متا پروژه ساخت اسمارت‌واچ خود را کنار گذاشته است

گزارشات منتشر شده از مدت تقریبا یک سال پیش تا به امروز به توسعه یک اسمارت‌واچ جدید توسط شرکت متا اشاره دارند. ظاهرا فرآیند توسعه این گجت پوشیدنی با اسم رمز داخلی Milan برای مدت نزدیک به 2 سال ادامه داشت؛ تا اینکه متا اخیرا بنا بر دلایل نامشخص تصمیم گرفت تا این پروژه را متوقف نماید. امروز بالاخره تصاویری واقعی از نمونه پیش‌تولید شده این دستگاه در فضای اینترنت منتشر شده و الگوی طراحی گجت و پیکره‌بندی دوربین دوگانه آن‌را به معرض نمایش گذاشته است.

ساعت هوشمند متا مجهز به یک بدنه جداشونده بوده و این بدنه از پایه بند ساعت جدا می‌شود. همچنین 2 دکمه تعبیه شده روی قاب و در مجموع 2 سنسور دوربین قابل رویت هستند. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای شکل تعبیه شده روی نمایشگر قرار گرفته و دوربین 12 مگاپیکسلی نیز در قسمت پشتی ساعت و کنار سنسورهای سلامت قرار گرفته است. بدنه جداشونده و دوربین‌های دوگانه به کاربران امکان می‌دهند تا در زمان عدم حمل گوشی موبایل خود قادر به ثبت تصاویر یا ضبط ویدیو باشند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این ساعت با GPS، اتصال داده تلفن‌همراه و وای‌فای روانه بازار شود. این امکانات به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به گوشی تلفن‌همراه خود از اسمارت‌واچ استفاده کنند. بعلاوه متا سرگرم توسعه اپلیکیشن‌های مستقل واتس‌آپ، اسپاتیفای و استوری‌های اینستاگرام برای اسمارت‌واچ‌ خود بوده است.

همچنین قرار بود که ساعت متا از برنامه‌های ردیابی فعالیت و سلامت، تقویم، گالری عکسو سایر اپلیکیشن‌ها و تنظیمات معمول ساعت‌های هوشمند پشتیبانی کند. بر اساس گزارش جدید، این اسمارت‌واچ قرار بود با یک نوبت شارژ برای مدت 18 ساعت شارژدهی داشته باشد. متا به‌دنبال عرضه این اسمارت‌واچ در بهار سال 2023 و با برچسب قیمتی 349 دلاری بود. با وجود لغو عرضه این اسمارت‌واچ خاص، متا همچنان سرگرم برنامه‌ریزی برای توسعه سایر دستگاه‌های مچی در آینده است.

1 در مورد “متا پروژه ساخت اسمارت‌واچ خود را کنار گذاشته است”

  1. مدلش نسبت به سامسونگها و اپلهایی که گذاشتید بسیار سر تر هست
    به گمانم اگر تولید می شد، طرفداران زیادی را پیدا میکرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH