30 درصد از میلیاردرهای جهان وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند

30 درصد از میلیاردرهای نظرسنجی شده به روش‌های مختلف در معرض ارز دیجیتال قرار گرفته‌اند و 3.2 درصد آن‌ها، بیش‌تر از نصف سرمایه و ثروت خود را وارد ارز دیجیتال کرده‌اند.

میلیاردرها بیشتر از بقیه به ارز دیجیتال علاقه نشان می‌دهند

بعضی از افراد ثروتمند مثل وارن بافت (Warren Buffett) و جیمی دیمون (Jamie Dimon) مخالف بازار ارز دیجیتال هستند و گفته‌اند که هیچ وقت نمی‌خواهند وارد آن بشوند. وارن بافت در ماه گذشته گفت که حتی حاضر نیست همه‌ بیت‌کوین‌های موجود را به مقدار 25 دلار بخرد!

اما طبق مطالعه‌ای که اخیراً توسط Forbes انجام شده، اکثر میلیاردرهای دیگر دید وارن بافت نسبت به بازار ارز دیجیتال را ندارند. از هر سه نفر، یک نفر اعتراف کرده که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌‌ است. این نرخ از افراد با سرمایه کمتر از 1 میلیارد دلار بیشتر است.

نزدیک به 18 درصد این افراد گفته‌اند که 1 درصد سرمایه خود را وارد بازار ارز دیجیتال کرده‌اند. 80 درصد آن‌ها گفته‌اند که 10 درصد سرمایه خود را وارد این بازار کرده‌اند و 3.2 درصد آن‌ها بیشتر از نصف سرمایه خود را وارد بازار کرده‌اند. همچنین 10 درصد آن‌ها گفته‌اند که به طور مستقیم روی این بازار سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، اما از صرافی‌ها و مدیران این بازار حمایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

یکی از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، سم بنکمن-فرید (Sam Benkman-Fried)، یکی از موسسان و مدیرعامل صرافی FTX بود. او گفت که بین 76 تا 100 درصد سرمایه خالص خود را به ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

یکی دیگر از این میلیاردرها، مارک کوبان (Mark Cuban)، مالک تیم بسکتبال The Dallas Mavericks گفته که دارایی‌های دیجیتال او وضعیت بهتری نسبت به سهام‌هایش دارند.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال فرقی با خرید سهام، اوراق قرضه و بقیه دارایی‌ها ندارد. نرخ بهره بالا برود، دارایی‌های ریسک‌پذیر کاهش پیدا می‌کنند. سهام‌های من عملکرد بدتری نسبت به دارایی‌های دیجیتالم داشتند.

ایلان ماسک

ثروتمندترین فرد جهان هم در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند

وقتی صحبت از افراد ثروتمندی که وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند می‌شود، قطعاً نام ایلان ماسک در ذهن خطور می‌کند. تابستان گذشته، مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که شخصاً روی بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. او اوایل امسال گفت که مردم در شرایط بد و آشفته اقتصادی نباید ارز فیات نگه‌داری کنند. بلکه باید دارایی‌های فیزیکی مثل خانه یا سهام شرکتی را که عملکرد بهتری نسبت به تورم ارز دارد، بخرند.

1 در مورد “30 درصد از میلیاردرهای جهان وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند”

  1. پولدارا میدونن کی سرمایشونو بکشن بیرون یا چه مقدار سرمایه‌گذاری کنن تهشم اگه ضرر کردن چیزیشون نشه
    واسه ما از سرطان بدتره یهو میکشه پایین ماهم سکته میزنیم میریم زیر خاک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH