نگاهی به رویداد Xbox و Bethesda: بهترین نمایش امسال دنیای گیم!

رویداد بزرگ ایکس‌باکس و بتسدا، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ توجه تمام گیمرهای دنیا را به خود جلب کرد. مایکروسافت در این رویداد به ما دیدی تازه‌تر و وسیع‌تر از پروژه‌های آینده خود داد. این نمایش، پکیجی از تریلرها، گیم‌پلی‌ها و اخبار جذاب بود؛ از گیم‌پلی‌های کامل Starfield و Redfall گرفته تا خبر مرتبط به همکاری ایکس‌باکس با چهره‌ای آشنا! در این مقاله به مروری بر این رویداد، دلایل سر و صدای زیاد آن و واکنش کاربران می‌پردازیم.

پی‌سی گیمرها این روزها با اخبار انتشار بازی‌های انحصاری سونی مانند The Last of Us یا Marvel’s Spider-Man، روزهای درخشانی را می‌گذرانند و مشتاق تجربه این شاهکارها، آن هم با گرافیک بهبودیافته هستند. آن‌ها در این رویداد هم علاوه بر بازی‌های سطح اولی که می‌توانند در کنار کنسول‌ گیمرهای ایکس‌باکس تجربه کنند، نوید یک بازی تاریخی و استراتژیک انحصاری برای PC را هم گرفتند.

از سوی دیگر کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس نیز با اخبار انتشار بازی‌هایی که قبلاً انحصاری PC بودند، هیجان‌زده شدند. همچنین یک بار دیگر ثابت شد سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس، ارزش تمام پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد که با خواندن ادامه اخبار به آن پی خواهید برد. همچنین می‌توانید تریلرهای موردنظر خود را در همین صفحه تماشا کنید.

در انتهای مقاله به سورپرایز بزرگ این مراسم نیز می‌پردازیم.

 

  • معرفی کامل Starfield

 

بیایید با بزرگ‌ترین عنوان معرفی‌شده شروع کنیم. گیم‌پلی کامل استارفیلد چیزی بود که همه ما منتظرش بودیم. استارفیلد سوای گیم‌پلی کامل از نبردهای روی سیارات و جنگ سفینه‌های فضایی، یک تریلر داستانی نیز منتشر کرد.

کاراکتر خود را بسازید، سفینه خود را طراحی کنید و با شخصی‌سازی اسلحه موردنیاز خود و به‌دست آوردن مهارت‌های لازم، به جستجوی بیش از هزار سیاره بپردازید! استارفیلد در خوشه‌ای با بیش از ۱۰۰ منظومه جریان دارد و شما ۱۰۰۰ سیاره برای جستجو دارید!

 

بازی‌های زیادی در تاریخ بوده‌اند که تلاش کرده‌اند با ارائه محیطی با ابعاد بسیار وسیع، توجه همه را جلب کنند، اما بسیاری از آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند. چرا که ابعاد بزرگ صرفاً نمی‌تواند ضامن لذت‌بخش شدن تجربه ما از بازی باشد و حتی ممکن است باعث تکراری و زمان‌گیر شدن آن شود! مثلاً ممکن است از این ۱۰۰۰ سیاره، ۹۸۰ سیاره یک شکل و حوصله‌سربر باشند. همین موضوع بسیاری از کاربران را نگران کرده. نظر شما در این زمینه چیست؟

این عنوان انحصاری نیز در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و از روز انتشار در گیم‌پس قابل تجربه خواهد بود.

 

  • ‌Redfall؛ ماجراجویی جدید اسکواد شما

 

دوستان خود را جمع کنید، اسکواد چندنفره خود را تشکیل دهید و در این شوتر اول‌شخص (FPS) به نبرد با خون‌آشام‌ها بپردازید. ردفال به شما امکان بازی تک‌نفره را هم می‌دهد، ولی طبیعتاً بازی با اسکواد تجربه شما را چند برابر لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

این بار تریلر ردفال کامل‌تر از قبل بود و علاوه بر نمایش گیم‌پلی، قابلیت‌های برخی از کاراکترها را هم نیز به ما معرفی کرد:

«لیلا» با قابلیت تله‌کینزی می‌تواند اجسام را از راه دور حرکت دهد و با ساخت چتری به شکل سپر، از حملات ومپایرها در امان بماند.

«جیکوب» قابلیت «deadeye» دارد که مشابه این قابلیت را با آرتور مورگان در Read Dead Redemption 2 تجربه کرده‌ایم. کلاغ همراه او و شنل نامرئی‌کننده از دیگر قابلیت‌های جیکوب به شمار می‌روند.

«رِمی دِلا روسا» یک مهندس است. دوست ربات او با ماشین‌گان درونی خود، رمی را در کشتن خون‌آشام‌ها همراهی خواهد کرد.

مغز متفکر گروه «دیوایندر» انگلیسی است که با دانش زیادی که درباره خون‌آشام‌ها دارد، راه‌های مختلف شکار آن‌ها را به سایر گروه معرفی خواهد کرد.

این عنوان نیز در سال ۲۰۲۳ به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس و PC منتشر و بلافاصله برای کاربران گیم‌پس موجود خواهد شد.

 

  • Overwatch 2 به عنوان بازی رایگان عرضه می‌شود

 

عنوان محبوب اورواچ برای گیمرها بیگانه نیست. بسیاری از ما منتظر نسخه دوم دارنده جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۶ بودیم که بالاخره در این رویداد معرفی شد. چیزی که شاید منتظرش نبودیم، این بود که همه ما بتوانیم این بازی را بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای تجربه کنیم! اورواچ ۲ در اکتبر امسال به صورت رایگان برای PC و کنسول‌های نسل ۸ و ۹ عرضه خواهد شد. در این رویداد با کاراکتر جدید سری، یعنی «the Junker Queen» نیز آشنا شدیم.

 

  • A Plague’s Tale: Requiem

پس از داستان زیبای A Plague’s Tale: Innocence، حالا این شانس را داریم که عنوان جدید این بازی را تجربه کنیم. جایی که با داستانی دارک‌تر مواجه خواهیم شد و کاراکتر اصلی داستان ما هم خشن‌تر و ظالم‌تر در کشتن دشمنان خود شده است. این بازی امسال منتشر خواهد شد و مطابق انتظار همان روز اول در دسترس کاربران گیم‌پس قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار دقیق این بازی حدود ۱۰ روز دیگر اعلام خواهد شد.

 

  • Ark 2 با وین دیزل

 

عنوان دیگری که سال ۲۰۲۳ نسخه دیگری از آن منتشر خواهد شد و در رویداد معرفی شد، یک مهمان سینمایی هم داشت. در تصاویر بالا و پایین وین دیزل، از بازیگران اصلی سری محبوب «سریع و خشن» را می‌توانید ببینید:

از نکات جالب بازی می‌توان به سوم شخص شدن و تغییر سبک مبارزات این عنوان اشاره کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، سبک مبارزات این بازی سولزلایک خواهد بود! یعنی مثل بازی‌های Dark Souls ،Bloodborne یا Elden Ring.

آیا Ark 2 برای PS5 هم عرضه خواهد شد؟ ظاهراً این بازی برای مدتی به صورت انحصاری برای PC و ایکس‌باکس خواهد بود و حرفی از انتشار آن برای کنسول‌های سونی زده نشده. مثل تمام بازی‌های ذکرشده تا به این‌جا، کاربران گیم‌پس هم می‌توانند از روز انتشار به این بازی دسترسی داشته باشند.

 

  • Hollow Knight Silksong؛ دوبعدی محبوب گیمرها

 

اگر فکر می‌کنید لیست عناوین موردانتظار و محبوبی که از روز عرضه برای کاربران گیم‌‌پس در دسترس خواهند بود تمام شد، در اشتباه هستید. نسخه جدید بازی دوست‌‌داشتنی Hollow Knight با کاراکتری جدید به نام «Hornet» قسمت جالب دیگری از این رویداد بود.

فعلاً خبری از انتشار این عنوان بر روی کنسول‌های سونی نخواهد بود.

 

  • High on Life؛ نمک مراسم

از اسم و شمایل بازی مشخص است که می‌توانیم انتظار جوک‌هایی بامزه و ماجرایی طنزآمیز از این عنوان داشته باشیم. حالا اگر به شما بگوییم که این بازی توسط سازنده‌های Rick and Morty ساخته شده، متوجه خواهید شد که چرا این عنوان، نمک مراسم بود.

این شوتر اول‌شخص با سلاح‌های عجیب و غریب، اکتبر امسال و به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر خواهد شد. نیازی به گفتن این موضوع که از روز عرضه در گیم‌پس قابل تجربه خواهد بود، نیست.

 

  • Forza Motorsport واقع‌گرایانه‌تر از همیشه

عنوان جدید سری Forza Motorsport که بهار ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، با پیشرفت‌هایی نظیر واقع‌گرایانه شدن آسیب‌های ماشین‌ها، تکنولوژی ray tracing و معرفی چند ماشین جدید توجه علاقه‌مندان به بازی‌های ریسینگ را به خود جلب کرد. مانند تمام بازی‌های ساخت مایکروسافت، این عنوان هم در روز عرضه روی سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرد.

 

  • بازی‌های Riot Games در گیم‌پس

طبق اعلام مایکروسافت، بازی‌های بزرگ Riot Games مثل سری محبوب League of Legends به گیم‌پس می‌پیوندند. این بازی‌ها به خودی خود رایگان هستند، ولی اگر از سرویس گیم‌پس آن‌ها را تجربه کنید، اکثر یا تمام پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، مثل شخصیت‌ها یا کارت‌های پولی، برای شما رایگان خواهند شد!

 

  • چهل سالگی Microsoft Flight Simulator

۴۰ سال از شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت گذشت! حالا در جشن ۴۰ سالگی این عنوان تعداد قابل توجهی هواپیما، هلی‌کوپتر و گلایدر به بازی اضافه خواهند شد. همچنین نکته قابل توجه برای طرفداران ایکس‌باکس اضافه شدن وسیله‌هایی با تم بازی محبوب Halo بود. مثلاً بازیکنان می‌توانند با UNSC Pelican پرواز کنند.

 

  • Ara: History Untold

تاریخ پر است از لحظات باشکوه. کشور و مردم خود را رهبری کنید و با دست‌آوردها و پیش‌رفت‌های هنری و فرهنگی، لحظات باشکوه خودتان را بسازید. این بازی تاریخی و استراتژیک انحصاری کامپیوتر، ادعا می‌کند انقلابی در سبک بازی‌های استراتژیک نوبتی (turn-based) ایجاد خواهد کرد.

کاربران گیم‌پس از روز عرضه بازی می‌توانند با این عنوان به عصرهای مختلف تاریخی سفر کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

  • فرنچایز Persona به ایکس‌باکس می‌پیوندد

خبر خوش دیگری برای مشترکین گیم‌پس؛ از اواخر اکتبر امسال سه نسخه آخر این فرنچایز به گیم‌پس می‌پیوندند: Persona 5 Royal،  Persona 4 Golden و  Persona 3 Portable

 

  • Diablo IV؛ موفقیت پس از شکستی بزرگ؟

حالا که بلیزارد توسط مایکروسافت خریداری شده، چه چیزی بهتر از آن که مایکروسافت به سرعت دل طرفداران این سری را به دست آورد؟

پس از این که بازی Diablo Immortal با دریافت نمره ۰.۵ از طرف کاربران، یک فاجعه به حساب آمد، تریلر قسمت چندنفره آفلاین و آنلاین دیابلو ۴، امیدبخش بود و این مراسم طرفداران این سری را هم خوش‌حال کرد. همچنین کلاس جدید Necromancer به طور کامل معرفی شد.

تاریخ عرضه این عنوان هم ابتدای سال ۲۰۲۳ اعلام شد و به سرویس گیم‌پس هم اضافه خواهد شد.

 

  • Minecraft Legends؛ اسپین‌آف اکشن-استراتژیک ماینکرفت دوست‌داشتنی

سورپرایزهای این مراسم تمامی ندارد! ماینکرفت هم یک اسپین‌آف غیرمنتظره در سال ۲۰۲۳ دریافت خواهد کرد. در تریلر گیم‌پلی کوتاه این عنوان، شخصیتی روی اسب دیده شد که لشکری از مینیون‌ها را در نبرد رهبری می‌کند و توانایی دستور دادن به آن‌ها را دارد! یعنی یک استراتژی real-time!

 

  • با دوستان خود در Lightyear Frontier ریلکس کنید!

پس از آن که با اسکواد خود در Redfall خود تمام خون‌آشام‌ها را مکیدید، حالا وقت آن است که ۴ تایی به کشاورزی و جست‌وجوی سیارات در فضایی به دور از خشونت مشغول شوید! از بهار سال ۲۰۲۳ در قسمت‌های دور کهکشان، با لباس مکانیکی بزرگ، به قطع درختان و رشد محصولات خود بپردازید.

 

  • Scorn؛ جایی که از گرافیک واقع‌گرایانه در عذاب خواهید بود

همه ما از گرافیک عالی و واقع‌گرایانه لذت می‌بریم، به جز در یک جا: بازی‌های ترسناک! این مراسم برای طرفداران بازی‌های ترسناک هم برنامه داشت.

۲۱ اکتبر می‌توانید با سرویس گیم‌پس در این دنیای تاریک، از گرافیک زیبای پوست، استخوان و اندام‌های خونین موجوداتی وحشتناک، عذاب بکشید!

 

  • Wo Long: Fallen Dynasty؛ سلسله سقوط‌کرده وو لانگ از سازندگان Nioh

در دوره پادشاهی‌های سه‌گانه چین، با تاریخ و افسانه‌ها همراه شوید. با سبک مبارزه سولزلایک در دنیایی دارک‌فانتزی برای هدف اصلی خود بجنگید: بقا!

تا ابتدای سال ۲۰۲۳ منتظر تجربه این عنوان در روز عرضه در گیم‌پس باشید.

 

  • افزونه‌هایی برای بازی‌های محبوب

این مراسم فقط برای طرفداران عناوین جدید نبود و ایکس‌باکس و بتسدا برای طرفداران عناوین قدیمی نیز برنامه داشتند. دی‌ال‌سی High Isle هم حالی تازه به عنوان Elder Scrolls Online و طرفدارانش داد، هم به کاربران جدید این بازی آنلاین محبوب را یادآوری کرد.

همچنین لوکیشن محبوب «The Pitt» از بازی Fallout 3 به عنوان دی‌ال‌سی به Fallout 76 اضافه شد تا دقیقاً همان چیزی باشد که طرفداران قدیمی این سری می‌خواستند.

دی‌ال‌سی جالب دیگری که معرفی شد، Hot Wheels برای بازی Forza Horizon 5 بود. حال و هوای ماشین‌های اسباب بازی با پیچ ها و لوپ‌های عمودی تجربه این عنوان برای کاربران را متنوع‌تر خواهد کرد.

همچنین برای دو بازی Outriders و Jurassic World Evolution 2 نیز افزونه‌های جذابی معرفی شد.

آپدیت فصل هفتم بازی چندنفره آنلاین محبوب Sea of Thieves نیز معرفی شد. در این آپدیت بازیکنان هریک می‌توانند کشتی خود را جدا ساخته و کاپیتان آن شوند.

از دلایل دیگر درخشان بودن این مراسم، معرفی این افزونه‌ها بود. کم‌تر پیش می‌آید که از استودیوهای بازی‌سازی DLCهای شاهکاری مثل Blood and Wine برای ویچر ۳ یا Left Behind برای The Last of Us ببینیم که به اندازه خود بازی لذت‌‌بخش باشند. معمولاً کاربران، افزونه‌های قابل خریداری را صرفاً راهی از طرف کمپانی برای کسب درآمد بیش‌تر از یک بازی می‌دانند و خیلی بازخوردهای خوبی به آن‌ها نمی‌دهند. ولی دی‌ال‌سی‌های معرفی شده در این مراسم، هیچ‌کدام به نظر نمی‌آیند صرفاً برای طولانی‌تر شدن تجربه کاربران ساخته شده باشند، بلکه هرکدام برای کاربران هیجان‌انگیز و موردانتظار هستند.

 

  • عناوین دیگر معرفی‌شده که در سایه اخبار و معرفی‌های دیگر گم شدند

همه این عناوین نیز روی سرویس گیم‌‌پس خواهند بود:

  • Flintlock: the Siege of Dawn: سال ۲۰۲۳ با گیم‌پس در این بازی نقش‌آفرینی (RPG) جهان باز، با خدایان به نبرد بپردازید.
  • Gunfire Reborn: با اسکواد ۴ نفره خود در این دنیای رنگی و شوتر روگ‌لایت، با سلاح‌های مختلف به مبارزه بپردازید.
  • The Last Case of Benedict Fox: بازی داستانی «آخرین پرونده بندیکت فاکس» در دنیایی رمزآلود پر از جرایم مخفیانه و قتل‌های غیرانسانی جریان دارد.
  • As Dusk Falls: درامایی با گرافیک روتواسکوپ که بر اساس انتخاب‌های شما جلو می‌رود. این بازی امکان co-op تا ۸ نفر را دارد.
  • Naraka Bladepoint: بازی بتل‌رویال ۶۰ نفره ناراکا که فقط روی PC موجود بود، برای کنسول‌‌‌ها هم تا آخر همین ماه منتشر خواهد شد.
  • Pentiment: آندرس میلر، آرتیست معروف، حالا باید مانند یک کارآگاه پرونده قتلی را حل کند تا الگوی خود را از این تهام نجات دهد.
  • Grounded: این بازی که اکنون به صورت Early Access در دسترس هست، سپتامبر امسال بالاخره به شکل کامل منتشر خواهد شد.
  • Ereban Shadow Legacy: در این پلتفرمر، نقش آیانا را ایفا کنید؛ دختری باقی‌مانده از نسل نژادی فراموش‌شده.
  • Ravenlock: در نقش پسربچه‌ای کوچک، در دنیایی از داستان‌های بچگانه خیالی که حالا به شکل محیطی رنگارنگ برای یک بازی نقش‌آفرینی درآمده، به ماجراجویی بپردازید.
  • Cocoon: در سیاره‌ای بیگانه، با این بازی پازلی علمی‌-تخیلی از سازنده‌های عناوین محبوب Limbo و Inside همراه شوید.

 

  • بمب بزرگ مراسم؛ هیدئو کوجیما در حال همکاری با ایکس‌باکس

تیر خلاص این مراسم و فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، به ما خبر پروژه مشترک هیدئو کوجیما و ایکس‌باکس بود.

هیدئو کوجیما، طراح بازی ژاپنی، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌ها در دنیای بازی‌سازی است. کوجیما با طراحی سری بازی‌های Metal Gear Solid به شهرت و محبوبیت بسیاری رسید. اون در آخرین کار خود با سونی هم‌کاری داشت و عنوان معروف Death Stranding ابتدا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن و سپس برای ایکس‌باکس عرضه شد.

کوجیما در ویدیویی کوتاه که در این رویداد منتشر شد گفت:

«این بازی‌ای است که من همیشه می‌خواستم بسازم! بازی‌ای کاملاً جدید که هیچ‌کس تابه‌حال ندیده و تجربه نکرده است! من مدت زیادی صبر کردم تا روزی برسد که بالاخره بتوانم ساخت آن را شروع کنم. با تکنولوژی مدرن cloud مایکروسافت حالا این امکان فراهم شده که من خودم را به چالش بکشم و به ساخت این مفهوم هرگزدیده‌نشده بپردازم.

ممکن است این پروژه مدتی طول بکشد. ولی من بسیار مشتاق برای هم‌کاری با استودیو ایکس‌باکس هستم و امیدوارم اخبار هیجان‌انگیزی در آینده برای شما داشته باشیم.»

 

تمام قسمت‌هایی که در این مقاله اشاره شد، باعث شده که ما این رویداد را به عنوان بهترین رویداد گیم سال اخیر، یا شاید چندسال اخیر بشناسیم. از معرفی تعداد زیادی بازی و گیم‌پلی‌های کاملاً جدید که اکثر آن‌ها به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس و محصول استودیوهای زیرمجموعه ایکس‌باکس هستند تا افزونه‌ها و اخبار هیجان انگیز همگی باعث واکنش‌های بسیار مثبتی از سوی کاربران شد که اکثراً با ما هم‌عقیده هستند. شما هم نظرات خود را زیر همین مطلب درباره این رویداد با ما به اشتراک بگذارید.

با تمام مطالبی که گفته شد، فکر می‌کنم شما هم با ما موافق باشید که ارزش سرویس گیم‌پس اکنون بسیار بیش‌تر از مبلغی است که برای آن پرداخت می‌کنید. در این عکس می‌توانید نگاهی کلی به معروف‌ترین عناوینی که قرار است طی ۱۲ ماه آینده به سرویس گیم‌پس بپیوندند، بیندازید:

 

4 در مورد “نگاهی به رویداد Xbox و Bethesda: بهترین نمایش امسال دنیای گیم!”

    1. اشکان ادیبی

      سلام هنوز مشخص نیست. تا عرضه این بازی چند ماهی فاصله‌ است و سیستم مورد نیاز یکی دو ماه قبل عرضه منتشر میشه.

    2. عرفان محمدزاده

      سلام، پیش‌بینی می‌شود سیستم حداقلی ARK 2 به این شکل باشد:

      Processor: Intel Core i5-7600/AMD Ryzen 5 1600
      Memory: 8 GB RAM
      Graphics: NVIDIA GeForce GTX 960 /AMD Radeon R9 270

      هرچند بعید نیست GTX 960 توان لازم را نداشته باشد و حداقل کارت گرافیک ممکن GTX 980 باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH