دانشمندان به منظور مطالعه روی بیماری آلزایمر از گوشی گوگل پیکسل 4 استفاده کردند

محققان آزمایشگاه DigiHealth در دانشگاه سن‌دیگو ایالت کالیفرنیا به منظور مطالعه روی بیماری آلزایمر از اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4 استفاده کردند. محققان ادعا می‌کنند که چشم خصوصا قسمت مردمک آن یکی از شاخص‌های مهم برای تشخیص بیماری آلزایمر محسوب می‌شود. افرادی که دچار اختلالات شناختی خفیف هستند؛ هنگام اجرای تست‌های کامل شناختی دارای گشودگی بیش‌تری در بخش مردمک چشم خواهند بود.

با این‌حال افرادی که دچار اختلالات شناختی خفیف هستند؛ مردمک چشم گشادتری دارند. اختلال شناختی به‌عنوان مرحله پیش‌زمینه بیماری آلزایمر شناخته می‌شود. محققان با توجه به این اصل به منظور ردیابی تغییرات کوچک در اندازه مردمک چشم افراد از گوشی گوگل پیکسل 4 استفاده کردند. این عمل با هدف تشخیص ابتلای افراد به اختلالات شناختی خفیف انجام شد. دلیل استفاده از گوگل پیکسل 4 این است که هندست مذکور از قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی پشتیبانی نموده و دوربین مادون‌قرمز تعبیه شده در آن قادر به انجام این‌کار خواهد بود.

اگرچه برخی مدل‌های آی‌فون اپل نیز از قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی پشتیبانی نموده و به‌طور گسترده از دوربین‌های مادون‌قرمز استفاده می‌کنند؛ اما سیستم‌عامل iOS در واقع یک اکوسیستم بسته محسوب می‌شود. این موضوع بدان معناست که برنامه‌های متفرقه قادر به فراخوانی دوربین‌‌های مادون‌قرمز نیستند. بنابراین در حال حاضر گوگل پیکسل 4 تنها اسمارت‌فونی است که به منظور انجام این‌کار تحقیقاتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پیکسل 4 اسمارت‌فون سال 2019 شرکت گوگل به‌شمار رفته و همانند سایر دستگاه‌های سری پیکسل از دوربین‌های تراز اول بهره می‌گیرد. به همین دلیل دانشمندان تصمیم گرفتند تا جهت اجرای پژوهش خود از این هندست استفاده کنند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا محققان با استفاده از این دستگاه به نتایج مورد انتظار خود دست یافته‌اند یا خیر.

گوگل پیکسل 4 با یک اقدام قانونی مواجه شده است

گوگل پیکسل 4 تقریبا 2 سال پس از عرضه به بازار با پیگرد قانونی در رابطه با یک ویدیوی تبلیغاتی مواجه شده است. در این پرونده حقوقی ادعا شده که گوگل ناچار به استفاده از تبلیغات دروغین شده است. کن پکستون؛ دادستان کل ایالت تگزاس به‌دلیل طرح تبلیغات دروغین پیرامون اسمارت‌فون پیکسل 4 از گوگل شکایت کرد. بر اساس گزارشات، گوگل تبلیغات مربوط به پیکسل 4 را در حد فاصل روزهای 28 اکتبر تا 2 دسامبر سال 2019 (6 آبان الی 11 آذر ماه 1398) در یک ایستگاه رادیویی اجرا نموده است.

گوگل در این تبلیغ از 8 کاربر دعوت کرده تا تجربه استفاده از اسمارت‌فون پیکسل 4 را با سایرین به اشتراک بگذارند؛ اما این 8 کاربر در واقع هرگز از هندست مذکور استفاده نکرده بودند. این موضوع بدان معناست که غول جستجوگر در تبلیغات برای هندست خود به دروغ‌گویی متوسل شده است. گوگل در صورت محکومیت در این پرونده به پرداخت جریمه حداکثر 10 هزار دلاری محکوم خواهد شد.

3 در مورد “دانشمندان به منظور مطالعه روی بیماری آلزایمر از گوشی گوگل پیکسل 4 استفاده کردند”

  1. بچه ها گوگل بهتره یا سامسونگ؟بهم نخندین ولی من هیچکدوم رو هیچقوت نداشتم و دقیق نمدونم فرقشون چیه..

  2. بهترین گوشی اندرویدی بازار همین گوگل پیکسله
    خیلی خوب و بدون هیچ هنگی
    فک کنم بخاطر اینه که نرم‌افزار و سخت‌افزار دوتاش از خودشونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH