ریزش لونا 2.0

سقوط 85 درصدی لونا 2.0 از زمان راه‌اندازی آن

از ابتدای راه‌اندازی نسخه بعدی ترا، یعنی لونا 2.0، که به دلیل شکست نسخه قبلی آن و استیبل‌کوین UST ساخته شد، مسیری پر از نوسان و دست‌انداز داشته و اصلاحات شدیدی را تجربه کرد.

طبق داده‌های سایت Coinmarketcap، از زمان ساخت لونا 2.0، این ارز دیجیتال، سقوط تقریباً 85 درصدی را تجربه کرد و از مقدار 19.53 دلار به سمت پایین ریزش کرد.

سقوط 85 درصدی لونا 2.0

در حال حاضر، ارز دیجیتال لونا 2.0 در قیمت 2.96 دلار در حال معامله است و در 24 ساعت گذشته تقریباً 2 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین ارزش بازار آن در حال حاضر تقریباً برابر است با 627 میلیون دلار.

نمودار یک روزه لونا 2.0
نمودار یک روزه لونا 2.0

ترافورم لبز (Terraform Labs) توکن‌های نسخه جدید لونا را که عرضه کل آن برابر است با 1 میلیارد واحد، به دارندگان توکن‌های لونای قبلی یا همان لونا کلاسیک و UST عرضه کرد.

دلیل سقوط لونا 2.0

گرچه افراد، دلایل مختلفی را به سقوط شدید لونا 2.0 نسبت می‌دهند؛ مثلاً اینکه در چند روز اخیر، روند کل بازار ارز دیجیتال نزولی بوده و لونا 2.0 هم همراه با آن ریزش داشته است. اما بیشتر افراد، دلیل ریزش لونا 2.0 را این می‌دانند که سرمایه‌گذاران، دیگر به اکوسیستم ترا و موسسان آن ایمان ندارند. در اصل این دلیل ریزش می‌تواند باشد.

اخیراً شایعاتی مبنی بر دخالت دو کوآن (Do Kwon) در ایجاد شبکه جدید ترا در میان جامعه توییتر پخش شده است. فردی با نام کاربری FatMann که ادعا می‌کند از اعضای تیم ترا است، گفت که دوکوآن، موسس پلتفرم ترا و ترافورم لبز، ترا 2.0 که متعلق به جامعه است را گمراه کرده‌اند. فروپاشی ترا، باعث شد که کره جنوبی، کمیته‌ای برای ایجاد مقررات سخت‌گیرانه برای ارز دیجیتال ایجاد کند.

همچنین ترافورم لبز، به پولشویی 4.8 میلیون دلار از طریق یک شرکت کره‌ای متهم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH