فهرست دستگاه‌های اپلی واجد شرایط دریافت iOS 16 و iPadOS 16 اعلام شد

شرکت اپل اخیرا ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از سیستم‌عامل‌های اصلی کمپانی برای اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، اسمارت‌واچ‌ها و رایانه‌های خود رونمایی کرد. اکنون فهرست اسامی دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های جدید منتشر شده است.

iOS 16

iOS 16 با قابلیت‌هایی نظیر اضافه شدن ویجت‌ها به لاک اسکرین، بهبود نمایش اعلان‌ها، امکانات جدید برای اپلیکیشن Messages، پشتیبانی کیف پول اپل (Apple Wallet) از از شناسه‌های دیجیتال و قابلیت Pay Later منتشر می‌شود. بعلاوه کاربران به مشخصه نمایشگر همیشه روشن نیز دسترسی خواهند داشت؛ اما این قابلیت در آی‌فون‌های نسل آینده اپل قابل دسترس خواهد بود.

iOS 16 از گوشی‌های آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X؛ محصولات سال 2017 اپل و مدل‌های جدیدتر از آنها پشتیبانی می‌کند. این موضوع بدان معناست که برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر که سیستم‌عامل iOS 15 را اجرا می‌کردند؛ واجد شرایط دریافت iOS 16 نیستند. این دستگاه‌ها شامل آی‌فون 6s (محصول سال 2015)، آی‌فون 7، نخستین نسل آی‌فون SE و آی‌پاد تاچ نسل 7 هستند.

iPadOS 16

iPadOS 16 قابلیت‌های مولتی تسکینگ بهبود یافته و امکان پشتیبانی کامل از نمایشگرهای خارجی را برای تبلت‌های اپلی مجهز به تراشه M1 به ارمغان می‌آورد. بعلاوه ابزارهای تجمیعی جدید برای اپلیکیشن‌های Mail و سافاری ارائه شده و برنامه Weather در کنار سایر پیشرفت‌ها در دسترس آی‌پدهای اپل قرار گرفته است. نسخه جدید iPadOS از کلیه ورژن‌های آی‌پد پرو، آی‌پد ایر (نسل 3 و مدل‌های جدیدتر از آن)، مدل معمولی آی‌پد (نسل 5 به بعد) و آی‌پد مینی (نسل 5 به بعد) پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب دستگاه‌هایی نظیر آی‌پد ایر 2 (محصول سال 2014 با قدمت حدودا 8 ساله) و آی‌پد مینی 4 (محصول سال 2015) از iPadOS 16 پشتیبانی نخواهند کرد.

WatchOS 9

بایستی توجه داشت که WatchOS 9 جهت اجرا نیازمند وجود هندستی مجهز به سیستم‌عامل iOS 16 است. این موضوع بدان معناست که کاربران حتی در صورت استفاده از آخرین نسخه اپل واچ نیز بایستی گوشی‌های آی‌فون 8/ آی‌فون X یا مدل‌های جدیدتر از آنها را در اختیار داشته باشند. همچنین WatchOS 9 از اپل واچ SE، اپل واچ سری 4 و مدل‌‌های جدیدتر از آن پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین اپل واچ سری 3 از فهرست دستگاه‌های مورد پشتیبانی کنار گذاشته شده است.

به منظور مقایسه هرچه بهتر، فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از سیستم‌عامل‌های iOS 15، iPadOS 15 و WatchOS 8 در ادامه آورده شده است:

 

macOS Ventura

macOS Ventura با کامپیوترهای دسکتاپی و لپ‌تاپی مجهز به پردازنده‌های اپل و اینتل سازگاری دارد. بدین‌ترتیب آی‌مک پرو و مک‌بوک ‌پروهای سال 2017 اپل و مدل‌های جدید از آنها از ورژن جدید macOS پشتیبانی می‌کنند.

1 در مورد “فهرست دستگاه‌های اپلی واجد شرایط دریافت iOS 16 و iPadOS 16 اعلام شد”

  1. خیلی هم خوب
    من همین دیروز میخواستم بپرستم چه سیستمی پشتیبانی می کنه این ای او اس… و الان میبینم پست ش رو گذاشتید
    سپاس فراوان از تیم خوب شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH