شش روش برای رونق بخشیدن به کسب و کار از طریق گوگل پلاس

google-plus
در ماه ژوئن سال 2013 میلادی تعداد کاربران گوگل پلاس از مرز 400 میلیون نفر گذشت و این میزان در حال افزایش است. این افراد چه کسانی هستند؟ بسیاری از این افراد مشتریان، شرکا و متخصصین رسانه‌ای می‌باشند. هم‌اکنون نیز گوگل سعی دارد که با راه‌اندازی Google Your Business+ راه‌های ارتباطی شما با این افراد را آسان‌تر کند.
بنابراین اگر از فیس‌بوک و توییتر برای بازاریابی استفاده می‌کنید، چه دلیلی وجود دارد که عضو گوگل پلاس شوید؟ در ادامه به راهکارهای این سایت برای رونق بخشیدن به کسب و کار شما اشاره خواهیم نمود.

1. ارتقای رنکینگ شرکت‌ها در موتور جستجوی گوگل

به نظر شما چه شرکت‌هایی در موتور جستجوی گوگل در رنکینگ بالاتری قرار می‌گیرند؟ آن‌هایی که کاربر فیس‌بوک هستند یا در گوگل پلاس عضویت دارند؟ به گفته Maciej Fita مدیرعامل شرکت Brandignity که در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و در Google+ نیز عضویت دارد، زمانی که کاربری نام این شرکت را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کند نخستین لینک، پروفایل آن در گوگل پلاس است. مشتریان یک کالا یا خدمات معمولا پیش از انجام هر کاری نام شرکت مورد نظر خود را جستجو می‌کنند و راه‌اندازی این سایت به شرکت‌ها کمک می‌کند که صدای خود را به شکل آسان‌تری در فضای دیجیتال گسترش دهند.

2. افزایش همکاری

به گفته David Politis بنیان‌گذار BetterCloud، این سایت برای آن دسته از مدیرانی که به دنبال تشویق حس همکاری هستند نوعی ضرورت محسوب می‌شود، علاوه بر این شرکت‌های ثالث قادر هستند از طریق آن محصولات خود را برای برنامه‌های گوگل عرضه نمایند. در جهان امروز ابزارهای اجتماعی مانند گوگل پلاس می‌توانند نقش مهمی را در اشتراک‌گذاری سریع و آسان اطلاعات به صورت داخلی و بین‌المللی ایفا کرده تا از این طریق تولید را نیز افزایش دهند.

3. برقراری ارتباط تصویری با مشتریان، همکاران و دیگر رسانه‌ها به صورت رایگان

حرف از تعاون و همکاری شد باید بگوییم Google Hangouts یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوگل پلاس است که در واقع همان ابزار چت تصویری گوگل می‌باشد. به گفته Kenneth C. Wisnefski مدیرعامل و بنیان‌گذار WebiMax (که در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو فعالیت می‌کند) از این ابزار برای چت ویدیویی هم‌زمان با 6 نفر استفاده کرده است، این ابزار برای برپایی ویدیو کنفرانس و برقراری ارتباط تصویری با دوستان فوق‌العاده است. Screen Share یکی دیگر از امکانات مهم گوگل پلاس است که فوق‌العاده عمل می‌کند و برای استفاده از آن باید به یک ارتباط اینترنتی ایمن و سریع دسترسی داشته باشید در غیر این صورت تصاویر کیفیت و وضوح پایینی خواهند داشت.
این قابلیت به ویژه برای شرکت‌ها مفید واقع می‌شود زیرا اغلب کارکنان آن‌ها در دفاتر مختلفی مستقر هستند. Casey Armstrong یکی از مقامات شرکت webbbROI در این‌باره می‌گوید که با استفاده از این قابلیت کارکنان خود را در دفاتر آمریکای شمالی، آسیا و اروپا مدیریت می‌کند. وی ادامه می‌دهد که از طریق این قابلیت همچنین می‌توان به صورت بی‌درنگ و در لحظه با دیگر شرکای خود همکاری نمود و صفحه مورد نظر خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشت. علاوه بر این حتی اگر در حرکت باشید هم می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود از این قابلیت استفاده نمایید. واقعیت آن است که نبوغ در همه جا وجود دارد و گوگل پلاس نیز موانع مکانی پیش روی کاربران را از میان برداشته است.

4. تنها با یک کلیک پیغام خود را به مخاطبانتان برسانید

Ross Kimbarovsky و Mike Samson از بنیان‌گذاران crowdSPRING از ویژگی دیگر گوگل پلاس با نام Circles سخن می‌گویند. Ross می‌گوید کافی است که هر یک از این دایره‌ها را به عنوان گروه‌های مشتریان خود در نظر بگیرید. اغلب شرکت‌ها مخاطبان خود را به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند و گاهی اوقات لازم است که با هر یک از آن‌ها به طور جداگانه ارتباط برقرار نمایند.
با استفاده از گوگل پلاس می‌توانید مشتریان خود را در گروه‌ها یا Circleهای مختلفی (بر حسب موقعیت جغرافیایی، سن و علاقمندی) قرار دهید و سپس به صورت جداگانه و یا هم‌زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای نمونه ما گروهی را به مشتریان وفادار خود اختصاص دادیم، یا اینکه می‌توان با در نظر گرفتن نوع مشتری پیشنهادهای مختلفی را به آن‌ها ارائه داد در نتیجه نیازی نخواهد بود که این پیشنهادات و تخفیف‌ها را به همه آن‌ها ارائه دهیم.

5. گروه‏های متمرکز رایگان

وقتی می‌توانید به صورت رایگان نظر مشتریان خود در مورد یک کالا را دریافت کنید و از آن‌ها بخواهید که به پرسش‌های مورد نظرتان پاسخ گویند، چه دلیلی دارد که بابت انجام این امور به گروه‌های متمرکز (Focus Group) پول بپردازید. این دقیقا همان نظر مقامات کمپانی SEER Interactive است. این شرکت با استفاده از صفحه گوگل پلاس خود یک جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته را برگزار نمود و در آن به طرح موضوعاتی در ارتباط با بازاریابی اینترنتی پرداخت.

6. مناسب برای بازاریابی B2B

اگر به دنبال برقراری ارتباط با دیگر مشاغل و سازمان‌ها هستید Google+ Your Business می‌تواند به شما برای رسیدن به این مقصود کمک کند. به گفته Mike Rheaume این سرویس برای جلب مشتری می‌تواند بسیار سودمند واقع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH