرین آپدیت واسه این گوسی همون110 هستش.البته برای هندوستان و پاکستان تا 115 هم اومده…و اما در مورد آپدیت به کیت کت یا همون 4.4 طبق فرموده آقای بهمنی فعلا برا چین اومده و از دوستان خواهش میکنم به هیچ وجه از این آپدیت چینی استفاده نکنند چون باعث میشه سیم کارتتون شناسایی نشه اسم کانتکت هاتون رو نشون نده و ایرادهای دیگه…ولی مطمئن باشید که آپدیت بین المللیش هم بزودی میاد.

  23. با سلام به همه ی دوستان

    من گوشی را به اندروید جدید آپدیت کردم و دیگه سیم کارت رو نمیشناسه البته من رام رسمی که واسه ایرانه را دارم آیا این رام رو بریزم توی گوشی مشکل حل شدنی هستش ؟

  24. آقای بهمنی ازراهنمایی تون ممنونم ولی من این کارو نکردم.. سیم کارتو توی جایگاه 2 گذاشتم بهتر شد. وقتی توی 1 بود علامت 3gکنارش بود ولی.الان g هستش.در ضمن سیم کارتم ایرانسله

    1. محمد سعید بهمنی

      یه بار گوشیتون رو factory reset کنید. به احتمال زیاد باید درست شه.
      توی مناطق دیگه ای هم تستش کنید . اگر دیدید همه جا اینطوره، در صورتی که گوشیتون رو با گارانتی خریدید ببرید گارانتی

  25. سلام
    من بین این گوشی و g630 موندم…کمکم کنید واقعا ممنون میشم
    کدوم از نظر سخت افزاری و کیفیت بهتره؟

    1. خریدی خودت؟؟
      چن؟
      از کجا؟
      راضی هسی؟
      انتن دهیش مشکلی نداره؟
      البته اونجور که شنیدم رایتل رو ÷شتیبانی نمیکنه ….
      و امیدوارم 3G ایرانسل کار کنه باش…..

  26. در مورد گوشی هواوی honor 3c u10 دو سوال داشتم خواهش میکنم جواب بدید:
    1-گوشی توصیه به آپدیت میکند. ورژن فعلی b108 است و میگه با آپدیت کارایی بهتر میشه ولی از طرفی تو سایتا خوندم که در صورت آپدیت سیمکارتو دیگه نمیشناسه. آیا ۀپدیت کنم و در صورتی که بخوام آپدیت کنم مستقیم فایل آپدیت را از طریق گوشی بگیرم؟
    2- اطلاعات گوشی ادعا میکنه حافظه داخلی 8 گیگ داره ولی وقتی میریم تو قسمت storage حافظه مصرفی و آزاد را که جمع میکنیم میشه حدود 5.5 گیگ. یعنی اون 8 گیگ دروغه؟

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز ، این آپدیت هیچ ربطی به شناسایی سیم کارت نداره !
      کلا مربوط به کیفیت صداست همین !
      دوم اینکه کلا اندروید سیستم عامل سنگینیه، یه حجمی به صورت پیشفرض از قبل اشغال شده توسط خود گوشی! ثانیا اینکه شما اگر یه هار 1 ترابایتی هم بخرید، موقع اتصال هجم خیلی کمتر از 1 ترابایته، اینا طبیعیه

  27. سلام من این گوشی رو تازه خریدم ولی تو قسمت آپدیت وقتی online update رو میزنم بعد از گشتن میگه موردی برای آپدیت پیدا نشد
    به نظرتون مشکل چیه؟

  28. سلام آقای بهمنی
    اگه زحمتی نیست آپدیتی که باعث ارتقائ صدای مکالمه گوشی آنر میشه رو برامون بزارین یا آدرسشو بدین. چون خودش آپدیت نشد.
    مرسی

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز، شاید در ورژن های جدید عرضه شده این آپدیت اعمال شده باشه.
      در غیر این صورت در قسمت آپدیت گوشی خودش باید اخطار نصبش بیاد

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز، داغ شدن اسمارت فون ها طبیعیه !
      اس4 که رسما اینقدر داغ میشه، میشه روش نیمرو درست کرد!
      دلایل زیادی داره ، از پردازنده گرفته تا مشکلات نرم افزاری
      داغی این گوشی آنچنان شدید نیست.

  29. مهران کشاورز

    اقای بهمنی مشکل otg رو چطور میشه برطرف کرد
    من بدجور خورده تو ذوقم
    چون نیاز دارم که فلش به گوشی وصل کنم
    لطفا راهنمایی کنین
    با تشکر

    1. محمد سعید بهمنی

      والا برخی از کمپانی با ارائه بروز رسانی این مشل رو حل می کنند.
      بعضی جاها دیدم با رام کاستوم و روت کردن تونستن این قابلیت رو اضافه کنند.
      البته این گوشی جدیده و بعیده بشه فعلا روی این قضیه حساب کرد

  30. عالی بود
    نظرتون درباره داغ کردن شدید پشت گوشی چیه؟
    به نظرتون نمیتونه در دراز مدت مشکل ساز باشه؟

  31. سلام. میخواستم نظر شما رو در مورد گوشی های honor بدونم.
    چرا حرفی از این سری گوشی ها در سایت رسمی huawei زده نشده؟ آیا این گوشی ها از طرف شرکت huawei پشتیبانی میشن و میشه به این گوشی ها اعتماد کرد؟
    ممنون.

    1. محمد سعید بهمنی

      سلام .
      من توی خود متن هم ذکر کردم .
      این گوشی محصول رسمی خود کمپانی هوآوی هستش.
      زیر باتری هم نام هوآوی حک شده و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

  32. سلام
    لطفا یه برسی تخصصی از انر 3ایکس (asced g750 ) هم بزارید موندم کدومشو بگیرم
    جی 750 هر دو سیمش 3g ساپورت میکنه؟

  33. رضا حاجي ابادي

    سلام جناب بهمنی. من قصد تهیه این گوشی برای گوش دادن به موسیقی رو دارم. لطفا بفرمایید که کیفیت صدای خروجی هندزفری چطوریه؟ در ضمن پشت این گوشی علامت dts رو نداره. شما از داشتن این قابلیت اطمینان دارید؟

    1. سلام دوست عزیز. امیدوارم واسه جواب دادن به سوالت دیر نشده باشه 😀
      در مورد کیفیت صدا در یک کلام بگم خیلی خوبه ، بسیار فراتر از سطح تصورم بود. الآن با n7player اکولایزرو تنظیم کردم و dts کوشی فعاله ، کیفیت خروجی صدا فوق العاده خوبه.
      من هوایی جی 700 رو هم تست کردم که افتضاح بود. آنر 3سی به نظر من از گوشی قبلیم که اچ تی سی 8 ایکس همراه با بیتس آودیو بود بسیار بهتره و من از لحاظ کیفیت خروجی هدفون خیلی راضیم.
      حتی برای استفاده از spotify و این قبیل نرم افزارای استریم ، با توجه به اینکه اکولایزر داخلی ندارن ، و فقط با فعال کردن dts کیفیت صدا عالیه.
      فقط مد نظر داشته باشین که من اصلا هدفون آکبند این گوشی رو اصلا باز هم نکردم و از هدفون اریجیناال s2 در حال حاضر استفاده میکنم که کیفیتش بدک نیست. زیر 100 هزار تومن هم هدفونای خوبی تو بازار پیدا میشه.
      امیدوارم جوابتونو کامل کرفته باشین 😉

  34. راستی چرا امتیاز آنتوتو بنچمارک این گوشی رو در 1 سایت 17039 زده ولی در سایت آی تی رسان 17292 زده؟مگه این گوشی ها با هم فرق دارن؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز، اطلاعات بنچمارک بر اساس شرایط گوشی متغیره !
      شما اگر روز اول از گوشی آک بنچمارگ بگیرید با زمانی که گوشی کمی سنگین میشه و نرم افزار و … ریخته میشه فرق میکنه!
      آنتوتو اینجوریه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH