تصاویر جدید شیائومی 12 اولترا با دوربین غول‌پیکر برند لایکا منتشر شد

اخیرا مجموعه‌ای از رندرهای جدید اسمارت‌فون شیائومی 12 اولترا در فضای اینترنت منتشر شده و سیستم دوربین این پرچم‌دار به معرض نمایش گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد که محتوای این تصویر نسبت به نمونه‌های پیش‌تر لو رفته بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفته است.

بر این اساس سیستم دوربین شیائومی 12 اولترا با مدل نسل قبلی آن موسوم به شیائومی می 11 اولترا؛ محصول سال 2021 کاملا تفاوت دارد.این موضوع با توجه به مجموعه تصاویری که توسط یک خبرچین با نام استیو همرستوفر و شناسه OnLeaks@ منتشر شده؛ قابل استدلال است. بی‌تردید شیائومی می 11 اولترا بزرگ‌ترین و برترین اسمارت‌فون شیائومی در سال 2021 به‌شمار می‌رفت و اکنون تقریبا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که شیائومی 12 اولترا نیز ادامه‌دهنده همین مسیر خواهد بود.

به گفته شخص خبرچین، این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی خمیده از نوع آمولد با رزولوشن +QHD، یک حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت ابعاد 20:9 خواهد بود. اسپیکرهای استریو و احتمالا درگاه مادون‌قرمز احتمالا روی حواشی تخت جانبی دستگاه تعبیه خواهند شد. با این‌حال جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه‌های فوقانی و تحتانی قاب گوشی به چشم نمی‌خورد.

از جنبه مشخصات داخلی نیز توان پردازشی این هندست توسط یکی از تراشه‌های سری 8 اسنپ‌دراگون کوالکام تامین خواهد شد. همچنین این گوشی پرچم‌دار به احتمال فراوان همانند مدل نسل قبلی خود مجهز به 12 گیگابایت رم و حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. سایر مشخصات هندست در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. نهایتا شیائومی 12 اولترا مجهز به بدنه‌ای با ابعاد 161.9×74.3×9.5 میلی‌متر (ضخامت دستگاه با احتساب بیرون‌زدگی ماژول دوربین به 13.1 میلی‌متر خواهد رسید) و وزن 234 گرمی خواهد بود.

رندرهای جدید شیائومی 12 اولترا از وقوع یک تغییر بزرگ یعنی به‌کارگیری دوربین با برند لایکا حکایت دارند

شیائومی 12 اولترا در عوض استفاده از بلوک بزرگ دوربین در شیائومی می 11 اولترا از یک آرایه دایروی‌شکل غول‌پیکر همراه با لوگو شرکت لایکا بهره خواهد برد. با توجه به رندرهای لو رفته انتظار می‌رود که پرچم‌دار آینده مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و ماژول زوم پریسکوپی 48 مگاپیکسلی باشد. با این‌حال OnLeaks ادعا می‌کند که به درک درستی از نوع هر لنز و مشخصات سنسور مورد استفاده در آن نرسیده است. بنابراین مشخص نیست که 8 حفره تعبیه شده روی ماژول دوربین از چه مولفه‌هایی میزبانی خواهند کرد؛ لذا تصاویر منتشر شده دارای ماهیتی ناقص هستند.

لی جون؛ بنیان‌گذار شیائومی و رئیس و مدیرعامل Xiaomi Group اخیرا تصویر جدیدی را منتشر نموده و یک دوربین سیاه و سفید لایکا و لنز 50 میلی‌متری Nox با گشودگی دیافراگم f/0.95 را به معرض نمایش گذاشته است. این لنز از حداکثر گشودگی دیافراگم معادل با f/0.95 استفاده نموده و بر اساس اعلام کمپانی سازنده، اندازه آن 12 درصد بزرگ‌تر از چشم انسان است. این لنز قادر به تهیه تصاویر پرتره با عمق میدان کم بوده و یکی از بهترین لنزهای موجود در بازار محسوب می‌شود. بعلاوه لنز مذکور هنگام عکاسی در شرایط نوری طبیعی، بالاترین سطح جزئیات را ارائه نموده و حتی هنگام عکاسی در شب نیز کیفیت عالی تصاویر و جلوه‌های جانبی را تضمین می‌کند.

تعداد زیادی از کاربران در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده‌اند که شیائومی 12 اولترا پادشاه جدید عکاسی در شب لقب خواهد گرفت. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که کمپانی‌های شیائومی و لایکا اخیرا از آغاز همکاری دو جانبه خود خبر داده و متعهد شدند که نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین لایکا را در ماه جولای امسال معرفی نمایند. با این‌حال به‌زودی جزئیات بیش‌تری در این رابطه منتشر خواهد شد.

2 در مورد “تصاویر جدید شیائومی 12 اولترا با دوربین غول‌پیکر برند لایکا منتشر شد”

  1. سلام عصر بخیر می خواستم بدونم به نظر شما کدوم بهتره: هوایی یا شیاومی؟
    من میخوام گوشی بخرم اما بین ۲راهی گیر کردم.. راهنمایی بکنین من رو ممنون میشم
    دوستان هرکی نظری داره بگه:)مرسی

    1. سعید صانعی

      به طور کلی شیائومی، چون قیمت گوشی‌هاش مناسب‌تره و این که از سرویس‌های گوگل پشتیبانی میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH