10 تا از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا از نظر تکنولوژی

جهان هر دقیقه از نظر فن‌آوری در حال تغییر است، تعداد زیادی نوآوری هر روزه در دنیا رخ می‌دهد و فن‌آوری مدرن، زندگی انسانها را دستخوش تغییر کرده است. در میان کشورها و شهرهای بزرگ دنیا، برخی از آنها هستند که از نظر فن‌آوری از باقی شهرها پیشرفته‌تر حساب می‌شوند، پس بیایید با هم نگاه مختصری به 10 کشور برتر دنیا از نظر فن‌آوری بی‌اندازیم.

اطلاعات این مقاله مربوط به سپتامبر سال 2013 است.

توکیو- ژاپن، پیشرفته‌ترین شهر دنیا از نظر فن‌آوری

tokyo_night_skyline

توکیو پایتخت ژاپن و پیشرفته‌ترین شهر دنیا از نظر فن‌آوری است. این شهر بعلاوه یکی از بزرگترین کلان شهرهای دنیا با جمعیتی برابر با 13,185,502 در آگوست سال 2011 است. یکی از سریعترین اتصالات اینترنت متعلق به توکیو و برابر با 2GBPS با ارزانترین قیمت در دنیا یعنی 50 دلار در ماه است.

بیشتر ساکنین توکیو از اسمارتفونها و تبلتهای پیشرفته استفاده می‌کنند. خودروهای آنها آخرین مدل بوده و آپارتمان‌ها و خانه‌ها مجهز به فن‌آوری‌های روز دنیا است، بهترین زیرساخت جاده‌ای را دارند و شهر آنها یکی از سریعترین خطوط ریلی جهان را دارد. خطوط هواپیمایی بزرگ دنیا با توکیو پرواز مستقیم دارند.


 

سیلیکون ولی- کالیفرنیا-ایالات متحده-مرکز نوآوری‌های آی‌تی

silicon_valley_view

سیلیکون ولی، مشهورترین منطقه در کالیفرنیا از نظر تعداد شرکتهای فعال در زمینه آی‌تی است، هزاران نفر در این شرکتها و زیر مجموعه‌های وابسته کار می‌کنند. بیشتر شهروندان این منطقه دانش بالایی از فن‌آوری دارند و زندگی آنها کاملا فن‌آوری دوست می‌گذرد.

غولهای بزرگی چون گوگل و اپل در سیلیکون ولی شرکت دارند و دیگر شرکتها مثل فیس بوک، ای بی، اینتل، اچ پی، سان مایکرو سیستم، AOL، موزیلا، سیمنتک و غیره نیز به گونه‌ای با این شهر در ارتباطند.


 

سنگاپور- سنگاپور- شهر و مرکز آسیایی فن‌آوری های پیشرفته

singapore_city_skyline_image

سنگاپور به طور گسترده‌ای مقصد محبوب و مشهور فن‌آوری‌های پیشرفته در آسیا است. مرکز تحقیقات شرکتهای بزرگی چون مایکروسافت، IBM، اچ پی، فوجی، تماسک هولدینگز و غیره در این شهر واقع شده است.

دولت سنگاپور بعلاوه اینترنت پر سرعت رایگان برای شهروندان این شهر در نظر گرفته است. بیشتر مغازه‌ها کارتهای اعتباری و پرداخت از طریق موبایل را پذیرا هستند. بعلاوه سنگاپور از سیستم پرداخت عوارض برای تعیین مبلغی که باید بابت گذراندن وقت در جاده بپردزاید استفاده می‌کند.


 

سئول- کره جنوبی-پایتخت فن‌آوری‌های پیشرفته در آسیا

seoul-city-aerial-view

سئول پایتخت کره جنوبی است و از نظر زندگی همگام با فن‌آوری پیشرفته، این شهر پیشرفته‌ترین شهر دنیاست. سئول محل قرار گیری مراکز اصلی کمپانی‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی، هیوندای و غیره است. این شهر تنها 0.6% از کل سرزمین کره را در برگرفته و فراهم آرونده 21% از سود ناخالص داخلی این کشور است. همه جای این شهر پر شده از آسمان خراشهایی که مجهز به آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا هستند. سریعترین اتصال اینترنت در آسیا نیز متعلق به کره جنوبی است.


 

تایپی-تایوان

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

تایپی پایتخت تایوان است و یکی از سریع‌ترین مراکز مالی در حال رشد در آسیا و در جهان است. در بیشتر مناطق این شهر و مراکز عمومی اینترنت پر سرعت در اختیار کاربران است. این شهر قصد دارد سرعت اینترنت خود را تا سال 2015 به 1GBPS در تمام بخشهای شهر برساند. بعلاوه یکی از بلندترین آسمان خراش‌های دنیا با نام تایپی 101 در این شهر واقع شده است.


 

نیویورک- ایالات متحده- پایتخت مالی دنیا

times_square_new_york_image

نیویورک پایتخت مالی جهان و مرکز تقریبا همه چیز است. این شهر یکی از بهترین مترو های دنیا را دارد که تقریبا تمامی نقاط شهر را بهم متصل می‌کند. بیشتر نقاط شهر را آسمان خراش‌ها احاطه کرده‌اند.

مردم نیویورک هم جز پیشرفته‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند، آنها از آخرین گجتها و وسایل الکترونیکی دنیا استفاده می‌کنند و نسبت به دیگر کلان شهرهای دنیا، از سرعت اینترنتی خوبی برخوردارند.


 

سانفرانسیسکو-کالیفرنیا-ایالات متحده-مرکز فن‌آوری آمریکا

san_francisco_image

سانفرانسیسکو یکی از مراکز پیشرو در زمینه مالی در ایالات متحده است. این شهر به علاوه مرکز استارت آپ‌های آی‌تی و مقر مراکز نوآوری است. سانفرانسیسکو یکی از مراکز حباب دات کام در طول دهه 90 میلادی بود و تعداد زیادی استارت آپ در این شهر آغاز بکار کرده است. هنوز هم بسیاری از مراکز اصلی شرکتهای بزرگ در این شهر واقع شده‌اند. شهروندان این شهر بعلاوه یکی از پیشرفته‌ترین‌ها بوده و سانفرانسیسکو برای آنها بهترین فن‌آوری‌های پیشرفته را فراهم دیده است.


 

هنگ کنگ- چین- شهر ساختمان‌های بلند

hong_kong_city_skyline

هنگ کنگ یکی از گرانترین شهرهای دنیا است. این شهر پر از ساختمان‌های بلند است و خود را به عنوان مرکز مالی آسیا ساخته است. حتی در مدارس هم، دانش آموزان با اثر انگشت حضور و غیاب می‌شوند و سرعت اینترنت آنها بین پر سرعت‌ترین‌ها در آسیا قرار دارد.


 

استکهلم-سوئد-بهترین شهر اروپا

stockholm_city_aerial_view_image

استکهلم به عنوان مرکز فن‌آوری اروپا ظاهر شده است. MySQL در این کشور تاسیس شد و به قیمت یک میلیارد دلار در سال 2008 به سان مایکروسیستم فروخته شد. مردم استکهلم از اینترنت پر سرعت، ادارات و مدارس کامپیوتری شده برخوردارند. بیشتر کارهای دولتی نیز از خانه انجام می‌شود.


 

بانگالوره- هند- مرکز در حال رشد آی‌تی

130219-Travel-Day-931-2-High-Rise-Buildings-in-Bangalore-India

بانگالوره سریعترین مرکز در حال رشد هند در زمینه آی‌تی است. در این شهر میلیونها نفر از شهروندان با صنعت آی‌تی در ارتباطند. شرکتهای بزرگی چون گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، سان مایکرو سیستم، ویپرو، اینفوسیس، TCS و خیلی شرکتهای دیگر در آنجا دفتر دارند.

55 در مورد “10 تا از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا از نظر تکنولوژی”

  1. الان اپل یه کمپانی به ارزش
    ۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
    ۲ تریلون دلار است یا کمپانی هایی همچون مک دونالد kfc …
    تقریبا در کل جهان خدمات می دهند همان امریکایی های که میگیم دین و ایمان درست و حسابی ندارند هیچ وقت عشقشان به حضرت مسیح را در آهنگ معروف هتل کالیفورنیا نمی آورد

  2. زمانی که ایران قدرت داشت تمام شد والان قدرت دست غربی هاست با دنیایی خیلی مدرن تر از چند صد سال پیش دارند اگه ادیسون نبود برق خیلی دیرتر اختراع می‌شد .اگه فیلم های غربی
    بد بودند،هیچ وقت استقبال های میلیارد در سراسر دنیا نداشتن
    تکنولوژی امریکا و اروپا دنیای جدیدی به مردم کل جهان داد مانند شغل های جدید اینترنتی و از همه مهم تر تفکر مردم را در مورد با زندگی های به ما اموختند. همین غربی هایی که تا
    ۴۰۰سال پیش به صورت وحشی های همدیگر را تکه پاره می کردند،الان به برتر های جهان در آمدند آقای Steve Jobs یک فردی بی تجربه و تحصیل نکرده بود ولی به ایمان خودش باور داشت تلاش،تلاش، سختی زندگی را تجربه کرد حتی واسه مدتی از کمپانی اپل اخراج شد و نا امید نشد به کارش ادامه داد و سال ۲۰۱۰ با معرفی iPhone 4 گفت که این گوشی بهترین گوشی سال ۲۰۱۰. و بهترین گوشی در جهان است

  3. فرزند ایران??????

    شماهایی که میگید ایران به هیچ درد نمیخوره و پیشرفتی هم نداره حتمااااااا این حرف رو بکنین تو گوشتون که دیگه این چرت و پرت ها از دهنتون نیاد بیرون وطن فروش ها. انقدر هم به خودتون فکر نکنین، که بیکارین و درآمد ندارین به کشورهای دیگه نگاه کنین. اصلا میبینین که شهروند هر کشوری چنین حرف هایی رو در مورد کشورش بزنه. واقعااااا خجالت داره که شماها چنین حرف هایی میزنین واقعاااااااااااا.
    اگر میبینین که ایران ضعیفه، به خاطر اینه که اولاً آمریکای جنایتکار تحریم های رو علیه ایران صادر کرده، دوماً پول های میلیارد دلاری ایران رو در کشورهای دیگه نظیر کره جنوبی بلوکه کردند، سومین حرفمم اینه که (مردم فکر میکنن که اگه با آمریکا صلح کنیم اوضاع کشور خوب میشه و به پیشرفته ترین کشور های جهان تبدیل میشم.) اما این حرف اصلا درست نیست چون اگه ما با اونا صلح کنیم دیگه حجاب در کشور ما رعایت نمیشه ایران تحت تصرف آمریکا قرار میگره و آمریکا هم هر بلایی که میخواد سر ایران میاره. همونکاری که سر کره جنوبی آورد. کلا من بگم که ایرانی دیگه وجود نداره و همش دست آمریکا میفته. برا همین آمریکا ایران رو تحریم کرده. حالا چرا تحریم کرده؟؟؟ به خاطر این که میگه ایران باید تحت نظر من باشه و هر چی که من میگم باید انجام بده انگار ایران نوکر باباشه. هر چی که ایران داره باید مال آمریکا بشه. آمریکا برا همین ایران رو تحریم کرده. ولی ایران زیر بار زور نمیره و تونست که تحریم ها رو بی اثر کنه. نمونه اش هم اینه که ایران عزیز و سربلند روز به روز داره پیشرفت میکنه و واکسن کرونای ایرانی و چیزای دیگه ای رو داره می‌سازه. هر کشوری که بود تا به حال مرده بود زیر تحریم های آمریکا. شماهایی که میگید ایران فقط به فکر منفعت خودشه. اصلا هم اینجوری نیست. ایران داره به مردم خودش کمک میکنه و چیزای جدیدی رو میسازه با اینکه آمریکا تحریمش کرد. اونایی که میگن ایران به درد نمیخوره، ایران به فکر منفعت خودشه و نمیدونم چی اینو تو گوششون فرو ببرند برا همیشه که دیگه چنین حرف هایی از دهنشون نیاد بیرون و هر چی دلشون خواست بگند با اینکه تو ایرانم زندگی میکنن و قدر نشناس هستند(((روزی میرسه که ایران جزو رتبه اول در جهان میشه و شماها که حرف های ناجوری میزنین خیتتتتتتت میشین و ضایع میشین ههههههههه. امیدوارم روزی برسه که این اتفاق هر چه زودتر بیفته و شماها خیتتتتتتت بشین تا خودتون باشین دیگه این حرف ها رو نزنین. ??? الهی به امید اون روز??? راستی قبل از این سئول کره جنوبی یکی از فقیر ترین کشورهای جهان بود و حالا نگاه کن که چقدر پیشرفت کرده و چیزای جدیدی ساخته البته با کمک آمریکا. چون نوکر آمریکا شده و آمریکا هم کره رو تحت تصرف خودش در آورده ما ایرانیا نمیخواییم نوکر آمریکا باشیم. میخواییم که خودمون تلاش کنیم کشورمون رو آباد و سربلند کنیم البته بعضی‌ها هم هستند که ضد ایرانن و اونا جز آمریکایی ها دیگه حساب میشن. منظورم همین شماهایید که در مورد ایران حرف های مزخرف میزنین. کلام من دیگه تموم شد. الهی که این همه حرف تو گوش اون کسایی که حرف های مفت میزنن رفته باشه. الهی آمین. اونایی هم که دوست ندارن داخل ایران زندگی کنن و میگند که هر کس پول داشته باشه اولین کاری که میکنه از ایران میره میتونن از ایران برن خارج و دشمن بشن علیه ایران مثل آمریکایی ها. به غیر از اینکه تو ایران بمونن و نون و نمکش رو بخورن و ضدش هم باشن واقعا من نمیدونم دیگه به این چنین آدما چی بگم. تو گوششونم نمیره.

    4
    4
  4. سلام
    چراماایرانی ها خودمون دست کم میبینیم
    تمام دنیارو مغزهای متفکرایرانی دارن مدیریت میکنن
    امپراطوری پارسی
    کینه اروپاوآمریکا دقیقاهمین چون ماایرانی هاقدرتمندوباهوش هستیم حسودی میکنن به ما اگه ایرانی ها به یکباره برگردن ایران تمام کشورهای پیشرفته دچارمشکل میشن شک نکنید
    آی کیوایرانی ها نامبروان توجهان چراخودتون وکوچیک میکنید
    آینده جهان دست ایران اینا ازین موضوع هراس دارن
    اینقدرنگیدایران ایران ضعیفه
    به خدا بهترین انسان های روی زمین هستیم
    باور
    باور
    باور
    باورکنیدمابهترینیم وبایدخودمون ایران وبسازیم باتلاش استقامت نظم
    به امیدقدرت اول جهان شدن ایران به زودی زود

    6
    6
    1. سلام دوستمون راست میگه شما میدونید 30 درصد پروفسورای ناسا ایرانین هان میدونین که اکثریت جامعه ی پولدار انگلیس ایرانی ها هستن میدونین

  5. سلام عالی بود امّا من فکر میکنم دبی هم باید تو این کشورا باشه دیگه دبی که این همه پیشرفته است ؟؟؟!!

    3
    2
  6. ما هم جزء أولها هستیم.مثلا اول تو فرار مغزها،توبیکاری جوانها،تو اختلاس،تو اعتیاد،و،و،و….

    3
    5
  7. پس ما چی حداقل آبادان خودش برزیله ها واقعا آبادان با اون عینک رایبون تو فلکه اش قشنگ نیست پس لابد توکیو چشم بادمی ههههههههه

  8. با سلام دوستان

    چند صد سال پیش تبریز و اصفهان جزو مدرنترین شهر های جهان بودن و الان هم جزو مدرنترین شهر های تاریخی جهان حساب میشن – تبریز با اون قدمتش و بناهای های تاریخی که در جهان اولین حساب میشه و از این شهر به اسم شهر اولین ها اسم میبرن مثلا دانشگاه ربع رشیدی تبریز اون زمان از سرتا سر جهان ۶ هزار دانشجو داشته و یا بزرگترین بازار سرپوشیده جهان مال تبریز و بناهای تاریخی که داره مثلش تو کمتر کشور و شهری دیده میشه و روستاهایی با قدمت بالای ۸ هزار سال دارد و الان هم این روستا ها زنده هستند و …. متاسفانه ایران تازه یادش افتاده که شهر تبریز میتونه به خودی خود از راه توریست برابر با کل نفت سود ارز وارد کشور بکنه و … و امثال به عنوان پایتخت کردشگری کشورهای اسلامی در جهان مطرح شد به اسم تبریز ۲۰۱۸ که متاسفانه زیر ساخت هاشو کامل اماده نکردن. میخاستم اینو عرض کنم ما هنوزم تو خیلی چیز ها واقعا تو جهان اولیم این شهر هایی که اسم بردین کدومشون تمدن ۸ هزار ساله دارن؟ دار حالی که یه روستایی تو ایران چنین قدمتو تمدنی دارد. ایران رو نبینید در جهان بین الملل تمدن کشور ها حرف اول و اخر میزنه و طولی نمیکشه وبه اوج قدرت خود میرسیم چناچکه رقیب دیرینه ایران که بشه ترکیه داره به سرعت همه چی دوباره تصرف میکنه ایرانم به زودی شروع خواهد کرد.

    4
    3
  9. ایران ماهم گرانترین و کم سرعت ترین اینترنت دنیارو داره و جوووناشم جز بیکارترین های دنیاست. عب نداره بیکاری و بدبختی و مرگ و میر و سختی و بی پولی…….. میارزه به اینکه ما تو مملکت اسلامی زندگی میکنیم. ??????? اسلا خخخخخخخخخخخخخخ اونم تو ایران خخخخخخخخخخخخخخخخححح

    1
    7
  10. ماشالا به ملت همیشه در صحنه
    هممون یه پا فیلسوف وجامعه شناسیم واسه خودمون…
    هیچیم بلد نیستیم

  11. ایران کجا پیشرفت میکنه بابا یکیش خود من اگه اوکی شه پولم اولین کاری که میکنم از ایران میرم این جا هر کس فقط به فکر منفعت خودشه

    2
    4
  12. فرزند کوروش

    خیلی متاسفیم که ایران هیچ وقت نتونست توی این رده بندی ها جایگاهی داشته باشه بحث فقط اینترنت نیس تو کیفیت زندگی. قدرت خرید مردم . بهداشت و… از خیلی کشور ها پایین تریم

  13. دیدگاه من اینه ایران پیشرفت نمیکنه … متاسفانه گیر عقاید واعتقاداتی افتادیم . که مارو بسته . نمیزاره پیشرفت کنیم .
    مردم درگیر خرافات شدن ….
    چرا پیشرفت نمیکنه ؟
    نصف سال تعطیلی !…. مخصوصا عید و محرم و ماه …………………………………….
    ماه رمضون…. میدونین ماه رمضون چقدر از انرژی یک نفر برای کار کردن کم میکنه و نمیزاره فکر کنه وبعدش چه قدر آسیب جسمیو فکری به جا میزاره !!!!؟
    میدونین چند درصد ایرانی ها فکرشون رو به این اختصاص دادن که در اون دنیا درخت برای خودشون بکارن؟

    اما تو کشوری به اسم میپون(ژاپن) اگر یک نفر بخواد بعد از ظهر زودتر بره خونه که به کارش برسه ….. صبح باید یک ساعت زودتر بیاد سرکار ……

    کمتر کسی تو ایران به پیشرفت فکر میکنه که اگر وضعش خوب بشه میزاره و میره ……
    که بهترین کارو میکنه دمش گرم

  14. مرگ یک نفر فاجعه هست مرگ هزاران نفر امار هست مرگ بعضی نابغه ها در دنیا فاجعه بزرگی به حساب ماید وبه گفته بزرگانی که میوه کال به وقتش میرسد ولی انسان نارس هیچوقت نمیرسه د

  15. ایران بهترین مغز ها رو داره
    فرض مثال پروفسور سمیعی تو دنیا اوله
    بهترین منابع و معادن رو داره فرض مثال نفت
    و خیلی از بهترین های دیگه
    متاسفانه هرکس که به یه جایی میرسه فقطفکر جیب خودشه.
    اگ هرکسی ک دستش به یه جایی بنده حداقل ۵۰% بفکر جامعه میبود الان شاید ایران بهترین نبود ولی جزئی از همین خوب ها بود…

  16. با سلام خدمت شما عزیزان ما ایرانی هستیم و باید به این افتخار کنیم .وقتی ما برای خودمون ارزش قائل نشیم مطمعنا هیچکس برای ما ارزش قائل نمیشه ایران هم خوبیهایی داره ک اگه ازش چشم پوشی کنیم واقعا بی انصافی کردیم نمیشه اینهمه تمدن و میراث فرهنگی و شهرهای زیبا رو فراموش کرد و به سرعت اینترنت اشاره کرد اگه از این وضعیت فعلی و این ضعف حکومت خارج بشیم با کمی همت و تلاش ماهم در رده بهترین های حداقل آسیا خواهیم شد آینده در دست ما جوونا ونوجووناس مطمعن باشین تمام این کشور هایی که به عنوان بهترین ازشون یاد میشه یک روزی زمینی خالی از همه چیز بوده و این مردمش بودن که اونو به این شکل در آوردن . شهر خوب یافتنی نیست ساختنی.به امید روزایه خوب برای تمام ایرانیان .

  17. با سلام
    تمام ایران را فرهنگ روستایی نشین فرا گرفته،با بوی جوراب و زیر بغل که مهمترین رکن ادارات ماست به فکر پیشرفت هستید؟

  18. باسلام خیلی ممنون از کاروتلاش شما از همه هم وطنان عزیز میخواهیم دست بردست همدیگه بدهند تاایران را مثل امریکا وسایرکشورهای خارجی موفق وسربلند باشد خیلی ممنون از شما

  19. شهرهای حاشیه خلیج فارس واقعا پیشرفته ان از جمله دوبی ابوظبی و دوحه و کویت پیشرفته ترین فرودگاه ها ، مترو ، آسمانخراشها ، فروشگاه ها در این شهرهاست جالبه اسمی از اینا نیست؟بعنوان مثال استکهلم درکدوم پارامترهای فوق بالاتر از دوبی است؟

    1
    2
  20. پیشرفته ترین شهر فقط نیویورک اگه میدان تایمز رو ببینی دیگه هیجای دنیا در نظرت پیشرفته و زیبا نیست

    1
    1
  21. دوستان شما مطمئنا مثل من جوان هستین.سعی کنیم به جای نالیدن خودمونم تلاش کنیم.همیشه که مسئولین باقی نمیمونن.شاید یکی از ما ها تونستیم شهردار یک شهر بشیم مثلا،یا هز مسئولیت دیگه.انصافا ما ها هم باید تلاش کنیم.

    1. کلا ما مردم ایران یه تنبلی ذاتی داریم عقب موندگی رو نباید به بقیه نسبت داد ۹۰ درصد ما ایرانیا اراده ای برای پیشرفت نداریم حرص و تمع هم که بیداد میکنه طرف یه تریلیون سرمایه داره بازهم تلاش میکنه از یه راهی یه میلیون بهش اضافه کنه و صد البته تو شعار دادن و کل کل کردن سر شرکت ها و برندهای خارجی استادیم طرف جوری میگه سامی جون انگار شرکت باباشه

  22. درسته داوود آقا،ما یه جوری از ایران عیب میگیریم انگار ایران یه شخصه و ما داریم بهش میگیم یالا پیشرفت کن،نه ایران یعنی ما مردم ایران،پیشرفت که خود به خود بوجود نمیاد،ما باید پیشرفت روبدست بیاریم.

    1
    4
  23. خوب بود، ولی دوستانی که با دیدن چند تصویر از سایر کشورها احساس ضعف میکنند به نظرم باید تلاش کنند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و بجای غالب تهی کردن هم تلاش و هم چاره اندیشی کنند تا ما هم شهرهای زیبا و بهره مند از تکنولوژی بسازیم/

    1
    3
    1. کشوی که هر 10 سال 1 ورزشگاه میسازه توقع داری در رده اول قرار بگیره؟

      کشورهای عربی از ایران پیشرفته ترن یکیش قطر

      1
      3
  24. امیر منصوری

    متاسفانه اسمی از ایالت تگزاس و شهرهای هیوستون و آستین نیست. این یعنی اینکه این مقاله مشکل دارد!
    رتبه یک درآمد این ایالت فناوری اطلاعات است!

    2
    1
    1. سارا صریحی

      پیشرفته ترین ایالت آمریکا از نظر فن آوری کالیفرنیاست.
      در ضمن اطلاعات این مقاله همانطور که در مقدمه ذکر شده مرتبط به سپتامبر سال 2013 و تا ژانویه 2014 هنوز هم ایالت کالیفرنیا رتبه اول رو داشته.

      2
      3
  25. سلام آقا ایران که باید اول باشه تو اینترنت تو گوشی وغیره بعدشم ایران ارزان ترین اینترنتای دنیا را داره 🙂

    3
    2
  26. آقا این چیه همش شد توکیو نیویورک آقا شما ایران با نت 128کیلوبیت که از نت امریکا و ژاپن هم بیشتره تو تهران برج میلاد با اون همه طبقه اصن یکی از بزرگ ترین آسمان خراش های دنیا هستش ول کردید چسبیدید به امریکا واقعا که آقا اینجا پراید مدل بالا تریم ماشین هستش تازشم بوگاتی و لامبورگینی دارن جلوی پراید لنگ میندازن آقا هیچی دیگه یادم رفت

    3
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH